Spindelrädda kan lira Grounded i "arachnofobi-läge"

Robot
Spindelrädda kan lira Grounded i "arachnofobi-läge"

Obsidian har dig i åtanke om åtta ben får det att krypa i kroppen på dig.

#Grounded, #Obsidian-entertainment


Fragtjuv

Det var tur att det sista stycket förtydligade. I början var jag osäker ifall spelläget var till för att de med fobin skulle kunna spela eller ifall meningen var att skrämma skiten ur dem med spelläget.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent
Skrivet av joelthor100:

Det var tur att det sista stycket förtydligade. I början var jag osäker ifall spelläget var till för att de med fobin skulle kunna spela eller ifall meningen var att skrämma skiten ur dem med spelläget.

Haha, "Ni ska härdas!"

Medlem

Satisfactorys arachnophobia mode är fantastisk, där spindlarna istället renderas som bilder på utvecklarnas katter.

Medlem

Är fobier verkligen ett problem i spel? Majoriteten är rädda för att dö - men spelar krigsspel. Många är höjdrädda men kan hoppa med för ett stup i ett spel. Jag har ornitofobi men har inga som helst problem med fåglar i spel. Kan man verkligen vara så rädd genom spel?

Menar inte att förminska något eller någon.

Medlem

@KortTjock: Jag känner en med så kraftig rädsla för spindlar att hans fru måste spela spindelgrottan och Queen Araneae åt honom i Diablo 3.

Medlem
Skrivet av KortTjock:

Är fobier verkligen ett problem i spel? Majoriteten är rädda för att dö - men spelar krigsspel. Många är höjdrädda men kan hoppa med för ett stup i ett spel. Jag har ornitofobi men har inga som helst problem med fåglar i spel. Kan man verkligen vara så rädd genom spel?

Menar inte att förminska något eller någon.

Jag är faktiskt höjdrädd, när jag hoppar ner för vissa höjder i Apex legends så kan jag faktiskt få kittlande svindelkänsla ibland. xD
Det hindrar ju inte mig från att göra det, men det kan kännas lite obehagligt.

Medlem

Alla har vi rädslor för olika ting, men det här är fan löjligt.

Så dem som är höjdrädda ska få andra levlar i mirrors edge? Dem som är flygrädda får banor i battlefield utan flygplan då? Dem som är mörkrädda får ett "light up" läge i resident evil spelen?

Jag ogillar spindlar som fan, vi har riktigt stora monster på mitt jobb och jag ryser bara jag går nära deras nästen ... Men att döda en jättespindel, gjort av pixlar, i ett tvspel berör mig inte. Och jag kommer aldrig be crytek ta bort spindeln i hunt showdown.

Men klart.. Någon kanske kan bli kränkt.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Luftman:

Jag är faktiskt höjdrädd, när jag hoppar ner för vissa höjder i Apex legends så kan jag faktiskt få kittlande svindelkänsla ibland. xD
Det hindrar ju inte mig från att göra det, men det kan kännas lite obehagligt.

Det kan jag med absolut få, kittlande i magen efter ett hopp ut för ett stup! 😁

Inaktiv

Finns det något fobiläge mot den där osannolikt fula tummen? Får yrsel.

eld
Medlem
Skrivet av KortTjock:

Är fobier verkligen ett problem i spel? Majoriteten är rädda för att dö - men spelar krigsspel. Många är höjdrädda men kan hoppa med för ett stup i ett spel. Jag har ornitofobi men har inga som helst problem med fåglar i spel. Kan man verkligen vara så rädd genom spel?

Menar inte att förminska något eller någon.

En fobi handlar inte bara om att man är rädd för saker eller känner obehag.

En fobi innebär i princip en helt orimlig känsla av skräck samt ångest, vilket gör att man gör nästan allt för att undvika saken. så på så sätt är det skillnad på att vara rädd för att dö och ha fobi för att dö.

Det har alltid varit väldigt lätt att emulera känslan av en spindel, det är nog varför det är så vanligt att många med fobi undviker dessa spel.

Medlem

@eld: Nej så klart. Men jag som sagt, har själv ornitofobi, vilket gör att jag har en rädsla för fåglar och känner starkt obehag av både en fågel eller bara fjädrar. Men för mig att se en fågel i ett spel gör mig inte ett obehag alls. Tänk om alla spel skulle utrustas med skydd mot alla möjliga fobier, skulle bli kul! (Notera att jag inte är emot detta alls, bara nyfiken).

eld
Medlem
Skrivet av KortTjock:

@eld: Nej så klart. Men jag som sagt, har själv ornitofobi, vilket gör att jag har en rädsla för fåglar och känner starkt obehag av både en fågel eller bara fjädrar. Men för mig att se en fågel i ett spel gör mig inte ett obehag alls. Tänk om alla spel skulle utrustas med skydd mot alla möjliga fobier, skulle bli kul! (Notera att jag inte är emot detta alls, bara nyfiken).

Att känna rädsla eller starkt obehag över något är väldigt jobbigt men inte en fobi.

Vi pratar om att man gör precis allt för att undvika det man har fobi för, och scenariot där man får extrem panikångest, skakingar, börjar gråta osv om man utsätts för denna sak.

Medlem

@eld: Ja, det är precis så jag känner inför fåglar.

eld
Medlem
Skrivet av KortTjock:

@eld: Ja, det är precis så jag känner inför fåglar.

Ah! då vet jag inte vad som gör den skillnaden för dig, kanske har du separerat verkligheten med spelen så mycket att det inte är samma sak längre, så som man hanterar våldsamma spel genom att inte likna med verkligheten längre?

Medlem

Jag hade verkligen uppskattat det ifall liknande lösningar fanns för sådana som mig med trypofobi Nu har jag visserligen inte spelat ett spel som triggat det på länge, tack och lov.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

@eld: Förmodligen! Tack för dina argument.

1
Skriv svar