Fortnite på Nintendo Switch - hjälp

Medlem
Fortnite på Nintendo Switch - hjälp

Hej

Spelade Fortnite då det var gratis på PS4 (tror det var hösten 2018). Gillade spelet, men köpte aldrig då det blev mycket som kom emellan, precis som det alltid är/upplevs.

Har sedan drygt ett år tillbaka skaffat mig ett Nintendo Switch och efter att ha kört Z: BotW, The Witcher, Mario Kart etc. är intresset för att testa Fortnite aktuellt. Dock blir jag villrådig när jag söker runt. Vissa källor säger att det krävs att man betalar ca $20 för Nintendo Online Membership, medan andra gör gällande att det inte behövs.

Finns det någon här som kan hjälpa mig? Därtill undrar jag, vilket jag också inte blir införstådd med via de sökningar som jag har gjort, om det går att spela Fortnite offline mot botar (på Nintendo Switch).

Finns det någon/några vänliga själar som kan hjälpa mig?

Allt gott och ha en underbar måndag!

Mvh
Sofokles

Medlem

Hittade nedanstående i en artikel från 2020:
"Before Switch Online launched, Nintendo offered free online multiplayer for games like Splatoon 2 and Mario Kart 8. Now, you have to have a subscription to use the online features of first-party Nintendo games and most third-party games. The one major exception is Fortnite, which can be played online without a subscription."
- https://www.digitaltrends.com/gaming/everything-you-need-to-k...

Dvs. bör det vara gratis att spela. Hur det fungerar med bots vet jag inte.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Sonen spelar Fortnite på Switch utan subscription så det funkar! Det är ju förresten gratis som spel så ärbara att testa. Går inte spela offline vad jag vet.

Medlem

Tusen tack till er båda!

Mvh

1
Skriv svar