Hur ofta behåller, säljer du spel?

Medlem

Säljer nästan aldrig. Dom få gånger jag har gjort det är när jag köpt ett spel en andra gång till en ny konsol och säljer det gamla spelet till den gamla konsolen. Sålde tex Beyond Good & Evil till GameCube när jag köpte Beyond Good & Evil HD till PS3.

Medlem

Sälja spel? Bah! Konsolträlar...

Medlem

Jag har nog aldrig sålt ett spel. Mer arbete än vad pengarna motiverar, känner jag. Antingen måste man träffa någon Blocket-jeppe face to face eller skicka ett paket till någon Tradera-gök som ger dåligt omdöme för att jag inte orkar gå till posten förrän tre veckor senare. Ingetdera lockar.

Så spel behåller jag. Tills högen blir för stor. Då lägger jag upp dem tillsammans med en massa annat på den årliga bortskänkes.se-annonsen.

Sedan ska sägas att jag som mest köper 10-15 spel per år, varav majoriteten digitalt. Handlar alltså inte om några stora pengar. Köpte jag ~200 fysiska fullprisspel skulle jag kanske resonera annorlunda. Förmodligen inte eftersom jag är fruktansvärt lat, men kanske.

Edit: Vissa spel behåller jag förstås livet ut också. Tiopoängarna. Typ WarCraft II, Morrowind, HZD m.fl. Nog för att jag äger dem digitalt också, men de spelen förtjänar utrymmet i bokhyllan.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Brukar sälja bort alla spelen inför nästa generation förutom MGS och GTA spelen.

12
Skriv svar