Spel att spela med min tjej

Medlem
Spel att spela med min tjej

Hej så jag letar efter spel att spela med min tjej.

Vi har spelat
Limbo
Inside
Little Nightmares
Puzzle agent 1&2
Gris
Darq
Never Alone
typ alla professor layton

Det är så att hon har kortare fingrar och har då svårt att spela när det blir för mycket knappar man behöver byta mellan.
sen är hon ny till spelandet så behöver än så länge vara lugnare spel typ.

så frågan är om folk har spel att rekommendera, vi kan spela tillsammans?.
ska nog köpa mig en kontroller då det nog skulle funka bättre än tangentbord och mus men kan vara bra att ha ett par spel på lager vi kan välja mellan.

Medlem

Skulle rekommendera Trine-spelen (minus trean). Otroliga spel med bra lokal co-op. Lite i samma stil som de ni redan har spelat.

Medlem

Stardew Valley kan nog va skoj.

Farornas Konung
Medlem

Human: Fall Flat
Minecraft?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Inaktiv

Human: Fall Flat är grymt kul i Co-Op. Väldigt roliga situationer kan uppstå.
Några andra spel jag spelat med min tjej är Stardew Valley, Rayman Origins, Divinity: Original Sin 1&2, Portal 2 och Outward. Outward är kul men ganska hardcore.
Cuphead är också kul att bara nöta tillsammans. Tror vi hade 1000 deaths när vi klarade spelet, hon fick dock slut på liv ganska ofta så jag fick ofta klara banorna solo efter att hon dött.

Inaktiv

Rayman legends och origin. Även om hon är sämre aå går det hjälpa till. Hade grymt skoj med meine frau med dom spelen.

Sdn är ju Diablo 3 tacksamt. Fast mycket hoppandd i menyer med två i co-op.

Inaktiv

Håller med om Human Fall Flat, sen finns det ett väldigt snarlikt spel som just nu är gratis att plocka på Epic Games Store om du är kvick

Medlem

Kolla upp Kingdom Two Crowns. Det är ett kul spel dom är enkelt och där man samarbetar. Väldigt lätta kontroller så passar bra om man är ny på spel.

Medlem

https://store.steampowered.com/app/252110/Lovers_in_a_Dangero...
Ta dig en titt på detta. Det är couch co-op dock, så inget spelande över nätet.

Medlem

Night in the woods. Inte coop eller så men, fint spel. Första spelet min sambo köpte åt sig själv (ok, hon har fått/tankat andra spel tidigare men inte så aktivt) och nu spelar hon spel regelbundet. Mycket trevligt. Bra spel.

Medlem

Jag och frun sliter fram Homm 3 eller 5 ibland och det brukar äta hela kvällar för oss


signatur

Bara gör det.

Medlem

Knights And Bikes, Starbound, Totally Reliable Delivery Service, Pikuniku, ibb and obb, Heave Ho och kanske Don't Starve Together.

Men som jag förstår det så behöver det inte direkt vara multiplayer spel om jag ska gå efter din lista?

I sådana fall har du Wuppo, Oxenfree, Ori And The Blind Forest / Will Of The Wisps, What Remains Of Edith Finch, Life Is Strange, Firewatch, The Stanley Parable, Gone Home, FEZ, Far: Lone Sails mm.

Skrivet av Bunisher:

https://store.steampowered.com/app/252110/Lovers_in_a_Dangero...
Ta dig en titt på detta. Det är couch co-op dock, så inget spelande över nätet.

Du kan dock spela detta online nu med "Remote Play" på Steam.

Medlem

Unravel 2 är riktigt mysigt att spela tillsammans på.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vill ni ha ett mysigt, färgglatt, och gulligt men ändå actionfyllt spel med mycket samarbete så kan jag varmt rekommendera Lovers in a Dangerous Spacetime.

Vill ni ta ert förhållande till gränsen så finns Overcooked.


signatur

Övning ger träning.

Måste spelas med Joystick


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Seybsnilksz:

Vill ni ha ett mysigt, färgglatt, och gulligt men ändå actionfyllt spel med mycket samarbete så kan jag varmt rekommendera Lovers in a Dangerous Spacetime.

