Så moddar du bort Bannerlords tutorial och main quest

Robot
Så moddar du bort Bannerlords tutorial och main quest

Otålig att komma igång med sandbox-spelandet? Kolla in det här.

#bannerlord, #mod


Medlem

Finns ju ett dialogval direkt i början som låter en skippa tutorialen? Eller missar jag något?

Medlem
Skrivet av Zominator:

Finns ju ett dialogval direkt i början som låter en skippa tutorialen? Eller missar jag något?

Ja du missar hela poängen faktiskt, men rubriksättningen kanske missade lite också

Om du spelat spelet så vet du att du har en förbaskat långdragen och tråkig (speciellt då du måste göra den VARJE gång du startar en ny kampanj) quest-line för att kunna skapa ditt egna kungarike.

Finns ett par mods med lösningar på det nu iaf, vilket är förbaskat bra!

Medlem
Skrivet av Scream112:

Ja du missar hela poängen faktiskt, men rubriksättningen kanske missade lite också

Om du spelat spelet så vet du att du har en förbaskat långdragen och tråkig (speciellt då du måste göra den VARJE gång du startar en ny kampanj) quest-line för att kunna skapa ditt egna kungarike.

Finns ett par mods med lösningar på det nu iaf, vilket är förbaskat bra!

Fast det du beskriver är ju inte tutorial, det är ju main-quest. Tutorialen är ju bara det i början med byn Tevea och till ens broder rider iväg på egen hand. Den biten går ju att skippa helt i första dialogvalet.

Men ja, själva main questet är väl kanske inte det roligaste, även om det inte stör mig så mycket att man får göra om det.

Medlem

Älskar mount and blade, men desto mer jag spelar bannerlord desto mer inser jag hur mycket som inte är färdigt.
Funderar lite till och från vafan utvecklarna har spenderat all tid på när typ varannan funktion i spelet är trasig.

Medlem

Väldigt skönt att slippa det där första uppdraget där man ska prata med 10st generaler (eller vad det är) hittade långt ifrån alla (la inte alltför mycketbtid på det tbh) och sen joinande jag en faction och nu är hälften av dom man ska prata med fientliga och alla försök att prata med dom slutar med att dom tar mig som.fånge efter att ha ridit över min arme med sitt kavalleri

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Älskar mount and blade, men desto mer jag spelar bannerlord desto mer inser jag hur mycket som inte är färdigt.
Funderar lite till och från vafan utvecklarna har spenderat all tid på när typ varannan funktion i spelet är trasig.

Vilka funktioner har du upptäckt som är trasiga? Jag har inte upptäckt att något varit trasigt, Jag har spelat mer än 30 timmar hitills och bara varit med om 1 spelkrash som jag inte märkt av igen.

Uppe i 102 timmar nu.
Äter, jobbar, skiter, sover och så lite Bannerlord. Så ser mitt liv ut just nu.
Ang, moddar så kör jag på Fast Dialogue.

Medlem
Skrivet av RaggeL92:

Vilka funktioner har du upptäckt som är trasiga? Jag har inte upptäckt att något varit trasigt, Jag har spelat mer än 30 timmar hitills och bara varit med om 1 spelkrash som jag inte märkt av igen.

Trade skillen är trasig går för nuvarande bara att levla om man inte sparar och köper saker lågt/säljer högt, sparar man mellan = ingen skill point, egentligen enligt texten ska den levla med caravans vilket den inte gör heller, massor med perks gör absolut ingenting och är bara placeholders, tex steward perks som ska ge xp till trupper osv.
Att äga shops är trasigt, en dag kan alla bara vara borta.

Sieges... när man spelar dom på slagfältet är det mer eller mindre helt omöjligt att styra ens enheter som man vill, överlag väldigt ofärdig grej.

När man väl trots buggarna i trading kommit så högt att man kan börja bartera om settlements så ger kungadömen bort städer för ingenting, självklart byter jag min stad värd flera miljoner dinarer mot 89 öken hästar..

Har kört om två gånger för att diplomatin tillsammans med menyerna och få val sabbat hela playthroughn, fast i en meny med gråa knappar.

Älskar spelet ändå, men men.

Skrivet av KeyserSoze:

Att äga shops är trasigt, en dag kan alla bara vara borta.

