Google bjuder på två månaders gratis Stadia med nio spel

Medlem

Hur katten slutar man spela Destiny 2? Fick fimpa hela browsern XD

eld
Medlem
Skrivet av Frisell:

Hur katten slutar man spela Destiny 2? Fick fimpa hela browsern XD

hålla ner escape, det var lite krångligt ja

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag tror inte Stadia är framtiden.
Det har floppat helt.

På vilket sätt har det floppat? Antar du testat och inte bara lyssnar på random folk online som inte testat själva?

Kan hålla med att priserna är relativt höga när inte spel ligger på rea. Men förra månaden hade dom rätt schyssta deals på Ubisoft spel, Ass Creed och Divison 2 hade rätt bra pris bland annat.

Haft tjänsten sen release och det enda spel jag inte kunnat spela på det var Doom Eternal. Det såg bra ut osv men där var nån konstig lagg i kontrollerna, kändes väldigt flytigt. Inget jag känt på något annat spel där. Tydligen har Rage liknande problem. Men dom låter en testa spel i 2 timmar och sen lämna tillbaka för en full refund.

Lite förbättringar har hänt sen release också:
Chrome har nu 4k stöd(man måste ha 4k skärm för att använda, men kan via en extension i Chrome(Stadia+) lura Stadia att man kör i 4k så att man får 4k iallafall.
Fler telefoner är kompatibla(inte tillräckligt dock i min mening).
Känns som att dom förbättrat fördröjning på input också, men kan vara jag som vant mig.

Medlem

Så man begränsar videokvaliteten på youtube pga Corona med Stadia går bra?

Skrivet av Konstig Inombords:

Jag tror inte Stadia är framtiden.
Det har floppat helt.

Hur vet du det?

Medlem
Medlem

Nyheten är fel, det är bara spelen du köper som du behåller efter ditt "gratis" pro abbonemang tar slut. Detta står klart och tydligt i länken som delades i nyheten.

Stadia är en ruskigt bra tjänst och jag vill se den växa och få större utbud men spelar regelbundet och har ALDRIG haft problem med det.

Avstängd
Skrivet av piddau:

På vilket sätt har det floppat? Antar du testat och inte bara lyssnar på random folk online som inte testat själva?

Kan hålla med att priserna är relativt höga när inte spel ligger på rea. Men förra månaden hade dom rätt schyssta deals på Ubisoft spel, Ass Creed och Divison 2 hade rätt bra pris bland annat.

Haft tjänsten sen release och det enda spel jag inte kunnat spela på det var Doom Eternal. Det såg bra ut osv men där var nån konstig lagg i kontrollerna, kändes väldigt flytigt. Inget jag känt på något annat spel där. Tydligen har Rage liknande problem. Men dom låter en testa spel i 2 timmar och sen lämna tillbaka för en full refund.

Lite förbättringar har hänt sen release också:
Chrome har nu 4k stöd(man måste ha 4k skärm för att använda, men kan via en extension i Chrome(Stadia+) lura Stadia att man kör i 4k så att man får 4k iallafall.
Fler telefoner är kompatibla(inte tillräckligt dock i min mening).
Känns som att dom förbättrat fördröjning på input också, men kan vara jag som vant mig.

Skrivet av baxtex:

Hur vet du det?

Jag själv har inte testat tjänsten.
Inte än. Och jag känner inte någon som testat den.
Men det känns som informationen kring Stadia håller på att dö ut.
Ingen snackar om den.
Inte det mest intressanta utbudet när det gäller spel.

Det verkar inte finnas något som fångar mig.
Men kanske om 20-25år så kanske det slår igenom.
Jag har aldrig fått känslan av att Stadia är stort efter releasen.

Det finns ingen information man kan vara hundra på.
Men för min del verkar det snackas för lite om Stadia.
Sen får vi se om jag har fel

Vet inte om det är tillgängligt än men kan iaf inte hitta alls var jag kan registrera mig. Antingen kan man bara köpa eller registrera sig med en inbjudningskod. Testat både på datorn och med androidappen.

Inaktiv
Skrivet av Frisell:

Fattar inte folk som gnäller på att dom bjuder på 2 månader med 9 fria spel.
Om det nu är så hemskt, ignorera och gå vidare. Jag säger iaf Tack!

Edit: Småknepigt att det inte finns demos till spelen.. Har dom nån return policy likt steams 2 timmars?

