Playstation 5-kontrollen Dualsense avtäckt!

Medlem

Bra: Inte ändrat för mycket på spakarna - från vad man kan se - eller knapparna på framsidan. Designen är väl inte fruktansvärd heller.
Dåligt: De har ändrat på L- och R-knapparna. USCH! De på Dual Shock 4 var perfekta, speciellt L2/R2. Försökt allt för mycket för att det ska se "futuristiskt" ut, inget jättefan av det.

Hoppas ta mig tusan att DS4 går att använda med PS5.

Medlem

Gillar utseendet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

@uberpwnage2.0: Köpte mitt WIi U ca 6-7 månader efter release (typ då alla butiker tok sänkte piserna vid sommaren). Front delen på Wii U't är tydligt en annorlunda vit färg numer (antar lite sol då och då fått den ta stryk) Alla knappar på Wii/WiiU kontroller är tydligt gulnade mot när de var nya.

@dex20: Ingen som röker här eller som får röka här (astma och allergier).
Får se om det kommer alternativa färger som ser lika bra ut, för det gör kontrollen (ser bra ut) även om jag inte gillar vitt pga de jag tidigare sagt.

Tillägg.
Ska bli intressant att känna på den då formen ser lite annorlunda ut mot DualShock kontrollerna.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Storm trooper edition?

I övrigt är det bara belysningen som jag är lite smått skeptisk till. Hoppas nu att det går att få det riktigt diskret.

Dex
Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

@uberpwnage2.0: Köpte mitt WIi U ca 6-7 månader efter release (typ då alla butiker tok sänkte piserna vid sommaren). Front delen på Wii U't är tydligt en annorlunda vit färg numer (antar lite sol då och då fått den ta stryk) Alla knappar på Wii/WiiU kontroller är tydligt gulnade mot när de var nya.

@dex20: Ingen som röker här eller som får röka här (astma och allergier).
Får se om det kommer alternativa färger som ser lika bra ut, för det gör kontrollen (ser bra ut) även om jag inte gillar vitt pga de jag tidigare sagt.

Mysko, men som sagt lär det garanterat komma kontroller i andra färger. Kanske inte direkt till releasen, men väldigt snart efteråt skulle jag tro.

Moderator | Testpilot

@Mithos-SWE: Den har inte stått i solen då? Jag spelar konsol för det mesta i ett rum som inte får se mycket solljus.

Mitt datorchassi från 2015 har börjat gulna dock, men den får vara med och känna på solen ibland.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

@Mithos-SWE: Den har inte stått i solen då? Jag spelar konsol för det mesta i ett rum som inte får se mycket solljus.

Händer då och då, man måste ju dra upp rullgardinen när man tvättar fönstren, kan väl hända man glömmer dra ner dem den dagen och solen tittar in.

Photoshops (inte av mig)


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Näe fy fan. Det blir ingen PS5. Nej tack.

NuZ
Testpilot

Ser riktigt bra ut faktiskt! Bara hoppas den kommer i helsvart. Lite synd dock att de valde fortsätta med symmetriska spakar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ser riktigt skön ut. Härligt att de har kvar spakarna på rätt plats!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Halvars90:

Näe fy fan. Det blir ingen PS5. Nej tack.

Bara för kontrollen? Haha


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Nice! Jag vill ta med den på semester och läsa upp dikter av John Keats för den.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av uberpwnage2.0:

Bara för kontrollen? Haha

Man måste ju ha preferenser


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Hade en minimal förhoppning att de skulle byta ut högra spaken mot den typ av touchpad som Steam Controller använder. Hade såklart blivit ramaskri men i längden hade vi fått mycket bättre precision i siktandet än vad vi har nu.

Medlem

Ser väl ok ut, det viktiga är att den känns bra i händerna.
Gillar Xbox kontroller bäst, men PS4 var ett stort steg framåt och fungerar ok.
Men väljer jag imellan PS4 eller Xbox one kontroller när jag spelar på PC så blir det Xbox one, men det är inte så stor skillnad så att jag skulle betala för helt nya kontroller ifall jag redan har PS4 kontroller.

Dom kan ju inte vara så långt ifrån att visa spel nu.
Det borde ju bli visning av konsol->spel->officiellt pris så folk kan förhandsboka, sen så ska dom hinna visa spel och hårdvara tillräckligt till media. Antagligen bara ca 7 månader kvar nu

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Hade en minimal förhoppning att de skulle byta ut högra spaken mot den typ av touchpad som Steam Controller använder. Hade såklart blivit ramaskri men i längden hade vi fått mycket bättre precision i siktandet än vad vi har nu.

