Problem för Resident Evil 3 till Xbox One X, Capcom medvetna om trubblet

Robot
Problem för Resident Evil 3 till Xbox One X, Capcom medvetna om trubblet

Framerate-bekymmer för Jill på Xbox One X.

#capcom, #digital-foundry, #resident-evil-3


Verkar som de flesta youtubers har framedrops på specifika ställen, även på PC...

It's not a lake, it's an ocean

Surt. Hade gärna spelat det på min One X, antar att det får bli till PS4 i stället då.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

det här är ju löjligt att bry sig om framrate över 30. Jag tycker inte det är en gamergrej, jag tycker det låter som rikemansbarn som inte får sitt.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

@Superfly74: Det är väll lika löjligt att dom inte fixat problemet? Har man inte en någolunda stabil framerate i ett spel så är det ett fel / design miss. Det vore väll inte lika trevligt om du köpt en favorit film där vissa sekvenser går i 15 fps? Eller en bil som inte håller 100 titt som tätt när man har farthållaren på.

Har man köpt en spelkonsoll för 5 papp och ett spel för 600 så får man väll vänta sig någon sorts kvalite, eller? Så svårt att optimera för en konsoll med låst hårdvara är det inte.

Medlem
Skrivet av Superfly74:

det här är ju löjligt att bry sig om framrate över 30. Jag tycker inte det är en gamergrej, jag tycker det låter som rikemansbarn som inte får sitt.

Dålig framerate förstör alltid inlevelsen

Medlem
Skrivet av Superfly74:

det här är ju löjligt att bry sig om framrate över 30. Jag tycker inte det är en gamergrej, jag tycker det låter som rikemansbarn som inte får sitt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Skönt då jag köpte det på steam:-)

Medlem

Lugnt, ögonen kan ju inte se fler än 30 fps ändå, eller hur? /s


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Alltså herregud. Det här är något Microsoft måste ta tag i. Microsoft måste skaka om alla utgivare och utvecklare och se till att så många som möjligt lämnar #LazyDevs kategorin.

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

@Superfly74: Det är väll lika löjligt att dom inte fixat problemet? Har man inte en någolunda stabil framerate i ett spel så är det ett fel / design miss. Det vore väll inte lika trevligt om du köpt en favorit film där vissa sekvenser går i 15 fps? Eller en bil som inte håller 100 titt som tätt när man har farthållaren på.

Har man köpt en spelkonsoll för 5 papp och ett spel för 600 så får man väll vänta sig någon sorts kvalite, eller? Så svårt att optimera för en konsoll med låst hårdvara är det inte.

Jo, riktigt slöa utvecklare här. De har väl haft press på sig att bara slänga ut spelet utan att testa det så mycket. I bästa fall brukar de ju göra ett performance-läge alternativt upplösning. För de som hellre vill köra det i 4K kan de ha ett och de som prioriterar flyt kör de ett annat.

Medlem

Jag vet, jag bör inte yttra mig egentligen... Men, oväntat att Gamereactor inte har skrivit om detta...


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Lite klantigt av Capcom att riskera godwill genom att inte testa spelet ordentligt.
Ingen katastrof då jag tror att det är löst om några veckor, men tråkigt för dom som betalar fullpris. Kvalitetsproblem skadar självklart förtroendet vilket gör att en del väntar med att köpa deras nästa spel tills recensioner, som då påverkar försäljningen i början och viral reklam.

Vi kanske är inne i den zonen nu när man vill ha för bra grafik för hårdvaran(tar längre tid och är svårare att optimera) och att FPS får var good enough innan nya generationen släpps, dock så är det lite konstigt när till och med One X har problem, eller är det PGA att dom vill köra för hög kvarlité och upplösning på den med. Det brukar väl bli lite såhär i slutet av en konsol generation?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vi kanske är inne i den zonen nu när man vill ha för bra grafik för hårdvaran(tar längre tid och är svårare att optimera) och att FPS får var good enough innan nya generationen släpps, dock så är det lite konstigt när till och med One X har problem, eller är det PGA att dom vill köra för hög kvarlité och upplösning på den med. Det brukar väl bli lite såhär i slutet av en konsol generation?

Ja de kör väl 1800p i någon uppskalning till 4K så det tar kraft att driva. Men de borde kunna optimera på annat sätt, om vi ser på andra spel. Kanske bäst köra spelet från reakorgen till XSX för bästa flyt sen. Tror knappast att det är vad de vill att folk gör dock.

Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Dålig framerate förstör alltid inlevelsen

jo jag förstår. Men dålig framerate är 2 bilder i minuten inte 52,134 i sekunden. Inlevelse är bland det viktigaste, jag håller med, men det är verkligen lite överdrivet när man börjar räkna högre upp. Makes no sense.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

det är klart det är seriöst. Varför tror du jag hoppade från Eifeltornet häromdagen med en jätteduk som min mormor har stickat med texten "allt över 30 är för mycket." Blev arresterad och förhörd pga detta;)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Superfly74:

det är klart det är seriöst. Varför tror du jag hoppade från Eifeltornet häromdagen med en jätteduk som min mormor har stickat med texten "allt över 30 är för mycket." Blev arresterad och förhörd pga detta;)

Ok


signatur

The more I practice, the luckier I get.

It's not a lake, it's an ocean

Jag kommer köra det i helgen på min One X, får se om upplevelsen påverkas negativt. Jag brukar inte vara jättekänslig för lägre fps (Control var ett undantag då spelet i princip frös efter mellansekvenserna) så det kanske är OK.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar