Med anledning av långfredagen, vilken spelkampanj har du plöjt ner mest tid i?

Robot
Med anledning av långfredagen, vilken spelkampanj har du plöjt ner mest tid i?

Det är något speciellt med riktigt långa äventyr.

#fz


Medlem

The Elderscrolls V: Skyrim

Tack vare mods så har jag lagt ner c:a 2000 timmar+ på det. Drar igång en ny gubbe 1-2 gånger om året och har gjort varje år sedan det släpptes! Har läst vartenda bok, kikat vartenda vrå och härjat!

Första tre-fyra åren så kan det måhända(erkänner inget!!!) att jag körde en skurkversion ifrån en viss piratbukt innan jag faktiskt köpte spelet

Fortfarande sjukt kul spel(med mods, utan så tvekar jag på att jag ens lagt en tiondel av min nuvarande speltid på det.)

Förövrigt det sista fysiska spelet jag köpte till PC!

Medlem

Sjukt nog Fallout 4. Spenderat 599 timmar. Spelat med massa moddar och byggt mycket etc.

Medlem

Nästan garanterat Heroes of Might and Magic IV. Räknade aldrig, men jag spelade det på egen tiden jag spelade MYCKET. Och varje enskild kampanj var ju rätt jäkla lång. Gångra det med 6 stycken....

KoP
Medlem

TES: Oblivion, tror jag. Det var det första spelet jag inhandlade när jag köpte XB360'n. Plöjde ner sjuuukt många timmar i det + dess dlc'er. Utforskade varje avkrok.

Minns jag rätt så mer än 200 timmar på Pokemon Y, men då byggde jag upp nästan hela pokedexen från scratch, vilket innebar att jag importerade pokemons från tidigare spel och levlade och kläckte ägg för att få alla. Kanske inte riktigt räknas. Pokemon rent allmänt har jag nog lagt rätt mycket timmar på. Brorsan Crystal starta man om flera gånger och mitt egna pokemon Silver har jag i alla fall kört två gånger, om man inte räknar med Soulsilver.

Final Fantasy XII har jag nog kört 200-300 timmar fördelat på tre omgångar. VI och VII har också spelats ett par gånger.

Annars tog Assassins Creed Odyssey 140 timmar för att få platinum.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Victoria 2, Europa Universalis 3 samt 4 och Hearts of Iron. Tusentals timmar spenderade i att skapa en egen världshistoria. Victoria 2 har dock varit favoriten, att se hur ett land går från ett bondesamhälle till en industriell stormakt är sjukt vanebildande.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Borde vara Skyrim för min del. Men har plöjt ner några hundra timmar totalt i alla omspelningar av Baldurs Gate 2 back in the days.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

The Elder Scrolls IV: Oblivion, tror jag. Vet inte hur många timmar, men vet att jag har gjort de flesta uppdragen som finns - inklusive DLCs.

Annars tror jag Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty ligger ganska högt upp. Den speltiden är dock uppdelad mellan flera genomspelningar då jag har spelat spelet från början till slut ett flertal gånger.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Troligtvis Witcher 3.


signatur

I drank what?

Medlem

Fallout 76, 1100 timmar. Fallout 4, 450 timmar, fallout 3 1200 timmar. Skyrim runt 250 timmar, Oblivion mycket mer, vet inte hur mycket, kanske över 1000 timmar. 260 dagar played i WoW vanilla, efter det inte så mycket, kanske 25-50 dagar/expansion.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Morrowind, Oblivion, Skyrim. Gjort allt, många gånger, med och utan mods.

Medlem

Warhammer 2


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Testpilot

Även om Witcher 3 ligger högt så för singleplay så är det:
Divinity Original Sin 2

Uppe i 355 timmar just nu och mitt 3e spelande för en full genomspelning. Kommer garanterat knäcka 400+ timmar.
Har 2 halvdana genomspelningar bakom mig och det beror på att jag började spela och sedan kom överens med en av mina bästa kompisar att vi skulle spela tillsammans.

Tyvärr så spelade vi aldrig klart. Vi kom till ARX staden innan jag var så förbannad på honom att vi slutade. Han hade problem med spritmissbruk och pillermissbruk och psykiska problem vilket innebar att då vi spelade hände det flera gånger att han somnade mitt i spelet och många gånger kunde vi tillbringa timmar att vandra i cirklar i spelet då korttidsminnet var borta. Striderna kunde vara dubbelt så svåra eftersom "friendly fire" inte klickade för honom så i princip så spelade jag spelet med 2 karaktärer och 2 som kunde bomba dig med spells förutom fienderna. (Vi styrde 2 gubbar vardera i multiplayer)

Han hade sparfilen. Vi kunde aldrig fortsätta då jag lugnat ner mig eftersom han gick bort några månader senare i en överdos.

Nu kör jag en full genomspelning från början. Det är lite av en hyllning till hans minne i många fall som jag nu kör igenom. Han tyckte trots allt att det var oftast roligt och en flykt från de problem som han hade.

Jag känner lite vemod och saknad då man kommer till många platser och quests och minns de äventyr vi hade där tillsammans. Detta trots allt man svor över. Märker också allt man missade i spelet och hur många olika sätt man kan komma vidare på.

Definitive edition är verkligen mysigare att spela. Känns bättre och många quests har gjorts om till det bättre.

FM-guru
F.d. Sisyr

Som jag fattade det var det enskilda kampanjer som efterfrågades och inte speltimmar totalt, men typ alla verkar svara på det senaste så jag kanske har missuppfattat?