Yes spelar man under två timmar och inom två veckor så kan man returnera spelet bara genom en knapp så sköts det automatiskt. Väldigt smidigt.

Skrivet av jbx:

Va?!! Jag blev semisugen på att testa Stadia men nu tänker jag vägra. 699kr för att streama ett spel från 2018.
Pinsamt Google....

Det är inte Google som sätter priserna utan de agerar bara en storefront för spel så det är utvecklarna/utgivarna som sätter priserna. De ligger i ungefär samma nivå som när något portas till Switchen men kollar man tex på Doom som släpptes nyligen ligger de i samma prisläge här som på andra butiker.

Inaktiv
Skrivet av hoppalängdhopp:

Vet inte om det är tillgängligt än men kan iaf inte hitta alls var jag kan registrera mig. Antingen kan man bara köpa eller registrera sig med en inbjudningskod. Testat både på datorn och med androidappen.

Jag testade i morse och kunde få upp att man nu kan registrera sig på http://stadia.google.com så kanske prova med inkognito för att se så den gamla sidan inte har cachats.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag själv har inte testat tjänsten.
Inte än. Och jag känner inte någon som testat den.
Men det känns som informationen kring Stadia håller på att dö ut.
Ingen snackar om den.
Inte det mest intressanta utbudet när det gäller spel.

Det verkar inte finnas något som fångar mig.
Men kanske om 20-25år så kanske det slår igenom.
Jag har aldrig fått känslan av att Stadia är stort efter releasen.

Det finns ingen information man kan vara hundra på.
Men för min del verkar det snackas för lite om Stadia.
Sen får vi se om jag har fel

Nej, du har rätt, där är väldigt lite "buzz" om tjänsten, väldigt mycket åsikter om hur dålig den är dock, trots att dom flesta som klagar på den inte ens testat den.

Men tjänsten funkar riktigt bra, iallafall om man har vettig nätverksutrustning hemma och pålitligt internet.(Ännu ett problem för tjänsten)

Kanske blir bättre nu efter att dom öppnar upp nu i dagarna. En annan nackdel som varit med spel på Stadia tills nu är att Multiplayer har varit väldigt tomt om inte man kört spel med crossplay(tror bara Divison 2 har det idag). Nu när dom öppnar upp och ger folk gratis test i 2 månader så kanske man kan hitta lite matcher.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Var är den Nice:a(schyssta) dealen?
Dem försöker få dig att fastna för Tjänsten?

Vad vill du ha då? Alla spel som finns gratis? Du får prova gratis, nu gnälls det för gnällandets skull tror jag, tänk om inga företag fick tjäna pengar, vem skulle då göra spel? Jag tycker det är kanon för familjer som kanske inte har så mycket pengar att kunna prova på lite spel trots allt.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag tror inte Stadia är framtiden.
Det har floppat helt.

Hur vet du att det floppat? Har du sett siffror på antal användare?

Har flera kompisar som använder det och alla tycker det är en superbra tjänst och ser framtiden i det.

Skrivet av anon_646:

Jag testade i morse och kunde få upp att man nu kan registrera sig på http://stadia.google.com så kanske prova med inkognito för att se så den gamla sidan inte har cachats.

Nope, endast köpa eller inbjudningskod fortfarande. Såg nåt inlägg tidigare om att man måste ha kreditkortet inskrivet på sitt google konto, har du det? Vill egentligen undvika skriva in kortnumret på nätet så mycket som möjligt, men kanske det krävs för det här.

Avstängd
Skrivet av piddau:

Nej, du har rätt, där är väldigt lite "buzz" om tjänsten, väldigt mycket åsikter om hur dålig den är dock, trots att dom flesta som klagar på den inte ens testat den.

Men tjänsten funkar riktigt bra, iallafall om man har vettig nätverksutrustning hemma och pålitligt internet.(Ännu ett problem för tjänsten)

Kanske blir bättre nu efter att dom öppnar upp nu i dagarna. En annan nackdel som varit med spel på Stadia tills nu är att Multiplayer har varit väldigt tomt om inte man kört spel med crossplay(tror bara Divison 2 har det idag). Nu när dom öppnar upp och ger folk gratis test i 2 månader så kanske man kan hitta lite matcher.

Jag tror fortfarande att Stadia inte kommer gå runt.
För månadskostnaden är för dyr. Då man lämnar sin grattis period bakom sig.
Det känns som Stadia inte känns så relevant.