"Bättre precision" är du säker på att du pratar om Steam Kontrollen nu? Du vet.. den kontroll som bokstavligen var värdelös som pekdon eftersom precisionen var horribel?

Avstängd
Skrivet av Dizzz:

"Bättre precision" är du säker på att du pratar om Steam Kontrollen nu? Du vet.. den kontroll som bokstavligen var värdelös som pekdon eftersom precisionen var horribel?

Just det, jag glömde att man kommer använda sin kontroll som pekdon på PS5. Typiskt mig. Mer precis än en analog spak när det kommer till att sikta i spel är den definitivt, däremot.
Dessutom har ju DS4 redan nu en touchpad som fungerar helt okej som pekdon på min PC. Så de är inte så långt ifrån att justera och placera den touchpaden på en annan plats.

Medlem

Tycker fortfarande att handkontrollen till 360 är den bästa hittills och den här liknar den en hel del. Även om Sony tog ett steg framåt tycker jag att Microsoft försämrade sin handkontroll den nuvarande generationen, så gillar jag ingen av dom lika mycket som jag gillar den till 360 (värdelös meningsbyggnad men jag hoppas någon fattar vad jag menar).
Eftersom jag spelat mest på PS4 den här generationen hoppas jag framför allt på att Sony fixar den ojämna kvaliteten på sina handkontroller. Jag har några som funkar kanon men också en som har en dålig touchplatta och en där den vänstra styrspaken lever sitt egna liv. Och båda är original.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Gillar personligen inte de vita inslaget på kontrollen. Hade gärna sett att man körde med traditionell svart färg med möjligtvis inslag av lite av nån annan färg i små detaljer.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Händer då och då, man måste ju dra upp rullgardinen när man tvättar fönstren, kan väl hända man glömmer dra ner dem den dagen och solen tittar in.

Photoshops (inte av mig)

https://i.imgur.com/l0xkSKd.jpg

https://i.imgur.com/Rq4vQdT.jpg

Den svarta varianten ser sjukt snygg ut! Hade gärna haft en sån, sen hade nog PS loggan som är på den vita kontrollen passat bra på den svarta. Dvs med färger och inte helt svart. Men min fråga är, kommer man kunna välja svart kontroll eller är vit kontroll standarden?

Medlem
Skrivet av almblad:

Den är... vit. Kanske går den att få i andra färger också, får jag hoppas.

Egentligen sak samma hur den ser ut, är den skön att hålla i så är det bra.

Har svårt att tänka mig att de skulle sluta tillverka kontroller med andra färger helt plötsligt så du kan vara lugn där.

Tycker den ser riktigt bra och skön ut! Fast som någon annan sa innan så kan det kvitta hur den ser ut. Sålänge den är skön så skiter jag i vilket

Medlem

Tycker att den liknar Xbox ONE™ kontrollen nu vilket jag inte gillar riktigt. Tycker SONY uppnådde perfektion med Dual Shock 4 dosan och hade gärna behållit den formen. Sedan tar jag hellre en annan färg. En vit blir så skitig lätt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Fan så snygg! Kul med annat än svart i originalutförande också! Big thumbs up Sony!

Medlem

Den ser ju ut att ha närmat sig Xbox kontrollern, och option knappen ser ut att vara tydligare att trycka på. Däremot är jag tveksam till att knapparna inte sticker upp så mycket, känn som det blir touch knappar nästan när de är så låga och nedsänkta. Tycker spontant att den ser ut att vara skönare än föregående kontroll för ps4

Hoppas batteritiden förbättrats nu!

Medlem

Gillar inte det böjda uppetill, får en fet känsla. Gillar med det skarpa.
Försökte platta till det.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Den är fulsnygg. Ser ut som en knubbig ps4-kontroll.

Men det är snyggt med vit och svart. Ser ut som en snygg Xbox-kontroller.

Kul med inbyggd mikrofon. Skulle kanske kunna användas till skräckspel. För att "blåsa" ut ljus och annat kul.

Troligtvis kommer att konsolen också vara vit/svart. Gissar att ps5 får rundade former.

Medlem

Ser riktigt dåligt ut, något som skulle kunna komma med en alienware dator.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Ser bra ut. Hoppas det kommer i svart.

Medlem

Den är riktigt snygg men det är svårt att göra en vettig bedömning innan man fått känna på den.

Skriv svar