Vill ni ta ert förhållande till gränsen så finns Overcooked.

Håller med om overcooked! Hur kul som helst om man har inställningen att spela för skojs skull. Går man in för att prestera kan det blir påfrestande 😜

Medlem

Jag och min sambo spelar mycket storybaserade spel såsom Detroit Becoming Human och Until Dawn. Då spelar jag alla stressiga delar och hon dom lugna, det funkar för oss. Hon gillar turbaserade spel och blir för stressad när det är hektiskt, samt har svårt med 3d och rörelser.

Vi hittade dock ett spel vars coopfunktion var sinnessjukt bra för oss, och det var Beyond: Two Souls. Bra skriven Sci-fistory, men man kunde spela det i coop där en spelare spelade huvudkaraktären, och den andra via en Ipad (eller kontroller för den delen, men det var tydligt att Ipad integrationen skulle hjälpa folk inte supervana med kontroller) kunde styra hennes psykiska krafter. Det var väl genomtänkt, och man kan spela på olika svårighetsgrader. Man spelar dock inte samtidigt, utan man "skickar kontrollen" mellan varandra, men vi gillade det starkt. Enda spelet vi haft som funkat så, och hade gärna kört fler spel likadant!


signatur

Videomupp

Medlem

Rekommenderar Asterix & Obelix XXL 3, ett riktigt mysigt soff co op som flygit under radarn.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Sanning eller konka


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Dags att steppa up det lite. Pubg


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Olika legospel. Typ harry potter, star wars, sagan om ringen osv. Riktigt bra för det mesta. Bäst att ni sett verken de baseras på såklart, annars faller humorn rätt platt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Håller med @CliQue-SinneD. Lego spelen var väldigt roliga att spela igenom med frun. Däremot gillade jag de tidigare bättre då de nyare, som The Incredibles, förstördes av att det blev en kort cutscene i varje nytt rum man gick in i stort sett. Förstörde flytet för mig för mycket.

Medlem

Tack så mycket var några spel som jag nog faktiskt ska prova att spela tillsamans

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tomten1337:

Tack så mycket var några spel som jag nog faktiskt ska prova att spela tillsamans

Nice! Hoppas att ni får kul tillsammans


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Kan ju berätta utifrån mitt eget perspektiv: Min tjej är absolut ingen som spelar. Hon har även svårt för FPS-spel, mår illa av dem. Så det är lite att klura - vad gillar hon för genrens och har hon någon historik med spel? T.ex. min sambo gillar deckare och har liten erfarenhet med spel. Så några spel vi har lirat och funkat bra är:

  • Rayman (en bra början om man inte är van med spel, plattformare)

  • Sonic Racing (racingspel - typ Mario Kart fast med Sonic)

  • Oxenfree, Kathy Rain, Detective Grimoire, Detroit Become Human (point and click, deckare)


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Hon gillar puzzel men mer puzzel som puzzle agent då allt man behöver lösa är på skärmen och man behöver inte samla för mycket prylar för att få det att funka. Sen 2D plattform som insider lite simplare plattform där man inte behöver ha för snabb reaktions förmåga :P. Ska se om hon vill spela Rayman

Skribent

ibb & obb tycker jag är skoj att lira. Har inte klarat det för polaren ledsnade på spelet. kan vara lite klurigt innan man lär sig att kontrollera gubben ordentligt, timing vid hopp o.s.v men generellt ett avslappnat spel med kluriga banor (det är i alla fall så jag kommer ihåg det). Jag spelade med kontroller så vet inte hur det är att köra med mus + t-bord.

https://store.steampowered.com/app/95400/ibb__obb/

edit: rea nu också tydligen. 6.59 €

Medlem

Sonic team racing och Sega all-stars transform har jag och min flickvän plöjt ner många timmar i.

Medlem

Fint rensat i tråden, tack!

Förövrigt rekommenderar jag Resident Evil 2 Remake. Man spelar själv men min fru uppskattade verkligen att titta på. Varning om man är rädd av sig dock

123
Skriv svar