Skrivet av ivanhoe68:

Vad vill du ha då? Alla spel som finns gratis? Du får prova gratis, nu gnälls det för gnällandets skull tror jag, tänk om inga företag fick tjäna pengar, vem skulle då göra spel? Jag tycker det är kanon för familjer som kanske inte har så mycket pengar att kunna prova på lite spel trots allt.

Ja.
Sedan är det tillbaka till verkligheten igen. Efter dem två månaderna.
Jag sa ingenting om att pengar inte ska göras. Jag mena bara på att det är i viss mån ett smutsigt spel från Stadia. Inget fel på att göra pengar. Men att vara medveten om hur företagen tänker kan väl inte vara så fel. Elr ?

Skrivet av robbis:

Hur vet du att det floppat? Har du sett siffror på antal användare?

Har flera kompisar som använder det och alla tycker det är en superbra tjänst och ser framtiden i det.

Citat:

”Google Stadia har enorm potential – och flera brister
Att strömma högupplösta spel i molnet är oerhört häftigt – det kan vi inte förneka. Men trots flera uppenbara fördelar finns det gott om förbättringspotential för Googles game changer, som i dagsläget känns mer cool än livsnödvändig.”

- M3 (hemsidan)

Sedan är frågan. Hur många kompisar har du?
Jag mena hur många av dem använder Stadia?

Medlem
Skrivet av Hulle:

Ja det funkar ju fint. Latens känns likvärdigt med GFN, men bildkvaliteten är lite sämre på Stadia.

Det är ljusår smidigare att använda Stadia dock, men såklart det stora minuset att man måste köpa sina spel igen och kan inte använda sitt Steamkonto.

Kul att testa iaf.

EDIT: Men alltså... priserna. Helt sjuka. Asscreed Odyssey, 699 kr på Stadia? WTF, har det någonsin kostat det någon annanstans? 197 kr på Uplay...

Skrivet av jbx:

Va?!! Jag blev semisugen på att testa Stadia men nu tänker jag vägra. 699kr för att streama ett spel från 2018.
Pinsamt Google....

Stadia kör rea lite då och då, jag köpte det då för 230 kr. De hade även The Division 2 för 99 kr om jag inte minns fel.

Skrivet av robbis:

Nyheten är fel, det är bara spelen du köper som du behåller efter ditt "gratis" pro abbonemang tar slut. Detta står klart och tydligt i länken som delades i nyheten.

Stadia är en ruskigt bra tjänst och jag vill se den växa och få större utbud men spelar regelbundet och har ALDRIG haft problem med det.

Så här har det hela tiden varit: när du har Stadia Pro och claimar spel så kan du så länge du har Pro spela dessa claimade spel. Avslutar du Pro i t.ex. 3 månader har du inte åtkomst till spelen under den tiden, enbart spel du köpt. Kör du igång Pro igen så kan du spela spelen igen.

Jag tycker det låter konstigt att de skulle ändra det nu helt plötsligt? Det är ju ändå Pro de bjuder på i 2 månader? Har du någon bra källa på det? Vill gärna veta.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Var är den Nice:a(schyssta) dealen?
Dem försöker få dig att fastna för Tjänsten?

Ptja, går man in med inställningen att tjänsten är skit då ser det ut som en dålig deal kanske. Men för många andra som funderat på om Staida är bra eller inte är det ett perfekt tillfälle att testa. Gillar man det kan man slå till och köra vidare på det, ogillar man det är det bara att gå vidare och testa andra tjänster. Win-win.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv
Skrivet av hoppalängdhopp:

Nope, endast köpa eller inbjudningskod fortfarande. Såg nåt inlägg tidigare om att man måste ha kreditkortet inskrivet på sitt google konto, har du det? Vill egentligen undvika skriva in kortnumret på nätet så mycket som möjligt, men kanske det krävs för det här.

I och med att jag körde inkognito så var jag inte ens inloggad så då har de ju ingen aning om vem jag är eller mina uppgifter Men ändå märkligt att det inte är igång än för dig då för det verkar vara igång för många nu så får prova lite då och då under dagen kanske.

Skrivet av Konstig Inombords:

Jag tror fortfarande att Stadia inte kommer gå runt.
För månadskostnaden är för dyr. Då man lämnar sin grattis period bakom sig.
Det känns som Stadia inte känns så relevant.

