Manga/lightnovel-tråden

Medlem
Manga/lightnovel-tråden

Anime är en av de saker jag verkligen älskar, men manga och såna här kallade lightnovels har verkligen fångat mitt intresse. Läser ni något eller har ni några rekommendationer? Dom jag läser eller som jag själv rekommenderar finns här nere:

Vad jag läser:

Kaguya-Sama Love is War
Overlord
Goblin Slayer
Kakegurui: Compulsive Gambler
Reincarnated as a Slime
Girlfriends
Ancient' Magus Bride
Death Note Black Edition
Another

Vad jag rekommenderar:

Goblin Slayer (Varning: detta bör läsas av dom som kan hantera extremt våldsamma ämnen)

Neon Genesis Evangelion (Mecha-story för dom som älskar robotar)

Say I Love You (Fantastisk kärleksberättelse och anime om en tjej som hatar att skaffa vänner då hon blir förrådd hela tiden)
Promised Neverland (Skräckstory för den som älskar sådant)

Gabriel Dropout (komedimanga om en lat och oförskämd ängel som latar sig och spelar spel hela tiden)

Maid-Sama (komedimanga om en tjej som hatar män över allt annat och styr sin skola med järnhand som skolordförande men extraknäcker som hushållsbiträde på ett cafè)

Konosuba (Satirkomedi om en kille vid namn Kazuma som dör i en pinsam olycka men återföds i en fantasy-värld och hamnar i grupp med den värdelösa vattengudinnan Aqua, den explosionsbesatta magikern Megumin och den masochista riddaren Darkness. Ett recept för storslagen katastrof)

Saga of Tanya The Evil (krigsmanga om en elak säljsman som dör i en tågolycka och återföds i en WW2-liknande värld som en 14-årig tjej vid namn Tanya)

Nisekoi: False Love (kärlekskomedi om killen Raku och tjejen Chitoge som i början tvingas in i ett förhållande av sina familjer, trots att båda två hatar varandra, men blir med tiden kära i varandra)

Har så många rekommendationer men orkar inte lista alla. Läser ni någon manga eller lightnovels? Kommentera gärna och skriv gärna några rekommendationer om ni har några.

Medlem

Berserk - enda jag läser för tillfället. Rekommenderar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar