Quiz – Vad kan du om Resident Evil?

Robot
Quiz – Vad kan du om Resident Evil?

Resident Evil 3 är här, och veckans quiz handlar därför om den anrika skräckserien.

#fz, #quiz, #resident-evil


Medlem

6/10 blev det. Helt okej med tanke på att jag bara spelat 4:an och 5:an

Medlem

10/10... nog första gången, men så är det min favoritspelserie oxå


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

De 5 frågor du hade fel på räknas inte eller?

Medlem

3/10. Visste tydligen inte mycket om de här spelen. Blev t.ex. chockad på fråga sex då det saknades amerikanska namn. Var helt övertygad om att det var en puramerikansk spelserie.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

10/10 Korrekta svar!

Låt oss kalla dig "President Evil".


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Testpilot

7/10 Korrekta svar!

Låt oss kalla dig "President Evil".

Medlem

9 av 10. Det var frågan om del 6 som jag inte kunde.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Idon:

9 av 10. Det var frågan om del 6 som jag inte kunde.

Du är ursäktad. Många vill helst glömma det spelet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

9/10 "President Evil". Skulle ha varit 10/10 men jag råkade självfallet missklicka på första frågan...

Medlem

8/10 Korrekta svar!
Låt oss kalla dig "President Evil".

::::::::::Det gick bra men borde haft 1 pinne till. Slarvade dock :::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det hjälper uppenbarligen inte att ha spelat sedan tidigt 80tal. Är ALLTID usel på FZs quiz! 3/10... Man får ju skämmas.

Medlem

Fixade inte Giraffen.

Jag hoppas Capcom får tummen ur och snart gör något revolutionerade som man gjorde med 4an.

Ni kan kalla mig President Evil.

Blev lite svettigt på skaparen och månaden, men annars satt det mesta som en smäck!


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

6/10, helt ok - har bara spelet demot till RE2 på Playstation!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

10/10 och då ser jag mig inte alls som en RE-fantast, men jag har spelat alla spelen i huvudserien. Fick chansa på en och det var skaparen.

Medlem

7/10 Korrekta svar!

Låt oss kalla dig "President Evil".

Passande nog fixade jag till bilen häromdan.


signatur

I drank what?

Medlem

re 6 giraffen ska jag va helt ärlig så kunde jag inte den och missade datumet med hel månad. tog t-viruset istället för g-virus.. 7/10

Medlem

10/10 Korrekta svar!
Låt oss kalla dig "President Evil".

Hade blivit besviken på mig själv för lägre.

Medlem

4/10. Chansade på allt. De frågorna jag trodde jag kunde hade jag fel på. Har dock bara spelat 2:an, och då var jag 9 år.

Medlem

10/10 blev bara lite osäker på en fråga, virusets namn, men lyckades gissa rätt. Har spelat alla huvudspel, och varit ett fan sen första RE kom ut.

Medlem

NEJ! 9/10. Svarade fel på virusfrågan vilket kändes pinsamt. Fick för mig att det var t-virus bara... visste annars svaret på samtliga, förutom sista där jag gissade och fick rätt. Resident Evil är definitivt en av mina favoritserier.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Le Erik:

9/10 "President Evil". Skulle ha varit 10/10 men jag råkade självfallet missklicka på första frågan...

Varför började du inte om bara? Om du nu verkligen hade den intentionen att klicka på det korrekta svaret.


signatur

I'm like you, I have no name.

1
Skriv svar