Diskutera – Tidernas bästa fps-spel är...

Medlem

Oerhört svårt men det är svårt för mig att inte låta tankarna vandra tillbaka till
Quake 3, Tribes 2 och R6: Rogue Spear


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Multiplayer - Battlefield 2 och Counter-Strike 1.6
Single player skulle jag nog säga.. No One Lives Forever och Half Life (dom är mer än fps men ja).

Om man går på senaste 10 åren - CS:GO, Overwatch.

Medlem

No One Lives Forever

Medlem

SWAT 4, det var fantastiskt kul både offline och online, versus eller coop. Alla spellägen var riktigt bra, väntar fortfarande på en uppföljare men har börjat förlora hoppet.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Half-Life 2 utan tvekan. Fruktansvärt bra spel. Ett mästerverk som håller idag trots att det kom 2004. Håller på att lira det faktiskt.

Som singelplayerspel kan jag hålla med. Lirade för någon helg sedan. ^_^
Multiplayer blir svårare.
Sett till antalet timmar så borde det i mitt fall vara CS 1.6.
Jag hade dock roligt som tusan i BF3 men det hade jag även med Duke Nukem 3D när vi linkade mellan två datorer.
Många gånger hänger det nog mer på vilka man spelade med när det kommer till MP än spelet i sig.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

CS:GO i multiplayer och F.E.A.R. i singleplayer.

ELF
Medlem

Hmm, Tror det lutar mot UT99, men Q2 ligger dock väldigt nära.
Båda spelen har "känslan".


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Har inte erfarenhet av så väldigt många FPS spel men det som jag tyckt var roligast är definitivt Duke Nukem 3D.

Medlem

Jag säger inte specifikt Q3 men Q3-baserad spel då gameplay är mer eller mindre detsamma bland många av dem.

WoFF

Nää , there can only be one å dä Quake Live STEAM *)


signatur

"In To The Void "

Medlem

Någon som minns Medal of Honor innan det gick åt skogen? Bra minnen från det första med bra cinematisk känsla från Omaha beach eller om det nu var utah.

Medlem

Half-Life 2 i SP

CoD MW2 i MP


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Killzone 2 och Goldeneye 007 tillhör mina favoriter.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

i PvP sammanhang skulle jag nog säga antingen CS 1.6 eller Quake3 arena.
fast själv har jag en viss kärlek för UT 2k3 och Tribes Ascend.

men jag har blivit ganska förtjust i Quake nu på senare tid för att ja kan uppskatta de mer nu så jag är rätt hypad för Diabotical som går tillbaka lite i tiden med fps konceptet att det inte ska finnas olika karaktärer så att de inte uppstår konstiga meta picks mellan vilka karaktärer som är bättre på grund av abilities.

Bästa PvE fps spelet vet jag faktiskt inte om ja kan säga vilken som är bäst eller som jag gillar mer än andra.

Medlem

CS 1.6 helt klart. Quake 3 var roligt, visst, men Counter-Strike är far-fadern till vad en modernt FPS-spel ska vara - och spelet håller även idag! Jag tycker fortfarande att det är bättre än Global Offensive även om det är svårt att sätta fingret på vad exakt varför.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Jag skulle kunna säga Unreal Tournament 2003/2004. Men de vara bara multiplayerspel. Älskade att göra banor till dem och modellera i 3D Studio Max

Men måste ändå säga Marathon Infinity rent känslomässigt. (Bungie var utvecklare)

Mycket äldre spel och det håller väl inte idag kanske, men jag byggde banor även till detta, men det var singleplayer, vilket är roligare att göra banor till. Framförallt eftersom man kunde länka ihop banorna och skapa en story.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

phi
Medlem
Medlem

cs utan tvekan skulle säga 1.5 vart bäst dock tävlade redan då, rekylen och hitboxen vart mycket bättre inte lika buggig förutom när spelare satt ner.

UT kommer högt med då jag körde det som fan med (gamla inte nya förstörda spelen)
Medal of honor vart även riktigt bra

Quake har jag aldrig tyckt varit lika skillbaserat som cs och UT så därav kan jag inte ge dig top 3 listan.

Medlem

Jag har alltid Doom, CS(CS:GO) och Duke3D installerat, så det blir i den ordningen.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Mobba mig inte nu men Duke Nukem 64 är jag väldigt svag för <3 4 player deathmatch, satan vad kul det var! ;D

Bubblare:
Unreal Tournament (originalet)
Battlefield 1942 (+ desert combat mod)
Goldeneye
Hexen
Perfect Dark
Counter Strike Source
Crysis
CoD MW2 (multiplayer)
Turok 2: Seeds of evil

Medlem

Finns en del att välja på men den som står ut för mig är F.E.A.R, bra action i den rullen.

Sen vill jag bara nämna i sammanhanget att The Chronicles of Riddick var riktigt underskattat, de utvecklarna gick ju vidare och gjorde ganska hyfsade spel i Wolfenstein serien.
Far Cry var riktigt bra när det kom men senare delen av den kampanjen var väl inte helt lyckad.

Har tyvärr knappt spelat id Softwares tidigaste alster (heresy!) då de var aktuella men men..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

cs utan tvekan skulle säga 1.5 vart bäst dock tävlade redan då, rekylen och hitboxen vart mycket bättre inte lika buggig förutom när spelare satt ner.

UT kommer högt med då jag körde det som fan med (gamla inte nya förstörda spelen)
Medal of honor vart även riktigt bra

Quake har jag aldrig tyckt varit lika skillbaserat som cs och UT så därav kan jag inte ge dig top 3 listan.

Ursäkta mig, men UT och CS inte lika skillbaserat som Quake 😂

Sen tycker jag qw och quake är samma spel, det är ju bara en nätverksmod/uppdatering till quake och ska inte ställas mot varandra i en omröstning.


signatur

IDKFA

Medlem

Jag skulle säga unreal från 1998. Det spelet hade atmosfär, dåtidens crysis kan man säga och ett fantastiskt soundtrack av Alexander Brandon som också gjorde musik för Jazz jackrabbit-serien.
Ain i det spelet håller fortfarande hög standard och är bättre jämfört med många av dagens AAA-spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Finns en del att välja på men den som står ut för mig är F.E.A.R, bra action i den rullen.

Glömmer ofta bort att det spelet hade helt fantastisk jäkla action, riktigt riktigt bra.

Medlem
Medlem

Daikatana 🤷


signatur

IDKFA

Medlem

Omöjligt att säga men Quake/QW var verkligen banbrytande när det kom, Om man ska gå på något mer modernt så vettefan.

Medlem

Redneck Rampage..

Nävars, men har svårt att kora en specifik.

Unreal Tornament
Counter Strike
Battlefield 1, 2, Bad Company 2, 3 och 4

Dessa har jag spelat mest timmar, men finns ju en hel del FPS som är trevliga.

Medlem

Singelplsyer : Half life 2

Multi : Battlefield 1942

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Någon som minns Medal of Honor innan det gick åt skogen? Bra minnen från det första med bra cinematisk känsla från Omaha beach eller om det nu var utah.

Fint att bli påmind om det!!
Jag diggade "MOHAA" som tusan. För mig var Medal of Honor det stora FPS onlinespelet på den tiden.
Annars ligger sp i HL2 väldigt högt för egen del.

Skriv svar