Underhållande spelrelaterade kanaler på Youtube

Medlem
Underhållande spelrelaterade kanaler på Youtube

Tjena. Mitt första foruminlägg det här (tror jag).

Jag tänkte bara fråga om era rekommendationer på bra spelrelaterade Youtube-kanaler (FZ'as egna kanal följer jag redan).

Är personligen trött på kanaler med skrikig person i webcamfönster som spelar battle royale, skräckspel eller Minecraft.

Anledningen till att jag startar den här tråden är att jag nyligen upptäckte Let's Game It Out som inte liknar någon spelrelaterad kanal jag prenumererat på tidigare och gärna skulle vilja få in tips på fler liknande. Eller helt olika men ändå intressanta.

https://www.youtube.com/watch?v=-BRSus9eU10

Så har ni något kul att bidra med, kör på. Behöver något nytt att kolla på i dessa corona tider.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Civvie 11

Ross Scott

LGR

Crowbcat

SsethTzeentach

Jag har själv inget tålamod för den typ av "se på mig skrika mot webbkameran i mitt neonfärgade hår med uppenbart placerade gaming-merch i bakgrunden och konstanta tjat om like comment and subscribe." som du nämner.

Jag kan helhjärtat rekommendera: Neebs gaming
De här vuxna karlarna fungerar så djävla bra ihop och gör mer cinematiska episoder av spel.
Kolla in deras "7 days to die videos, börja med säsong 1. Kanske Ark survival evolved även om det blir lite tjatigt i grunden.
Dem har även just nu en Minecraft serie som tack och lov är mil bättre än alla typiska youtubers därute.
Du kanske känner igen dem från deras teckande youtube serier som: Battlefield Friends, Doraleous and associates, eller mob squad.

Kolla in dem om du är trött på allt vad Ninja eller Pewsepticpiler heter.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

@Sapiens: Satan vad svar du hade

Har bara kollat Civvie 11 och Ross Scott än men dom verkar vara lite mer lättsamma och underhållande än många andra.

Så tack ska du ha.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@Traveller in time: Tack ska du ha!
Ja dom har mer det där "vi är bara ett gäng kompisar som spelar" hänget jag vill åt.

Och jag kom ihåg IGP när jag kollade dom. Dom har också kul när dom kör coop


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Gillar man Speedrunning kan jag även rekommendera Karl Jobst

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Gillar man Speedrunning kan jag även rekommendera Karl Jobst

Tack!
Keep em' coming!


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@Sapiens: Hur Fanken lyckas du skriva fel på LGR, jamenar LGR står ju i både thumbnailen och namnet på videon ;P (jaa, jag vet, bara jävlas med dig )

Men håller med LGR är kvalité, han har ju även två andra kanaler som är bra, LGR Blerbs och LGR Foods. Blerbs är för lite mer random o-editerade (tech)videos och foods behöver ingen förklaring.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Just det. Oxhorn finns ju om man är intresserad av Fallout och dess bakomliggande historia. Sen finns ju Ragnar Rox som gör videos om spel ibland.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Zymac:

@Sapiens: Hur Fanken lyckas du skriva fel på LGR, jamenar LGR står ju i både thumbnailen och namnet på videon ;P (jaa, jag vet, bara jävlas med dig )

Men håller med LGR är kvalité, han har ju även två andra kanaler som är bra, LGR Blerbs och LGR Foods. Blerbs är för lite mer random o-editerade (tech)videos och foods behöver ingen förklaring.

Nu vet jag hur Rich Evans från redlettermedia känner sig...

...som förövrigt också hade en rätt bra spelkanal (ej aktiv fortfarande)

Skägg.
10 Chambers

Jag gillar Christopher Odd av just anledningen att han är lugn och sansad. Hittade honom när jag var beroende av Dead Cells men har sedan dess kollat när han lirat The Witcher 1 & 2, Subnautica, Satisfactory och massa annat.


signatur
Medlem

Moose Torrent, mycket återhållsam och sympatisk man: https://www.youtube.com/channel/UCPDz1PJVKM3-2h37-YVDDUQ

Mitten Squad, en mer utstuderad kille men med en härlig nihilism: https://www.youtube.com/channel/UC7FldPQ7aT7Slikg7tZc30g

Medlem

SNES drunk gillar jag.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Inaktiv

Larry Bundy Jr!

Riktigt intressanta ämnen han tar upp. Dock inte så mycket nutida spel. Men för er som är intresserade av spelhistorien så rekommenderas hans kanal starkt.

1
Skriv svar