Mobilspel + kontroll = sant

Medlem
Mobilspel + kontroll = sant

Hej FZ

Jag är ny här på forumet och vänder mig nu till er för hjälp.

Rådande situation har lett till att konkurrensen om hemmets TV har ökat med ca 300%. Så för att hitta alternativa sätt att få min gamingfix tillfredsställd söker jag nu spel till mobila plattformar som man kan spela med en DS4. Alternativt riktigt bra spel där touchstyrning av någon anledning är överlägsen en vanlig kontroll.

Söker ”riktiga spel” inte mobilspel likt candycrush eller liknande. Spelade precis ut Gris och det var svin bra (pun intendent). Har tillgång till android telefon och frukt-padda, spelar helst på paddan pga skärmstorleken.

jbx
Medlem
Skrivet av Bittah Knight:

Hej FZ

Jag är ny här på forumet och vänder mig nu till er för hjälp.

Rådande situation har lett till att konkurrensen om hemmets TV har ökat med ca 300%. Så för att hitta alternativa sätt att få min gamingfix tillfredsställd söker jag nu spel till mobila plattformar som man kan spela med en DS4. Alternativt riktigt bra spel där touchstyrning av någon anledning är överlägsen en vanlig kontroll.

Söker ”riktiga spel” inte mobilspel likt candycrush eller liknande. Spelade precis ut Gris och det var svin bra (pun intendent). Har tillgång till android telefon och frukt-padda, spelar helst på paddan pga skärmstorleken.

Smyg-köp en Nintendo Switch och alla dina spelbehov kommer att bli tillfredsställda


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Releasehästryttare

+ lite äldre titlar:
The room spelen
Plauge inc
Terraria
Kingdom rush
Heartstone
Monument valley
Stardew valley

Medlem

LIMBO
Mini Metro
Minecraft
Castlevania: Symphony of the Night
Monument Valley 2
Battle Chasers
Teslagrad
Thimbleweed Park
To The Moon
Thumper
Death Road to Canada

Kan för övrigt rekommendera emulatorer. Skaffa SNES, Nintendo 64, Gamecube, Gameboy Advance, eller DS-emulator och spel (roms) och spela allt vad du orkar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Köp en till tv om det är konsolspelandet som blivit lidande, eller koppla in konsollen till datorskärmen om du har passande kontakt:D

Medlem

Tack för alla tips, ska kolla upp samtliga och se om något ser intressant ut.

För få spel som motiverar ett köp av switch just nu. Ytterligare en TV går också bort pga av platsbrist, flyttar till hösten så då är det löst men dit känns det lååååångt idags läget.

Medlem

XCOM, Pubg, Limbo, Titan Quest

Medlem

Har inte koll på mobil och ipad spel men emulatorer fungerar så du kan ju spela allt gammalt typ


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ett tips är att ladda ner Sonys Remote play app ien padda eller telefon. Kontrollerna i appen är inte super men det funkar. Burken måste vara igång dock.

Aki
Medlem

Jag tänkte också på det här med kontroll till mobiler. Är det inte konstigt att det inte finns någon? Eller har jag totalt missat någon bra kontroll?

Det är ju överlägset bättre än touch.

Geeks Gaming
Skrivet av Aki:

Jag tänkte också på det här med kontroll till mobiler. Är det inte konstigt att det inte finns någon? Eller har jag totalt missat någon bra kontroll?

Det är ju överlägset bättre än touch.

Jag kör själv med Xbox1-kontrollen och ett ”clip” till den så man kan ha telefonen där. Oerhört smidigt

Geeks Gaming

@Bittah Knight:
Har du en spel-pc så kan du dra ner steam link och spela dina pc-spel på mobilen/plattan. Bara att para ihop en blåtandskontroll och köra. Datorn måste vara igång dock

Aki
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag kör själv med Xbox1-kontrollen och ett ”clip” till den så man kan ha telefonen där. Oerhört smidigt

Är den kopplad via blåtand? Smidigt! Ska testas! Tack!

Medlem

Bumpar tråden med ett eget tips. Spelar just nu Bully på ipad med DS4 kontroll och har faktist orimligt kul med de spelet. Bully är ett av många spel jag missade på ps2 så passar mig perfekt att kunna spela det på detta sätt.

Om man bortser från att det är ett ps2 spel med allt vad det innebär så är enda minus att knapplayouten är från Xbox. Så i vissa mini-spel som går ut på att man ska trycka på de knappar som kommer på skärmen i rätt tajmning blir lite frustrerande när X inte är X tex. Detta lärde man sig dock snabbt justera så inget stort problem.

För att spinna vidare på stora klassiker på mobila plattformar, har någon provat KOTOR porten till mobil/padda? Stödjer den kontroll? Buggfri?

1
Skriv svar