Diskutera – Tidernas bästa fps-spel är...

Robot
Diskutera – Tidernas bästa fps-spel är...
Medlem

Unreal tournament!

Medlem

Half-Life 2 utan tvekan. Fruktansvärt bra spel. Ett mästerverk som håller idag trots att det kom 2004. Håller på att lira det faktiskt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Perfect dark N64 om den inte gills quake 3

Edit: perfeCt

Medlem

Quake. Alltså detta behövs det väl ingen omröstning för?


signatur

IDKFA

Medlem

Personligen säger jag Quake 2. Fast klassiska Doom 1/2 ligger snubblande nära.

Medlem

Quake givetvis, snabbt ös där skicklighet premieras. Team Fortress (1) modden var även den fantastisk.

Medlem

Quake 2 > Quake 1 > Quake 3 > Half Life 2.
Hoppet mellan Q1 till HL2 är försvinnande litet dock. Men Quake 2 är ständig kung!

Gnällkuk

QuakeWorld till Quake 1.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Svårt val antingen är det Soldier of Fortune 2 eller så är det Rising Storm!

Medlem

Q2 > Q1 > UT > Q3 > BF2

Medlem

UT99 eller Half-Life 2 skulle jag nog säga.
UT99 för sin multiplayer och HL2 för sin fantastiska kampanj. Vilket otroligt bra spel.

Blood. Fantastiskt spel!

Medlem

Quake II


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Ase
Medlem

1.System shock 2 för att man får planera sina attacker så man har ammu kvar, sen quake 2 & 1 & unreal tournament. Half-life 1 & 2 & deras underbara blandning av shooter & handling. så
1. System shock 2
2. Halflife 1
3.Quake 2
4. Halflife 2
5. Unreal tournament
6. Quake 1

Avstängd

Quake 2 är det ju ingen tvekan om när vi snackar multiplayer. Singleplayer är knepigare men måste slå till med Duke Nukem 3D med tanke på den fantastiska nivådesignen.

Medlem

Uhm CS och CSGO såklart. Även om jag inte spelar CSGO så är de ju också ett väldigt lyckat koncept. CSGO är väl typ 8 år gammalt nu och slår rekord i antalet spelare fortfarande. Min röst faller iaf på CS 1.3-1.6 som kom innan CSGO.

Fast medelåldern i forumet är väl typ 35+ så något gammalt spel som Quake 2 lär ju koras som vinnare.

Medlem
Medlem
Geeks Gaming

System Shock 2. Inte bara bästa fps spelet utan bästa spelet som gjorts enligt mig.
Ja det kan kännas lite föråldrat och "Clunky". Men har mer djup och atmosfär än det flesta nya multi miljon AAA spel. Inget som direkt håller dig i handen mer än att du får ett uppdrag och du ska lösa de.

Medlem

qw /tråd


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

UT2k4 eller Deus Ex.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Battlefield 3. Utan tvekan.

Det var före sin tid. Ljudet, animationerna, designen.
Först idag får CoDspelare uppleva samma sandbox element i warzone, 9 år senare.
Och uppföljarna för battlefield har tappat det mer och mer.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Rätta raden:
Quake World
Half-Life 2
Half-Life
CS
Quake 3 Arena

Medlem

Har väldigt svårt att krona ett bästa fps, det finns ju så många bra får ju dåligt samvete över att välja vissa över dom andra.

Generellt så känns väl half life, både 1 och 2 som dom titlarna som har rört om mest i grytan, samtidigt så är spel som deus ex, system shock, blood, doom, quake, no one lives forever, med massor flera också mästerverk av sin tid.

Oerhört svårt val, kan inte komma fram till en som är bättre på alla sätt gentemot dom andra.

Medlem

För min del är Quake 3 Arena med Rocket Arena moden en av mina höjdpunkter som ungdom. Det var något speciellt med just det formatet som attraherade mig så innerligt

Medlem

Halo Combat Evolved.

Medlem

Unreal och Unreal Tournament alla dagar i veckan
Half-life 2 var ganska ok det med.

Medlem

Overwatch och CS. Det är de har spelat mest.

Medlem

Goldeneye 007
Duke Nukem 3D
Battlefield Bad Company 2
Turok: The Dinosaur Hunter
Marathon

Skriv svar