Aja, flest speltimmar totalt har jag i Football Manager där det är tusentals timmar som gäller. Vad gäller enskilda kampanjer lär det vara någon FM-save på X antal hundra timmar. Om vi räknar storybaserade kampanjer istället så misstänker jag att det kan vara Baldur's Gate 2, men det var inte på Steam så jag har ingen stenkoll. Nuvarande kampanjen jag lirar på Pathfinder: Kingmaker är uppe i 115 timmar och The Witcher 3 tog mig ca 140h. Tror det är det längsta av det jag har siffror på.

Ase
Medlem

Elder scrolls & baldur gate 1 & 2 Witcher spelen har jag ej stått ut med mer än 3 timmar totalt

Medlem

Skulle gissa på antingen Stellaris, Borderlands 2, eller Supreme Commander Forged Allience. Det sista spelet (SCFA) var under lång tid mitt jagorkaregentligenintespela-spel. (skrivihop.nu).


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Totalt är det nog Final Fantasy XII som jag har klockat någonstans runt 480 timmar i totalt. När det gäller en enskild genomspelning är jag lite osäker, har plöjt ned runt 140 timmar i både FFXII, Persona 5 och första Xenoblade Chronicles. Men loggad speltid är längst för Xenoblade Chronicles 2, spelklockan säger 200 timmar men där tror jag också att den räknat ett antal timmar standby. Men det är inte omöjligt att det är den enskilt längsta genomspelningen.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Hollow Knight 112% tog mig ca 120 timmar

Medlem

World of Warcraft där räknar man dagar inte timmar sjukt nog xD
Annars är det nog Horizon på 60h för platinum trophy.
Håller på med AC Odyssey nu som kommer landa på runt 150h.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Releasehästryttare

world of watcraft .. 8000+ timmar ..

Medlem
Skrivet av Zensu:

The Elderscrolls V: Skyrim

Tack vare mods så har jag lagt ner c:a 2000 timmar+ på det. Drar igång en ny gubbe 1-2 gånger om året och har gjort varje år sedan det släpptes! Har läst vartenda bok, kikat vartenda vrå och härjat!

Första tre-fyra åren så kan det måhända(erkänner inget!!!) att jag körde en skurkversion ifrån en viss piratbukt innan jag faktiskt köpte spelet

Fortfarande sjukt kul spel(med mods, utan så tvekar jag på att jag ens lagt en tiondel av min nuvarande speltid på det.)

Förövrigt det sista fysiska spelet jag köpte till PC!

Jag har lagt ner 1263 timmar i Skyrim. Vad är det du tycker är så bra med Skyrim förutom att man kan modda det? Det skulle va kul att höra från en annans synvinkel.

Medlem

Om vi håller oss till en spelkampanj, vilket var frågan, så är det Witcher 3 på ca 170 timmar.

På ett spel blir det Tibia med tusentals spelade timmar


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

TES V - Skyrim utan tvekan. Drog igång en ny figur senast i februari.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Breath of the Wild. Snart tre genomspelningar, just nu på Master mode.

Börjar bli lite trist då man har sett det mesta mer än en gäng. Världen och känslan är dock fortfarande magisk. Längtar efter uppföljaren.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

World of Warcraft är det generiska och tråkiga svaret.
På en andraplats kommer dock DayZ med ca 1000h. Varje session är ett unikt äventyr.

Medlem

Hmm.

Om jag går efter steam så är det Civ 5 367 timmar (Civ 6 306 så snart så)
Men om jag räknar xbox med pc så är det Fallout: new vegas. Spelade det många gånger om på Xbox. Köpte det sen på Steam under en rea. Upptäckte plötsligt massor av moddar och spelade om det om o om igen. 263 timmar totalt på pc. Säkert 200+ på xbox.

Hmmmm.

177 timmar på witcher 3.

Spela igenom witcher 3 igen kanske...? Fallout:NV......heartaches by the number

Hmmmmmmmm.

Medlem
Skrivet av Ase:

Elder scrolls & baldur gate 1 & 2 Witcher spelen har jag ej stått ut med mer än 3 timmar totalt

Jag önskar att jag hade varit lite mer som dig. Det spelet jag lagt ner mest tid på är nog Witcher 3. Tog mig mer än 80 timmar att spela igenom originalkampanjen, något som jag gjorde med blandade känslor. Visst, det fanns vissa side-quests som var rätt roliga, och jag gillade att strosa runt i själva världen och bara titta, men de extrem utdragna striderna (jag körde visserligen på svåraste svårighetsgraden, men ändå) och den helt värdelösa storyn i kombination med noll karaktärsutveckling (för de karaktärerna jag ens orkade bry mig om från första början) gjorde det mer till en plåga som jag bara ville klara för att.

Då hade jag mycket roligare med det första Red Dead Redemption och hoppas att min genomspelning av tvåan i slutändan ska klocka in på fler timmar än Witcher 3. Det värsta är att jag säkert kommer gå i fällan och spela igenom Cyberpunk 2077 med samma obehag.

Medlem

Vet inte om spelets "story" kan kallas för en "kampanj", men eftersom folk här räknar sina 2000+ timmar i Skyrim och Fallout 4 för att de använt moddar och byggt saker, tänker jag ta med mina 624 timmar med Terriara


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

För single player story spel...FF VII, Borderlands 2, Bloodborne, DS3, Skyrim, BG2, Dragon age 1-3. Kan tänka mig att Zelda II och A link to the past klockar in på oförtjänt många timmar också.

123
Skriv svar