Sedan är det tillbaka till verkligheten igen. Efter dem två månaderna.
Jag sa ingenting om att pengar inte ska göras. Jag mena bara på att det är i viss mån ett smutsigt spel från Stadia. Inget fel på att göra pengar. Men att vara medveten om hur företagen tänker kan väl inte vara så fel. Elr ?

Vad är det som är så dyrt med det? En hundring i månaden och så får man tillgång till 2-3 spel per månad samt då även möjlighet att spela i 4K och 5.1 surround för de spel som har stöd för det. Det är liksom samma koncept som Xbox och Playstation har med skillnad att de har varit i branched i nästan 20 år vardera och kan därmed pressa priserna på ett annat sätt. Sedan som sagt behöver du inte prenumerera om du inte vill utan kan bara köpa spelen som vilken butik som helst, ingen månadskostnad krävs för verken spelet eller multiplayer.

Så vad är det som är så smutsigt med vad de gör när de gör precis som andra storefronts som Steam, Xbox och PS fast skillnaden är att spelen streamas?

Medlem
Skrivet av jbx:

Va?!! Jag blev semisugen på att testa Stadia men nu tänker jag vägra. 699kr för att streama ett spel från 2018.
Pinsamt Google....

Njae Det är nog inte Google som sätter de priserna, sen har de ju bra deals i mellanåt, så vissa spel går för 99kr. Det är väldigt olika.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag tror inte Stadia är framtiden.
Det har floppat helt.

Nej, det har precis börjat, det kallas uppstartsfas. Google är nya i spelindustrin, de måste börja någonstans.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag tror fortfarande att Stadia inte kommer gå runt.
För månadskostnaden är för dyr. Då man lämnar sin grattis period bakom sig.
Det känns som Stadia inte känns så relevant.

99kr i månaden känner inte jag är för dyrt, det är ändå 2-3 spel i månaden inkluderat(som du bara har under din Pro period, du har kvar dom om du kommer tillbaka senare) samt att du får "4k" streamat med 5.1 surround. Alla spel du köper kan du dock spela även när du kör gratis. Dock begränsat till 1080p.

Men tack för svaren iallafall. Jag hoppas att det kommer gå runt då tjänsten funkar bra och fortsätter dom uppdatera hårdvaran för att matcha xbox och Playstation så tror jag att dom kommer kunna ha något. Oavsett så vinner vi gamers!

Skrivet av anon_646:

I och med att jag körde inkognito så var jag inte ens inloggad så då har de ju ingen aning om vem jag är eller mina uppgifter Men ändå märkligt att det inte är igång än för dig då för det verkar vara igång för många nu så får prova lite då och då under dagen kanske.

Okej, lät ju positivt att det inte behövs några som helst kortuppgifter. Får helt enkelt testa på under dagens gång!

Avstängd
Skrivet av anon_646:

I och med att jag körde inkognito så var jag inte ens inloggad så då har de ju ingen aning om vem jag är eller mina uppgifter Men ändå märkligt att det inte är igång än för dig då för det verkar vara igång för många nu så får prova lite då och då under dagen kanske.

Vad är det som är så dyrt med det? En hundring i månaden och så får man tillgång till 2-3 spel per månad samt då även möjlighet att spela i 4K och 5.1 surround för de spel som har stöd för det. Det är liksom samma koncept som Xbox och Playstation har med skillnad att de har varit i branched i nästan 20 år vardera och kan därmed pressa priserna på ett annat sätt. Sedan som sagt behöver du inte prenumerera om du inte vill utan kan bara köpa spelen som vilken butik som helst, ingen månadskostnad krävs för verken spelet eller multiplayer.

Så vad är det som är så smutsigt med vad de gör när de gör precis som andra storefronts som Steam, Xbox och PS fast skillnaden är att spelen streamas?

Jag mena.
Dem 2 månaderna som är fria.
Är egentligen ett sätt att sätta fisken i kroken.
Någon påstod att det var en trevlig akt.
Och det vill jag inte tro på.

Skrivet av MuminPappan:

Nej, det har precis börjat, det kallas uppstartsfas. Google är nya i spelindustrin, de måste börja någonstans.

Ja.
Någonstans.
Vi får se om dem är kvar om 20år.

Skrivet av piddau:

99kr i månaden känner inte jag är för dyrt, det är ändå 2-3 spel i månaden inkluderat(som du bara har under din Pro period, du har kvar dom om du kommer tillbaka senare) samt att du får "4k" streamat med 5.1 surround. Alla spel du köper kan du dock spela även när du kör gratis. Dock begränsat till 1080p.

