Playstation 5-kontrollen Dualsense avtäckt!

Inaktiv

Kanske börjar vara dags att avtäcka själva konsollen som är minst lika viktig? Antar att de fortfarande är i full färd att omdesigna det här åbäket "dev-kitet"

Medlem

Verkar större än PS4 kontroller. Vilket inte bådar gott för mig. Jag har korta tummar och tycker att PS4 kontrollern är redan på gränsen för stor för mig. Har svårt att få bra grepp och samtidigt nå analog spakarna på ett komfortabelt sätt.

Hoppas det finns alternativ om den blir för stor för oss med korta tummar.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Ser riktigt dåligt ut, något som skulle kunna komma med en alienware dator.

Krydda lite va 😅

Medlem

Jag gillar vad jag ser. Hoppas att konsolen går i samma stil. 🙂

Jh
Medlem

Intressant.. men tvåfärgad?!😬


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Avstängd
Skrivet av Halvars90:

Näe fy fan. Det blir ingen PS5. Nej tack.

Aldrig gillat överdrivna åsikter.
För en handkontroll säga naj tack.
Låter väl lite att ta i ?

It's not a lake, it's an ocean

Väldigt lik DualShock 4... Som är OK men långt ifrån fantastisk. Och den vilar alltså fortfarande på L2 och R2 när man lägger den på bordet eller i soffan?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ser fint ut. Hoppas på att kunna få en vit konsol. Passar så bra ihop med min Sonos soundbar där hemma.

Jag som har lite större händer och längre fingrar välkomnar öppet den tillsynes lite större designen. Dock tycker jag att färgkombinationen skär sig lite, inte världens största fan av den. Men jag antar att det kommer fler färger framöver, en röd eller helt svart vore inte helt fel!

Medlem
Skrivet av trifix:

@kebbe: Fast det är ju just det symmetriska som gör PS-kontrollen så j*vla värdelös

Nej det är så det ska vara

Medlem

Det gör inget att den är ful så länge den är skön, och den ser skönare ut än förra. Sånär som spakarna.

Medlem

Skulle fortfarande vilja se en bild snett nedifrån då jag undrar om det är så väl att laddstationen från ps4 kommer att fungera. Men jag utgår från att den inte gör det.

I övrigt tyckte jag den var tjusig. Hoppas att den är lätt att torka av så den håller sig fortsatt vit...


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Wow! Älskar sci-fi-känslan på den! Mycket imponerad över själva tekniken också som att den kommer ha USB-C, haptisk återkoppling och att L2 och R2:s tröghet kan programmeras om för att simulera spänning av pilbåge t.ex!

Medlem
Medlem

positivt överaskad! Layoutmässigt verkar allt sitta kvar där det ska! =D

Medlem

Tycker att nya kontroller brukar vara riktigt sköna, jag kan bara önska ibland att de "mer rektangulära små knapparna mot mitten" hade lite mer klassiska "start samt select"-funktioner. Det är liksom så man fortfarande instinktivt tänker. Share och den stora mittenknappen tycker jag bara tydde på att man hade brist på funktioner att assigna knapparna till.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Frasstheass:

Ser fint ut. Hoppas på att kunna få en vit konsol. Passar så bra ihop med min Sonos soundbar där hemma.

Det hoppas jag också. Jag köper alltid vitt om det går, min Xbox 360, PS4 och tre olika Xbox One-konsoler är alla vita. Det är betydligt snyggare. Om inte lanseringsmodellen blir helvit lär nog Sony lansera flera färgalternativ längre fram, de brukar vara duktiga på det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Så.. Inga extra knappar under?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jodå det blir nog bra det här. Dock hoppas jag på en funktion så en helt kan stänga av ledlyset på kontrollen den här gången om man inte spelar spel som kräver den ska vara igång.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Kass kontroll, alltså ds4
Skrivet av trifix:

@kebbe: Fast det är ju just det symmetriska som gör PS-kontrollen så j*vla värdelös

Håller till fullo med. Ett av skälen att jag hoppade av playstation tåget var just kontrollen som jag får ont i handen av att spela medans xbox-kontrollen är perfekt utformad. Mycket skönare för tummarna och resten av handen.

Tycker det är kul att Sony äntligen efter att ha släppt sin första kontroll faktiskt gör om kontrollen, synd bara att den fortfarande är så ful och fortfarande symmetrisk.

Finns fortfarande ingen anledning att byta till playstation, och när nya generationen släpps befästs det bara.

Medlem

Jag gillar vad jag ser och hoppas designen går hand i hand med PS5:an.

Inaktiv

Sony ska ha en eloge för att dom vågar göra något annorlunda. Snygg sak.

Medlem

Då borde en reveal av själva konsol utseendet inte vara alltför långt borta?

Medlem

Gillar den. Får den fullt pc-stöd från start kan jag absolut tänka mig att komplettera Elite-kontrollen med en sådan. Nu när det kommer ett och annat PS-exklusivt spel till pc

Medlem

Snygg, tycker jag. Nya funktionerna är intressanta, ska bli kul å testa när den väl kommer ut!


signatur

I drank what?

Medlem

Ja ja. Det går säkert att fixa detta med en adapter för att använda Xbox One/Series X kontrollen. Varför?

Medlem

Någon som vet hur det blir med det omtalade ps vr-stödet nu när den nya kontrollen saknar en light bar?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Kanske börjar vara dags att avtäcka själva konsollen som är minst lika viktig? Antar att de fortfarande är i full färd att omdesigna det här åbäket "dev-kitet" https://boygeniusreport.files.wordpress.com/2019/12/ps5-devki...

Den där lite mer "vågade" designen på kontrollen får mig att tro att devkitet inte är sååå långt från sanningen.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kberg:

Någon som vet hur det blir med det omtalade ps vr-stödet nu när den nya kontrollen saknar en light bar?

Den har ju lightbar, eller snarare två stycken vid sidan om touch-ytan.


signatur
Medlem
Skrivet av trifix:

@kebbe: Fast det är ju just det symmetriska som gör PS-kontrollen så j*vla värdelös

Beror på vilken sorts spel man spelar enligt mig. Personligen spelar jag inte många shooters på konsol, t.ex.
Jag föredrar D-Pad i t.ex. fighters och när man navigerar menyer i RPG:n, därför håller jag med @kebbe.

Skriv svar