Disco Elysium ska portas till Nintendo Switch

Robot
Disco Elysium ska portas till Nintendo Switch
Medlem

Perfekt.
Har haft muspekaren på köpknappen på Steam flera ggr men nu blir det vänta på switch version ist. Tror det passar sig bra där eller vad säger ni som spelat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Väldigt trevlig nyhet, men jag är redan nu lite orolig över hur sega laddningstiderna kommer bli.

Medlem

Det kommer till PS alltså! Detta ser jag fram emot, trött på all generisk dynga, loot och remasters! Fantastisk speljournalistik!

Medlem

@Molotov: lite väl tungt med text för en så liten skärm

Medlem
Skrivet av superlim:

@Molotov: lite väl tungt med text för en så liten skärm

Lär inte vara så jobbigt. Lirade igenom Wasteland 2 till Switch (omg vad det kraschade hela tiden) och all text där var no problemo att läsa.

Medlem

Härligt! Känns som ett spel som kan vara perfekt för Switch. Inte för grafiskt avancerat, så att man kan spela det i bärbart läge också.

Medlem

Hoppas det kommer till IOS, har ingen Switch.......än

Medlem

Är nog helt rätt, fast nu tar det väl ännu längre tid att få någon fortsättning i någon form.

Hade varit perfekt på android/ios. Har tänkt flera ggr på att skaffa det på steam, men känt att jag nog inte kommer orka sitta framför datorn och spela det här.

Medlem

Tyvärr så låter det som om spelet inte kommer förens nästa år. Läste att den skulle komma snart till switchen. Men den kommer först till ps & xbox nästa år. Och switch versionen kommer efter det. Antagligen eftersom dom började på switch versionen efter dom andra tyvärr. Kan inte tänka mig att det finns ett bättre alternativ en att spela det här spelet i sängen eller samtidigt som något annat spel på tvn.

1
Skriv svar