Spel att spela med min tjej

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Fint rensat i tråden, tack!

Förövrigt rekommenderar jag Resident Evil 2 Remake. Man spelar själv men min fru uppskattade verkligen att titta på. Varning om man är rädd av sig dock

Vet inte riktigt om jag vågar spela det spelet, men hon skulle nog älska att se mig bli så rädd

Redaktör
Ponny

Det har nämnts här, men tål att upprepas: Knights and Bikes. Störtmysigt! Until Dawn har också nämnts, och även om det inte är co-op "på riktigt" är det skitkul att dela upp karaktärerna och kasta kontrollerna fram och tillbaka


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

@slander: Vad är det som är kul med Stardew? Alltså, jag försöker inte låta otrevlig, bara förstå grejen med spelet.
Köpte det till switch förut, spelat någon timme på sin höjd. Verkade ju inte finnas något gameplay alls förutom att hacka åker om och om igen. Blir det intressantare efter några timmar eller följer det typ samma mal rakt igenom?


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av skymf:

@slander: Vad är det som är kul med Stardew? Alltså, jag försöker inte låta otrevlig, bara förstå grejen med spelet.
Köpte det till switch förut, spelat någon timme på sin höjd. Verkade ju inte finnas något gameplay alls förutom att hacka åker om och om igen. Blir det intressantare efter några timmar eller följer det typ samma mal rakt igenom?

(+ Sen kan jag addera telltale-spelen till listan. Är ju inte co-op eller så, men helt klart spel man kan uppleva tillsammans. Typ turas om lite med dosan. A wolf among us och Walking dead är mina favoriter därifrån hittills. Är ändå sjävla handlingen som är det väsentliga i deras spel. Ska finnurla på fler partner-kompatibla titlar. )


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av WildThing:

Jag och min sambo spelar mycket storybaserade spel såsom Detroit Becoming Human och Until Dawn. Då spelar jag alla stressiga delar och hon dom lugna, det funkar för oss. Hon gillar turbaserade spel och blir för stressad när det är hektiskt, samt har svårt med 3d och rörelser.

Vi hittade dock ett spel vars coopfunktion var sinnessjukt bra för oss, och det var Beyond: Two Souls. Bra skriven Sci-fistory, men man kunde spela det i coop där en spelare spelade huvudkaraktären, och den andra via en Ipad (eller kontroller för den delen, men det var tydligt att Ipad integrationen skulle hjälpa folk inte supervana med kontroller) kunde styra hennes psykiska krafter. Det var väl genomtänkt, och man kan spela på olika svårighetsgrader. Man spelar dock inte samtidigt, utan man "skickar kontrollen" mellan varandra, men vi gillade det starkt. Enda spelet vi haft som funkat så, och hade gärna kört fler spel likadant!

Hahaha, jag och tjejen gör typ samma i Tomb Raider-spelen. Hon kör dom flesta klättra/utforska delarna och när det blir en för svår och stressig strid kastar hon över kontrollen till mig. Tombsen kör vi tillsammans. Det är en rätt bra deal som funkar för oss båda

Medlem

Jag tänker att turbaserade spel borde vara klockrena? Ingen stress och ofta fantastiskt bra.

- Heroes of might and magic 3. Flickvännerna kommer och går, men homm3 består. Har spelat det med samtliga som visat något som helst spelintresse. Världens bästa turbaserade spel. Fantasymiljö. Ta över städer, bygg arméer och mys ihjäl er med pixelgrafiken. Finns drm-fritt på gog. Local multiplayer är största bonusen.

- Age of Wonders 2 eller 3. Som Heroes men inte lika pixligt.

- Något spel i Civilization-serien. Bygg en var sin civilisation. Spräng varandra med kärnvapen. Beroendeframkallande och oerhört komplext. Men lätt nog på easy.

- Worms. Finns i otaliga utgåvor och för mängder av plattformar. Grundtanken är emellertid alltid densamma. Ta kommando över ett gäng söta med nordiska maskar och döda varandra. Löjligt, men kul.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Medlem

Minecraft splitscreen. Det var länge "fredagsmyset" här hemma. Jag, frugan och våra två döttrar i 4x splitscreen där vi sammarbetade med att bygga en gård med hus, stall och odlingar - samt gav oss ut på "äventyr" där vi försökte hålla koll på barnen så att de inte sprang iväg och gick vilse.
En gång blev hela familjen vilse och det tog tre speldagar innan vi tillslut såg ljuset från vårt digitala hem vid horisonten.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Ba o kasta in henne i den djupa delen direkt, in i duo på escape from tarkov och ba kör.

Skämtåsido;
Många har rekommenderat stardew valley och jag kan inte annat än hålla med.
Jag körde även a way out tillsammans med min dam, vilket funkade bra, även om jag får medge att jag inte fann spelet särskilt upphetsande.
Annars har vi kört civilization vilket är uppskattat (går ju även att köra hot seat).
Senaste lyckade projektet var att starta upp witcher 3 på absolut enklaste svårighetsgraden. Det är praktiskt taget omöjligt att förlora striderna, och hon gillar storyn skarpt.

Medlem

-Valfritt Super Mario-spel.
-Valfritt Uncharted.