Men tack för svaren iallafall. Jag hoppas att det kommer gå runt då tjänsten funkar bra och fortsätter dom uppdatera hårdvaran för att matcha xbox och Playstation så tror jag att dom kommer kunna ha något. Oavsett så vinner vi gamers!

Jag kanske har förstått tjänsten fel.
Men jag tror att det krävs mer möda för att fånga intresset hos majoriteten.
Människor som gillar teknik är glad för Stadia.
Men jag tror inte Stadia är likt en pandemi.

Den kommer ej spridas.

Skrivet av Konstig Inombords:

Jag mena.
Dem 2 månaderna som är fria.
Är egentligen ett sätt att sätta fisken i kroken.
Någon påstod att det var en trevlig akt.
Och det vill jag inte tro på.

Tycker du samma sak om filmtjänster som Netflix, Cmore mm som har en gratisperiod först eller Steams freeweekend-spel, speldemos mm?

Om vi nu hade fått 2 månader gratis av Netflix tex tror jag inte nån hade skrivit nice try Netflix. Jag hade uppskattat det precis som jag uppskattar att få testa på Stadia nu i 2 månader utan kostnad.

Avstängd
Skrivet av hoppalängdhopp:

Tycker du samma sak om filmtjänster som Netflix, Cmore mm som har en gratisperiod först eller Steams freeweekend-spel, speldemos mm?

Om vi nu hade fått 2 månader gratis av Netflix tex tror jag inte nån hade skrivit nice try Netflix. Jag hade uppskattat det precis som jag uppskattar att få testa på Stadia nu i 2 månader utan kostnad.

Jag tror det finns mogna människor som kan göra mogna beslut.
Tror du verkligen Google bara tänker på dit bästa när dem gör sådana här ”erbjudanden”.

Medlem

Jag kan inte se att det floppat, jag är sjukt nöjd med min upplevelse. Väldigt få gånger det "strulat" och då bara med att ett spel behövt buffrat för att sedan gå smidigt som vanligt. Har nu spelat både på chromecasten och i webbläsare. Jag har fortfarande lite svårt för att spela Division 2 med kontroll men det är jag som är ovan och kass med det.

I Chrome på datorn märker jag ingen skillnad direkt i inputlag över att köra vanligt på datorn (inte heller med kontroll på TVn). Flyter på bra. Man märker såklart viss skillnad på grafik då jag ändå har en hyfsat bra dator med ett 1080ti som kan köra spelen till max i stort sett.

Det finns lite för lite spel än så länge och flera funktioner "kommer" men man vet ju inte när..
Crossplay är det bara Ubisoft som egentligen implementerat än så länge så det är väl Division 2 som gäller om man ska kunna spela med vänner och folk på andra plattformar (vilket för övrigt fungerar svinbra i det spelet). Det här gör ju att det ibland kan fattas folk att spela med online i tex Destiny 2 men inget jag upplevt själv, kanske för jag spelat det bara då andra också spelat.

I och med att jag tog modet till mig och köpte Stadia så fick jag även min bror att kunna/börja spela igen då han inte längre har någon speldator så har vi inte spelat ihop på något år. Nu kör vi The Division 2 med varandra och har haft jättekul. Jag köpte AC:O Ultimate Edition på förra rean för 300kr eller så och är sjukt nöjd med det köpet med. Division 2 kostade 92 kr. Jag vill ha RDR2 men tänkte vänta på en bättre rea, den var lägre satt i en tidigare rea innan jag skaffade Stadia. Har även äntligen börjat köra Metro som legat i backlogg ett bra tag som jag nu fick gratis i och med Pro, trevligt spel det med.

Nu när de släpper gratispaketet som hoppar igång efter de här fria månaderna så lär det väl förhoppningsvis strömma till lite nytt folk med för den delen

Overall så är jag iaf nöjd trots att allt inte är på plats, och jag hoppas att många vill och vågar testa nu när man får 2 gratis månader. Det bästa hade väl varit om de satt rea på några fler av de större och mer populära spelen så folk fastnar och vill fortsätta med tjänsten, om så bara på baspaketet som är gratis ^^

Inaktiv
Skrivet av hoppalängdhopp:

Okej, lät ju positivt att det inte behövs några som helst kortuppgifter. Får helt enkelt testa på under dagens gång!

För att registrera dig behöver du fortfarande uppge dina kortuppgifter men du kan avsluta prenumerationen på en gång men fortfarande få tillgång till dina två fria månader.

