Jesus och jag – Frälsarens liv som bisarrt våldsspel

Medlem

Är det detta, eller har det kommit en ny version???
http://testamentgame.bibelsallskapet.se/


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Skrivet av adfactory:

Är det detta, eller har det kommit en ny version???
http://testamentgame.bibelsallskapet.se/

Det där är ju Bibelsällskapets spel. The You Testament är gjort av MDickie.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det där är ju Bibelsällskapets spel. The You Testament är gjort av MDickie.

Jaha, två top-notch spel iaf verkar det som


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Skrivet av adfactory:

Jaha, två top-notch spel iaf verkar det som

Tja, Testament är utvecklat för stackarna samfundsmedlemmarna i Tidaholm... Så länge det är billigt så är det bra.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Inaktiv

Jag undrade när den här klassiska saken skulle dyka upp.

Jag har kallats Jesus

Medlem

Är det inte dags att FZ startar en insamling för att finansiera en remaster?
Kanske ett spel av fansen till fansen..kan ju inte bli mkt sämre🤔

eld
Medlem
Skrivet av aholman:

Är det inte dags att FZ startar en insamling för att finansiera en remaster?
Kanske ett spel av fansen till fansen..kan ju inte bli mkt sämre🤔

Lägga till lite godrays och sånt

It's not a lake, it's an ocean

Som relativt nybliven kristen borde jag kanske vara jättekränkt nu. Men äh, jag orkar inte.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Är troende kristen, tycker spelet ser trist ut. Tack och hej.

Skribent

Nu tar vi och taggar ner lite. Ta det för vad det är – alltså en rolig, tramsig grej – och inte en inbjudan att uttrycka sitt ogillande för diverse religioner. Det finns betydligt bättre forum för sånt – här håller vi en lättsam och god ton.

Geeks Gaming

Känns som vissa här gör en höna av en fjäder 😱

Jag har fortfarande inte spelat det men har inga problem med att se underhållningen i det 😁

Medlem
Skrivet av Katten_Gustaf:

Förvånad att ingen gör narr av Islam på samma sätt... Men det kanske är Politiskt inkorrekt?

Islam om någon kan ta ett skämt på rätt sätt!

Edit: vad hette fightingliret med de olika religionerna?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, vi bettade på kontoret när den kommentaren skulle komma.

Vi bettade på mitt kontor när din kommentar om att betta på kommentaren som skulle komma skulle komma.

Medlem

Hmm, skitspel är väl skitspel i vilken form det än tar.. ?

Sedan att nyttja en religiös karaktär är " roligt " iofs, men är inte Religion förpassat till historian som alla tiders " skämt "
- Då inga gudar kunnat påvisats, så vad spelar enskildas karaktärers liv, leverne, mm. för roll ?
(( ett sätt att leda de vilsna, de enkla, de korkade.. de outbildade... ett sätt att förtrycka och utnyttja...
Så är det inte då " dåligt" att försöka tjäna pengar ytterligare på skiten ? ))

Men... förstår att alla måste starta sin resa.. någonstans.... ( till kunskap, lärdom, karaktär, förstånd, etc...)
så ha så "kul" ni som finner glädje i denna skit

Avstängd
Skrivet av Ravenknight:

Religion leder sällan till nyanserade debatter. Jag glömmer bort det här spelet lagom till varje påsk och blir påmind om det av FZ varje år.

Det leder sällan till nyanserade debatter när det talas klimathot och klimatkollaps, vilket måste betyda att klimathotet är en religion och inte vetenskap.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Vi bettade på mitt kontor när din kommentar om att betta på kommentaren som skulle komma skulle komma.

Precis vad jag bettat på.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hmm, vilken konstigt deja VU-känsla jag fick. Känns som jag läst denna artikel tidigare

Medlem
Skrivet av Bannor:

Hmm, skitspel är väl skitspel i vilken form det än tar.. ?

Sedan att nyttja en religiös karaktär är " roligt " iofs, men är inte Religion förpassat till historian som alla tiders " skämt "
- Då inga gudar kunnat påvisats, så vad spelar enskildas karaktärers liv, leverne, mm. för roll ?
(( ett sätt att leda de vilsna, de enkla, de korkade.. de outbildade... ett sätt att förtrycka och utnyttja...
Så är det inte då " dåligt" att försöka tjäna pengar ytterligare på skiten ? ))

Men... förstår att alla måste starta sin resa.. någonstans.... ( till kunskap, lärdom, karaktär, förstånd, etc...)
så ha så "kul" ni som finner glädje i denna skit

Upplyste ”Bannor” på FZ, 2021, har löst religionsfrågan och helt på egen hand förpassat religion till historian. Omvandla Vatikanen till ett AirBnB och gör Mekka till ett turistcentrum - ”Bannor” har svaren och argumenten som ingen annan någonsin har fört kring och mot religion.

Medlem

Jag har på något sätt lyckats glömma bort det här spelets existens, trots att FZ gärna påminner oss vid påsk. Dagens garv var det i alla fall. Tror banne mig att jag ska testa det bara för sakens skull!


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Det leder sällan till nyanserade debatter när det talas klimathot och klimatkollaps, vilket måste betyda att klimathotet är en religion och inte vetenskap.

Logiken haltar. Att debatter om religion oftast blir onyanserade betyder givetvis inte att alla onyanserade debatter handlar om religion.

Klimatologi är f.ö. i allra högsta grad en vetenskap (det är t.o.m. en naturvetenskap). Som med alla vetenskaper så gäller det dock i princip inga bevis är 100 %.

Avstängd
Skrivet av Popski:

Logiken haltar. Att debatter om religion oftast blir onyanserade betyder givetvis inte att alla onyanserade debatter handlar om religion.

Klimatologi är f.ö. i allra högsta grad en vetenskap (det är t.o.m. en naturvetenskap). Som med alla vetenskaper så gäller det dock i princip inga bevis är 100 %.

Jag flamsade mest, måste du förstått. Och jag sa att klimatkollaps inte är vetenskap, inte att klimatologi är religion. Klimatkollaps är bara nåt man tror på och en politisk propagandaterm.

Medlem

Jävligt kul recension/artikel. Och fanatism är fascinerande.

Frilansare

Hej, tjena jag är Jesus! Och jag vill att alla är snälla mot varandra i min tråd, och uppskattar The You Testament för vad det är.
Glad Påsk, och nu är det dags för uppståndelse!

Medlem

Intressant läsning men känns som det läggs upp nu för att agera clickbait och provocera, att redaktionen har betting om PK-debatt känns ju väldigt omoget om något.
Don't beat a dead horse.

Frilansare
Skrivet av Stolpiller:

Intressant läsning men känns som det läggs upp nu för att agera clickbait och provocera, att redaktionen har betting om PK-debatt känns ju väldigt omoget om något.
Don't beat a dead horse.

Nej, det är en grym artikel, och det har blivit tradition. Att folk inte beter sig får stå för dem. Skulle vi jaga klick hade du fått sett betydligt värre saker. Glad påsk!

Medlem

Spårar den här tråden ut lika mycket varje år eller har det blivit värre med tiden?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Spårar den här tråden ut lika mycket varje år eller har det blivit värre med tiden?

Tänkte detsamma. Är nog värre med tiden 😀
Underhållande artikel!

Medlem

Nog bland de bästa bibliska spel som gjorts. Knäa jesus i skrevet har aldrig känts mer rogivande haha och släng på lite Norsk Black metal under tiden man lirar så har man en oslagbar kombo!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag antar att spelet finns att tanka hem på http://www.mdickie.com/downloads.htm


signatur
Medlem

Äntligen!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skriv svar