Diskutera – Vilken är historiens bästa gamepad?

Medlem

Den första till första xbox.
Passade mina händer riktigt bra.

Skribent

SNES och Xbox One-kontrollen. Följat av GC...dock får den minus för det minimala styrkorset.


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas

Det här är svårt att svara på. Jag brukar tycka att olika typer av spel passar bättre till de kontroller som de var anpassade för.

Men annars är väl ändå GameCube handkontrollen en favorit eftersom den passar även bra till många nyare spel.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Xbox Elite v2. Känns inte som det finns något annat val. Dock så har jag ett donkande hjärta för gamla Tac-2 joysticken som var populär till Commodore 64 och Amiga.

Inaktiv

1, Xbox 360. Jojjeperfektion. Tyngden,kvaliten. Passade mkna händer perfekt.

2, Dreamcast. Snygg och skön. Man får ta i beräknkng att det var ett tag sedan.

3, Dualshock 4. Skön och bra. Synd att plasten släpper på styrspakarna på de tidiga modellern.

En skrevspark ska gå till Nintendo och deras överlag skräp till jojjar.

Medlem

Aldrig riktigt varit något fan av varken handkontroller eller konsolgameplay, men har väl fått det generella intrycket av att de ofta är för små och man måste sitta och kramp-hålla dom när man spelar.

Gav steam controllern ett par försök och gillade den generellt, satt fint i handen. Men hade av någon anledning svårt för gaming vid TVn så det kvittade Men lägger min röst på den (min egenskinnade, för att vara specifik ) ändå, för att den är innovativ och gjorde ett tappert försök att föra utvecklingen framåt

Medlem

Xbox 360/One-kontrollen är tillsammans med Pro-kontrollen till Switch likvärdiga. Helt fantastiska att använda.

Minns när man skaffade PS2 och tyckte den kontrollen var det bästa sedan skivat bröd typ... men idag tycker man den är fruktansvärt obekväm i jämförelse.

Medlem

xbox 360 är den absolut bästa det enda dåliga med den är d-padden, men man använder den så sällan ändå

Medlem
Skrivet av Katana:

Aldrig riktigt varit något fan av varken handkontroller eller konsolgameplay, men har väl fått det generella intrycket av att de ofta är för små och man måste sitta och kramp-hålla dom när man spelar.

Gav steam controllern ett par försök och gillade den generellt, satt fint i handen. Men hade av någon anledning svårt för gaming vid TVn så det kvittade Men lägger min röst på den (min egenskinnade, för att vara specifik ) ändå, för att den är innovativ och gjorde ett tappert försök att föra utvecklingen framåt
https://i.imgur.com/wxmEcT2.jpg

jag sitter aldrig heller vid teven och kör men till exempel dark souls eller sånt då drar jag fram xbox 360 kontrollern och tar bort tangentbordet

Medlem

Gillar Wii U Pro-kontrollern bäst (bättre än Switch pro). Speciellt när man väger in batteritid.

Till 2D är SNES fortfarande bäst.

Ion
Medlem
Skrivet av pippen1001:

xbox 360 är den absolut bästa det enda dåliga med den är d-padden, men man använder den så sällan ändå

Har du testat Xbox One kontrollen? Den är "likadan" fast har en riktig D-pad. Nintendos patent på kryss-dpad gick visst ut för några år sen (läs 2005) så då passade dom väl på. Sen är den förbaskade batterilådan borta också. Plus att den är lite lättare.

Medlem

Har en soft spot för Gamecube-kontrollen.

Medlem

Jag rankar en kontroll efter hur bra den är till spelen den skall användas till.

Segas 6 knappars kontroll till Mega Drive är den bästa kontrollen som finns till liren den är avsedd för.

SNES kontrollen är bra, men fungerar sämre till fightingspel då det är svårt att komma åt vänster axelknapp samtidigt som man skall göra avancerade manövrar med styrkorset.

Sega Saturn och Atari Jaguar kontrollerna är även dom mycket bra.

Moderna kontroller kan inte ens få godkänt av mig då jag i dom flesta spel känner att detta skulle vara bättre med mus och tangentbord


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Nes för att det var en kontroll för att spela och ha roligt med, inte nörda.

Medlem

Gamecube var lätt den mest bekväma. Nintendo 64 var den coolaste.
Rent funktionellt med känsla i spakar osv får jag nog säga xbox 360 (-styrkorset,det är åt helvete), ska dock tillägga att jag ännu inte har hållit i en handkontroll till xbox one.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

gamla playstation dual shock kontroller, dom förbättra formulan som redan var rätt bra genom att göra greppet en aning tjockare, visst de var väl typ tvunget eftersom de är där dualshocksen ligger, men fortfarande.

annars skulle jag nog säga bästa musen när de kommer till komfort är ändå microsoft optical intellimouse explorer 3.0

för vissa kan den kännas lite för stor o klumping, men för mig känns den som en del av mig.

Medlem

Alla som sagt Xbox 360 kan inte ha testat Xbox One-handkontrollen som är absolut bättre på alla punkter. Dock spelar jag ju på PC och förstår att man kanske ägt en 360 och aldrig köpt en One.

On topic: Gamecube, Xbox One och Keyboard + Mouse.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Ion:

Har du testat Xbox One kontrollen? Den är "likadan" fast har en riktig D-pad. Nintendos patent på kryss-dpad gick visst ut för några år sen (läs 2005) så då passade dom väl på. Sen är den förbaskade batterilådan borta också. Plus att den är lite lättare.

jo jag har testat men den är ju ingenting lik xbox 360 ... dom har ju flyttat triggerna och dom har flyttat hur man ens håller händerna, i mitt tycke är xbox one kontrollen värdelös

Medlem

Xbox Elite. Xbox One. Xbox 360. I den ordningen

Medlem

Det är ett tufft beslut alltså.
Velar mellan Gamecube, Xbox 360 och de trådlösa dosorna till Sega Mega Drive.

Medlem

Just nu tycker jag nog Stadiakontrollen är. Kontrollerna blir ju bättre och bättre för varje generation


signatur

Ultrazine

Medlem

Jag sätter Xbox original högst, alltså inte den enorma utan den som blev standard sen. Den satte ribban som har gällt med 360 och One och ingen toppar kontrollerna från Xbox.

123
Skriv svar