Tänk på att workshops försvinner om du har den i en stad hos en faktion som du startar krig med, eller om dom tar över staden du har den i


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv
Skrivet av KeyserSoze:

Älskar mount and blade, men desto mer jag spelar bannerlord desto mer inser jag hur mycket som inte är färdigt.
Funderar lite till och från vafan utvecklarna har spenderat all tid på när typ varannan funktion i spelet är trasig.

Just nu blir jag mest sugen på att ominstallera Warband när jag spelar Bannerlord.
Kanske beror på min nu rätt uråldriga dator men har ett antal problem, bilder på items tar tid att ladda in i menyerna, trupperna tar tid att ladda in när man startar en strid, ibland släpar ljudeffekterna efter vad som händer på skärmen med typ en sekund.
Striderna känns klumpiga också och jag saknar autoblockfunktionen där gubben själv blockerar åt rätt håll om man trycker block efter att motståndaren påbörjat sin attack. Men skippade tutorialen så ska tillbaka och se om jag missade någonting med blockningen.

Medlem

Jag tillhör också dem som tycker det är ett helt fantastiskt spel men som undrar vad tusan spelstudion har sysslat med under 8 år eftersom det är så oerhört lite nytt i spelet jämfört med Warband.

Jag förväntade mig mer djup och komplexitet i alla system, så som settlements, faktioner och i ekonomin.

Men trots detta kan jag inte sluta spela. Det är i grunden ett sånt otroligt bra spel. ☺️


signatur

Memento Mori

Skribent

Har lirat 43 timmar sedan förra onsdagen (med ett uppehåll de tre senaste dagarna). Ju mer de patchar, ju mer inser jag att de har kvar. Med tanke på speltiden så uppskattar jag bevisligen spelet (läs: Älskar), men kommer ta en paus så de får patcha ikapp lite och har ju ingen lust att tröttna på spelet innan det har nått dess fulla potential.

Imponerande att de släpper en patch per dag. Känns som de verkligen jobbat med core-delen, för att sedan låta spelarna styra lite riktningen. Samtidigt smart att ha betalande buggjagare


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag lyckades starta spelet första gången jag testade. Nästa gång jag startade spelet så har det bara kraschat direkt efter launchern. Testat det mesta :/ Hoppas det kommer en patch som fixar.

Medlem
Skrivet av RaggeL92:

Vilka funktioner har du upptäckt som är trasiga? Jag har inte upptäckt att något varit trasigt, Jag har spelat mer än 30 timmar hitills och bara varit med om 1 spelkrash som jag inte märkt av igen.

Jag har 52 timmar i skrivande stund och många skills fungerar inte alls, till exempel "Disciplinary" som gör att man ska kunna uppgradera banditer. Fick lov att använda ett mod för att det skulle fungera.

Älskar spelet och tror att det kommer bli magiskt bra när det väl släpps på riktigt.

Medlem

@KeyserSoze: okej men då vet jag vad du menar, aldrig lagt nåt fokus på trading så inte märkt av de ännu.
“Steward“ skillen verkar funka för mig så där kanske de är olika?

Men kul att du ändå kör på trots alla buggar. Kan säga att som ett inbitet warband-fan så har man längtat efter det här något enormt (kanske gör mig aningen partisk) och so far har jag väldigt lite jag är missnöjd med.

Medlem
Skrivet av RaggeL92:

@KeyserSoze: okej men då vet jag vad du menar, aldrig lagt nåt fokus på trading så inte märkt av de ännu.
“Steward“ skillen verkar funka för mig så där kanske de är olika?

Men kul att du ändå kör på trots alla buggar. Kan säga att som ett inbitet warband-fan så har man längtat efter det här något enormt (kanske gör mig aningen partisk) och so far har jag väldigt lite jag är missnöjd med.

Jo jag har längtat också, spelade warband en hel del. Är väl därför man står ut tror jag, tagit en paus nu och hoppas på lite patches kommande veckorna, och att min kvinna i spelet ska föda en pojke någon jävla gång *16 döttrar*, såpass många att namngivelsen börjat spåra ut, *Gail the snail, Margareta rök-kärring* etc etc.

Det enda som drar ner upplevelsen är ju buggarna och lite saker som kanske är lite väl copy-paste från warband, hade gärna sett ett ansiktslyft på inventory tabben och trupp management mest quality of life, om dom gjort det lättare att hitta bland alla grejer eller nått, kanske mods kan fixa till det.

1
Skriv svar