Inaktiv
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag tror det finns mogna människor som kan göra mogna beslut.
Tror du verkligen Google bara tänker på dit bästa när dem gör sådana här ”erbjudanden”.

Det är ju klart att de vill ha betalande användare, det vill ju alla företag för att kunna gå runt. Tar inte företagen betalt för sina tjänster eller spel så går de ju omkull och vi går miste om mycket nöje och smidiga lösningar.

Det känns mer som att du är emot Google som företag än Stadia som tjänst och det är ju sin sak, men det finns ändå folk som ser nytta av tjänsten där jag troligtvis passar den målgruppen perfekt som gärna spelar men orkar inte med böket och priset att skaffa en speldator eller de sega laddtiderna och låga refresh-rate så är detta en tjänst som passar mig perfekt.

Jag kan få bra kvalité, lätt att hoppa in och spela och kan spela vart jag än känner för det. För mig har Stadia väckt intresset för spel igen och bara för att den inte passar alla så betyder det inte att tjänsten i sig är död.

Sedan en sidnot med att Google lägger ner produkter, de enda produkter som de faktiskt lägger ner är endast de som är "gratis" att använda. Så vitt jag vet har Google aldrig lagt ner en betalprodukt och har svårt att tänka mig att de lägger ner Stadia med tanke på vilken stor industri det är.

Medlem

Ang. att spelen bara finns att spela under tiden man betalar för Pro så kör ju iaf Sony med samma sak med PS+ spel, antar att det är samma för Xbox version vad den nu heter. Så det är väl en slags "standard" och inget konstigt..

Om det är ett spel man normalt sett ska betala pengar för men som man kan prenumerera på så är det ju självklart att jag inte har tillgång till det om jag slutar prenumerera..

Här är från en av deras community managers:

"Updated April 8 @ 12:54 PM PT

Hey everyone, we'd like to address some of the confusion that's going around. Take a look at the FAQs below:

What happened to Stadia Base?
Once your Stadia Pro trial subscription ends and you no longer wish to continue the subscription, you'll be on the free tier.

Why is the sign-up page still asking me for a code?
We're rolling out over the next 48 hours to all supported regions. Hang tight!

What happens after my 2-month trial subscription ends?
Once your subscription ends, you are on Stadia and can buy and play the games you want. The payment method associated with your account will be charged automatically during the next billing period, unless you cancel your subscription.

I have a Stadia account and am a paid Stadia Pro subscriber. Am I eligible for the 2-month trial?
If you're an an active paid Stadia Pro subscriber as of April 8, 2020, you will not be charged for your next two months. This means that the end of your current Pro billing period will be moved forward two months. For example:
- If you paid for a month of Pro on April 5th and your current Pro billing period ends on May 5th, then you will receive Stadia Pro at no charge during your May 5th and June 5th billing cycles. Your next payment will be on July 5th.
- If your current Pro billing period ends on April 10th, you will receive Stadia Pro at no charge during your April 10th and May 10th billing cycles. Your next payment will be on June 10th.

If you'd like to read the full list of FAQs about the Stadia Pro trial subscription, check out the updated Stadia FAQs in our help center."

Jag tycker det är väldigt bra att de tar tillvara på att folk ändå är hemma och kanske har större möjlighet att testa tjänsten nu. Självklart så fiskar de spelare och vill att man ska bli "hooked" men vilket företag vill inte det? Även om ett företag eller tjänst bjuder på något så är det ju som oftast bara "första är gratis" för att du sedan ska komma tillbaka efter mer. Man passar på att få spridning samtidigt som man är "snäll" och får bra marknadsföring på köpet.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Så här har det hela tiden varit: när du har Stadia Pro och claimar spel så kan du så länge du har Pro spela dessa claimade spel. Avslutar du Pro i t.ex. 3 månader har du inte åtkomst till spelen under den tiden, enbart spel du köpt. Kör du igång Pro igen så kan du spela spelen igen.

Jag tycker det låter konstigt att de skulle ändra det nu helt plötsligt? Det är ju ändå Pro de bjuder på i 2 månader? Har du någon bra källa på det? Vill gärna veta.

Du har helt rätt, och jag menade precis som du skrev. Men dom e inte gratis och du äger dem efter 2 månader. Eller äger gör man väl aldrig med spel vresig det är steam eller Google. så länge du betalar så får du tillbaka spelen precis som andra tjänster.

Skriv svar