Medlem

Tipsar om overcooked också

Medlem

Med risk att någon redan skrivit Lego-spelen?
Finns ju ett gäng.


signatur

Niet.

Medlem

Det är ju så att det inte måste vara ett co-op Spel, vi tycker om att sitta och prata och hjälpa den som spelar med tips. Men ska nog ta och börja prova några co-op spel så som Knights and Bikes då det såg helt fantastiskt ut

Releasehästryttare

@Tomten1337:

Medlem

Kan varmt rekommendera Fez! Mysig och klurig pusselplattformare som vem som helst kan spela.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Moderator | Testpilot

Knights and bikes! Du kan läsa vad jag tyckte om spelet här: https://www.fz.se/forum/trad/436791-knights-and-bikes

EDIT: Ser nu att någon hade tipsat om det. Aja, jag skriver upp för KnB ändå!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Köpte ps4 o red dead redemption 2 bara för o spela med min fru. Mycket mysigt o spela tillsammans

Medlem

DOTA - det sägs att inget är så effektivt för att knyta relationsband som traumatiska upplevelser.

Med sitt varma community tror jag dota skulle kunna ta erat förhållande till nästa nivå. Hon kör carry.

Medlem

keep talking and nobody explodes

shi
Medlem
Skrivet av sitman:

DOTA - det sägs att inget är så effektivt för att knyta relationsband som traumatiska upplevelser.

Med sitt varma community tror jag dota skulle kunna ta erat förhållande till nästa nivå. Hon kör carry.

Kan inte annat än hålla med! Communityt är väldigt förlåtande för nya spelare och hjälper en mer än gärna! Dessutom kommer ni att lära er ryska!

Jag och min fru älskar att köra Borderlands och är just nu inne på borderlands 3! Fungerar superbra i coop.

KoP
Medlem

Life is strange 1 & 2.
My time at Portia.
Night in the woods.
Thimbleweed park.
Abzu.
The Sims 4.

Medlem

Worms!?


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Tekken 3 har vi kört. Bra för att göra upp
All fightingspel tar fram det sanna jaget ...

Medlem

Overwatch kan va roligt, fast det kanske är lite svårt i början. Brossans döttrar älskade spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Känns som att det blir en hel del "Kanske bäst att mjukstarta varsamt med det här My Little Pony-spelet för 2-4 år"-tips Visst bör det väl inte vara alltför extreminvecklat om man inte är van att spela, men det måste ju inte heller tematiskt vara något jättegullibulligt spel bara för att motparten är tjej.

Medlem

Firewatch! Lugnt och stillsamt. Ingen svårighet existerar, det är mest att gå runt i ett vackert landskap, göra dialogval och ta del av en underbar story. What remains of Edith Finch kan också varmt rekommenderas på samma premisser. Likaså Oxenfree, Dear Ester och Gone Home. Ingen utmaning, inga svåra spelmässiga moment, bra storys.

Medlem
Skrivet av skymf:

(+ Sen kan jag addera telltale-spelen till listan. Är ju inte co-op eller så, men helt klart spel man kan uppleva tillsammans. Typ turas om lite med dosan. A wolf among us och Walking dead är mina favoriter därifrån hittills. Är ändå sjävla handlingen som är det väsentliga i deras spel. Ska finnurla på fler partner-kompatibla titlar. )

Jag lät min fru spela The Walking Dead. Det gick bra fram till den första zombien dök upp. Hon fick panik, jag fick ta över kontrollen och mosade zombiens huvud med en yxa. Hon var helt förfärad och har inte spelat tv-spel sedan dess. Detta var 2013, hehe.

Medlem

Uppskattar någon som också letar efter spel att spela med sin tjej.

När det kommer till 2D puzzle couch CO-OP skulle jag rekommendera:

The Cave
Trine 1,2,4
Ibb & Obb
Shift Happens
39 days to Mars
Chariot
Fossil Hunters
Degrees of seperation
Never alone

Dessa spel är mycket pussel-orienterade, inte så snabba och inte så värst mycket "fighting".
Letar faktiskt själv efter spel och spela med sambon.
Vi lirar på TVn via steamlink och 2 xbox-controller.

Några som har något tips på 2-player couch CO-OP som är mer pussel-orienterat så skulle detta uppskattas av mig också.

Medlem

Biped är väldigt kul att spela 2 st på. Annars human fall flat. Båda spelen kan vara svåra att bemästra men otroligt roliga. Man skrattar väldigt mycket tillsammans.

Medlem
Skrivet av 3ll0:

Uppskattar någon som också letar efter spel att spela med sin tjej.

När det kommer till 2D puzzle couch CO-OP skulle jag rekommendera:

The Cave
Trine 1,2,4
Ibb & Obb
Shift Happens
39 days to Mars
Chariot
Fossil Hunters
Degrees of seperation
Never alone

Dessa spel är mycket pussel-orienterade, inte så snabba och inte så värst mycket "fighting".
Letar faktiskt själv efter spel och spela med sambon.
Vi lirar på TVn via steamlink och 2 xbox-controller.

Några som har något tips på 2-player couch CO-OP som är mer pussel-orienterat så skulle detta uppskattas av mig också.

Kanske OT men hur kör du med 2 controller på steamlink? Har för mig att det bara finns 1 usbplats på den. Eller har jag missat något uppenbart?

123
Skriv svar