Hockey-matcher och cykellopp avgörs virtuellt

Robot
Hockey-matcher och cykellopp avgörs virtuellt

Fler sporter ser till tv-spelen för hjälp.

#ishockey, #nyhetstips, #tv-spel


Medlem

Indycar har fått nästan samtliga förare att delta i digitala race. Formel 1 har en version också, men där är endast ett fåtal med.

Medlem

Jag tror det var bkool som dom körde cyckelloppet i. Det var ganska tråkigt att kolla på, men om dom jobbar lite på formatet kan det kanske bli kul.

Medlem

Har sett att både Lando Norris och Max Verstappen har streamat en del på Twitch nu. De är f1-förare för den icke invigde. Kul att idrottare vänder sig till e-sport i brist på den äkta varan.

Medlem

"" Kan tv-spel vara ett alternativ även för inställda svenska ligor? ""

Nej det tycker jag verkligen inte. TV-spels matcher blir på tok för enformiga jämfört med the real deal. Sedan saknar man trycket från läktarhåll och kommentarer från rinkside.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Frilansare
Skrivet av CARTMAN:

"" Kan tv-spel vara ett alternativ även för inställda svenska ligor? ""

Nej det tycker jag verkligen inte. TV-spels matcher blir på tok för enformiga jämfört med the real deal. Sedan saknar man trycket från läktarhåll och kommentarer från rinkside.

Jojo, men om alternativet är inga matcher alls, då?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jojo, men om alternativet är inga matcher alls, då?

Personligen är jag inte sugen på det iaf. Men förstår om andra vill se det.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Skippar att kolla på cykling om dom ska köra digital.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag är positiv. Ge mig nåt att betta på! Det finns en gräns för hur intresserad man kan bli i vitrysk fotboll.

Skribent

Jag tycker det var lite konstigt att ha en person per lag och spela matcherna, fast å andra sidan är det ju så NHL-turneringarna ser ut. Däremot såg jag av en händelse för ett tag sedan att det körs faktiskt eSHL där varje spelare i laget är en spelare på isen. Matcherna var då 6v6. Såg någon period och det var i min mening mer intressant även om det inte är något jag personligen skulle se mer än eventuellt en final.

https://e.shl.se/p/
https://www.youtube.com/watch?v=IaDdSJi2D_8

Medlem

Mmmm nu går det bra

Medlem
Skrivet av Tomten:

Indycar har fått nästan samtliga förare att delta i digitala race. Formel 1 har en version också, men där är endast ett fåtal med.

F1 körs ju av, delvis räserförare, men också mycket annat folk. En tidigare sportkommentator, en cricketspelare och sim-racers. Skador på bilarna är också avstängt, vilket som oftast leder till väldigt oförsiktig racing. 😜
Sen kan man diskutera Marcus Ericssons prestation i indycar iracing... men det tar vi när han kört in sig lite mer tror jag 😜

1
Skriv svar