Outer Wilds vinner tyngsta Bafta-priset, men Disco Elysium vinner mest

Robot
Outer Wilds vinner tyngsta Bafta-priset, men Disco Elysium vinner mest
Medlem

Kul! Outer Wilds var definitivt min favorit från 2019! Förväntade mig inte så mkt när jag började spela men atmosfären och musiken var så bra.

FM-guru
F.d. Sisyr

Inte spelat Outer Wilds (än) så kan inte gärna uttala mig om det, men av det jag spelat så var Disco Elysium hur som haver mitt GOTY förra året. Riktigt kalaslir, och det första släppet på 4-5 år som jag varvat mer än en gång.

Tar för övrigt för givet att han Control-skådisen som vann var den som spelade vaktmästaren eller? En värdig vinnare i så fall!

Medlem

Körde Outer worlds själv genom förmodligen halva spelet, ansåg att det var en aning mediokert. Det är inte dåligt men inte bra samtidigt och det är ett sådant spel som man inte direkt minns så mycket av

Medlem
Skrivet av Seveni:

Körde Outer worlds själv genom förmodligen halva spelet, ansåg att det var en aning mediokert. Det är inte dåligt men inte bra samtidigt och det är ett sådant spel som man inte direkt minns så mycket av

Priset gick till Outer wilds. Inte Outer worlds.


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage: Mitt misstag, du har helt rätt och ja det verkar vara ett ganska intressant spel och unikt dessutom

Medlem

@Seveni: Du är inte den första, och inte den sista Lätt att missa


signatur

I drank what?

Medlem

Outer wilds var synnerligen originellt, men alldeles för knäppt och absurt för min smak. Allt, hela världen, karaktärerna och storyn, kändes så larvigt och godtyckligt, som att ett barn fantiserat ihop det under en eftermiddag.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar