FZ:s sak är din! Bli FZ-supporter!

It's not a lake, it's an ocean

Jag är rätt ny i dessa kretsar, men klart man hakar på det här (även om också jag är lite tveksam till just Patreon). Det är ett bra och kul initiativ som knyter FZ och användarna ytterligare lite närmare varandra på ett bra sätt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mrFluffy:

Jag vill swisha 😔

Är det äkta guld på guldnivån?

Äkta pixelguld!

Skrivet av Ruffles:

Jag är rätt ny i dessa kretsar, men klart man hakar på det här (även om också jag är lite tveksam till just Patreon). Det är ett bra och kul initiativ som knyter FZ och användarna ytterligare lite närmare varandra på ett bra sätt.

Tack! Patreon var den bästa tjänsten för just det här syftet men på sikt vill vi nog ha en egen variant.


signatur
Medlem

Givetvis är man med och stöttar världens bästa spelsida.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Skribent
Skrivet av Verdurakh:

Jag förstår vad ni menar dock med tanke på vad syftet med att besöka sidan är så tycker jag att nyhetsspalten får tråkigt lite utrymme när man kommer in på fz. Jag förstår att det är dessa stora banners som ger mest pengar men det är dessa gör att jag kört på adblocker. Jag upplever den inte alls lika störig i mobilt läge där det jag vill se får större utrymme och reklamen mer kommer som inbäddade artiklar.
se exempel på med och utan: https://imgur.com/a/qvaTIIH
Så reklam i all ära men det är inte det första jag vill se och även om adblock inte hade funnits hade jag ju snabbt som attan scrollat förbi det?

Men ska spana in patreon som ett sätt att göra rätt för mig ändå

Det har du i och för sig rätt i, och jag är beredd att hålla med. Kanske webvarianten lider av att vara för mycket anpassad till mobiler, för precis som du säger är sidan rent krasst snyggare på mobilen.

jbx
Medlem

Vad har jag missat? Varför har vissa användare ett hjärta bredvid sitt användarnamn? ❤️


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jbx:

Vad har jag missat? Varför har vissa användare ett hjärta bredvid sitt användarnamn? ❤️

Hjärtat har funnits där i fem år, och markerar att man har adblock avstängt. Det låg en radbrytning ner förut, men vi flyttade upp det för att få symmetri med Patron-emblemet.


signatur
Medlem

Nu också stolt guldmedlem. Självklart vill jag stödja. Ni har stått för så mycket underhållning och bra tips över åren att jag självklart vill spendera för att stödja er och själv fortsatt få underhållningen

Stort tack för allt det ni gör!

Sen plågar ni mig många eftermiddagar på jobbet, när jag behöver hålla mig från att gå in och titta på en livestream

Medlem

Har hängt på FZ mer eller mindre sen starten (även om forumregistreringen kom sent), och var stödmedlem förra vändan, så det här var ju givet!

Här kommer lite nostalgi: http://www.quakeworldfans.se/2014/04/fragzone-1.html

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av AHTF:

Nu också stolt guldmedlem. Självklart vill jag stödja. Ni har stått för så mycket underhållning och bra tips över åren att jag självklart vill spendera för att stödja er och själv fortsatt få underhållningen

Stort tack för allt det ni gör!

Sen plågar ni mig många eftermiddagar på jobbet, när jag behöver hålla mig från att gå in och titta på en livestream

Tack själv!

Skrivet av ZkilfinG:

Har hängt på FZ mer eller mindre sen starten (även om forumregistreringen kom sent), och var stödmedlem förra vändan, så det här var ju givet!

Här kommer lite nostalgi: http://www.quakeworldfans.se/2014/04/fragzone-1.html

Mysigt, att man ändå minns att det såg ut så. Fingers, det var hur man plocka in .plan-filer va? Och är Tom Ass vår egen Tomas?


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så kanske det ser ut om några år men enligt vår bedömning är vi inte där än, att vi bärs helt av medlemsintäkter det vill säga. Detta är det första steget och det vore sjukt ballt att nå det framöver. Det är dock svårt att göra en kalkyl på vad varje enskild besökare är "värd", varför vi valt att låta folk själva på vilken nivå de vill bidra.

Och vi älskar dig till månen och tillbaka!

Aw, min favorit bland sumprunkarna 💕


signatur

I am the black wizards.

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack själv!

Mysigt, att man ändå minns att det såg ut så. Fingers, det var hur man plocka in .plan-filer va? Och är Tom Ass vår egen Tomas?

Nope! Fellow QW:are som hängde i #quake.se bla Tror jag fortfarande har honom på FB


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Nope! Fellow QW:are som hängde i #quake.se bla Tror jag fortfarande har honom på FB

Ah! Tomas är ju Xtrmntr


signatur
Farornas Konung

Självkart att man ska supporta bästa spelsajten!
Bara Fragzone fredag gör det värt det..

Skägg.
10 Chambers

Stort tack alla, snart passerar vi 100!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Stort tack alla, snart passerar vi 100!

Det var på tiden!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Uh Jag visste inte ens att jag körde med Adblock på fz. Hur stänger jag ens av det så jag får ett fint hjärta som alla andra coola???

Inaktiv

Hur länkar jag patreon och fz-användaren nu efter jag aktiverat guld?

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Hur länkar jag patreon och fz-användaren nu efter jag aktiverat guld?

Släng iväg ett meddelande via Kontaktformuläret med användarnamn på Patreon och FZ, så fixar Calle.

Skrivet av perihelion74:

Uh Jag visste inte ens att jag körde med Adblock på fz. Hur stänger jag ens av det så jag får ett fint hjärta som alla andra coola???

ABP-ikonen (om du använder Adblock Plus) bör ligga i verktygsfältet uppe till höger. Bara att klicka och sedan att välja att stänga av på FZ. Det uppskattas mycket

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Gå med i vårt supporterprogram och stöd vår framtida verksamhet.

#fragzone, #fz-supporter, #patreon


Men självklart!
FZ har varit min fyr på spelhavet, min stjärnbild på spelhimlen samt min spade i spelsandlådan sen jag vet inte riktigt när.
Det här kontot startade jag 2006, har för mig jag hade ett annat innan som jag slarvat bort, kommer inte ihåg...
I vilket fall, det har gått 14 år och jag ser fram emot minst 14 år till!
Prost, skål, salud und cheers på er allihopa, inte minst till FZ-communityn som varit riktiga klippor för mig genom åren! Puss!


signatur

/MJ

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mats:

Men självklart!
FZ har varit min fyr på spelhavet, min stjärnbild på spelhimlen samt min spade i spelsandlådan sen jag vet inte riktigt när.
Det här kontot startade jag 2006, har för mig jag hade ett annat innan som jag slarvat bort, kommer inte ihåg...
I vilket fall, det har gått 14 år och jag ser fram emot minst 14 år till!
Prost, skål, salud und cheers på er allihopa, inte minst till FZ-communityn som varit riktiga klippor för mig genom åren! Puss!

Tänk dock på att fyrar i hav kan leda till undervattenskomplex, eller städer i luften Stort tack för ditt stöd!


signatur
Medlem
Skrivet av Gesturr:

Hur ofta får ni spelkoder och hur många? Lotteri bland patreonerna?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det varierar, och eftersom det krävs tillstånd att bedriva lotteri får det bli fight club.

Vad är skillnaden på lotteri och tävling?
Och om det inte behövs tillstånd för tävling gör "tävlingar" då
https://www.fz.se/tavling/281749-tavling-vinn-flaskigt-tillbe...

Edit: är det att tävling gör ni ingen ekonomisk vinst på dvs ni kräver inte in något från de som tävlar medans om det gjordes med kravet att vara en betalande patreon så är det med eget vinstintresse.

Isf vad kostar ett tillstånd? Jag har försökt att googla fram det men har svårt att finna det... nån som vet?

Medlem

När loading dog (finns men är kasst imo), så visste jag inte vad jag skulle göra. Kändes lite tomt. Skönt att man hittade fz, är typ här man hänger 80% av tiden för att få spelinfo. Blir nog en patreon av mig idag.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

ABP-ikonen (om du använder Adblock Plus) bör ligga i verktygsfältet uppe till höger. Bara att klicka och sedan att välja att stänga av på FZ. Det uppskattas mycket

Så nu är jag också cool! (nåja)

/M

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Grimmy:

Vad är skillnaden på lotteri och tävling?
Och om det inte behövs tillstånd för tävling gör "tävlingar" då
https://www.fz.se/tavling/281749-tavling-vinn-flaskigt-tillbe...

Edit: är det att tävling gör ni ingen ekonomisk vinst på dvs ni kräver inte in något från de som tävlar medans om det gjordes med kravet att vara en betalande patreon så är det med eget vinstintresse.

Isf vad kostar ett tillstånd? Jag har försökt att googla fram det men har svårt att finna det... nån som vet?

Kryphålet vad jag vet är att vinsten är värd mindre än ett prisbasbelopp, vilket många spel hamnar under. Annars får man helt enkelt motivera varför. För att vara safe.


signatur
Medlem

En jävligt bra möjlighet. Hoppar på tåget så fort jag får lite fritid framför datorn. Kul att få vara med och bidra aktivt, samt lite roliga perks! FZ Lives on!

Medlem

Apropå finansiering - regeringen delar ut 200 miljoner extra per år av medborgarnas pengar till media - ni borde ju få minst ett par av dem tycker jag.

Medlem

Sent ute men har ni ingen möjlighet till supporter på swish eller liknande? Kan skicka några hundralappar där istället


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Frilansare
Skrivet av Ariath:

Sent ute men har ni ingen möjlighet till supporter på swish eller liknande? Kan skicka några hundralappar där istället

Tyvärr inte i nuläget! Du får bidra genom att besöka oss ofta istället

Medlem

@Joakim Bennet: Det är det minsta jag kan göra så det gör jag


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

International
Man of Mystery

Alltså, jag får fan ingen fart på Patreon-betalningarna! Jag fick mail av dem att det blitt fel med betalningen så jag har varit inne och förnyat kortet, lagt till ett annat kort, kollat att det finns pengar (duh!), provat med paypal.. samma resultat, den bara står och säger failed.. på bankkontot står det bara "Patreon 0:- reservation". Nån annan som har erfarenheter här ?

Försökt maila Patreons support och fått svaret typ "Hej, vi har sett ditt brev, det här är inte ett svar utan bara ett tips om att göra allt du redan gjort (som står i FAQ'n) men om du fortfarande har problem, svara på det här mailet, vilket jag gjorde, och fick samma svar igen, rinse and repeat..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Skriv svar