Activision: Därför saknar Modern Warfare 2 Remastered multiplayer och Spec Ops

Robot
Activision: Därför saknar Modern Warfare 2 Remastered multiplayer och Spec Ops

Finns ju även en Call Of Duty: Modern Warfare Remastered från 2016 som innehåller både kampanj och multiplayer bara för att krångla till det lite till.

Medlem

Även fast Call of Duty fortfarande är bästa spelet och Modern Warfare lite överskattat, märks det ändå hur mycket bättre Modern Warfare är än Modern Warfare.

Modern Warfare var heller inget vidare, bara en billig cash in, då var ändå Modern Warfare ett försök till något nytt, även om det också kändes som en rehash.

Aldrig tyckt det andra Modern Warfare var något vidare heller. Var där serien gick utför rejält och det här Modern Warfare är ju bara samma som förra Modern Warfare fast utan multiplayer som man åtminstone fick i Modern Warfare.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Även fast Call of Duty fortfarande är bästa spelet och Modern Warfare lite överskattat, märks det ändå hur mycket bättre Modern Warfare är än Modern Warfare.

Modern Warfare var heller inget vidare, bara en billig cash in, då var ändå Modern Warfare ett försök till något nytt, även om det också kändes som en rehash.

Aldrig tyckt det andra Modern Warfare var något vidare heller. Var där serien gick utför rejält och det här Modern Warfare är ju bara samma som förra Modern Warfare fast utan multiplayer som man åtminstone fick i Modern Warfare.

Menar du att cod4 var en cash grab ? Om så är fallet har jag svårt att se hur, cod4 var ju helt nytt på alla sätt och vis och riktigt bra exekverat på alla plattformar till skillnad mot MW2 som spann vidare på det fast ganska ogenomtänkt och boostat till 200%, rent console-spel med fokus på miljoner perks och ganska obalanserat.

Ang. nya modern warfare måste jag ändå säga att det känns som det bästa cod på länge, även om man inte gillar det är de svårt att inte imponeras av tekniken och allt arbete bakom, absolut ingen cash-grab där heller. Men serien överlag mjölkas ju såklart till max av Activision med årliga releaser.

Att de inte vill splittra spelarbasen är ju bara bra, helt otroligt att Activision kommit till den insikten 2019, tog bara X antal år av mjölkande DLC-maps.

Fragtjuv

Har kört Modern Warfare (2019) en hel del och tycker att det är en välbalanserad, tekniskt imponerande och fantastiskt rolig MP-shooter. SP har jag bara kört några uppdrag på men tar nog tag i det förr eller senare.

Att det kommer att komma kartor från MW2 känns väldigt roligt. Tycker att det fanns en hel del bra kartor i originalet som jag gärna upplever igen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent

Hade gärna sett att de haft kvar Spec Ops, det hade i påverkat eller splittrat den communityn.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av heady89:

Menar du att cod4 var en cash grab ? Om så är fallet har jag svårt att se hur, cod4 var ju helt nytt på alla sätt och vis och riktigt bra exekverat på alla plattformar till skillnad mot MW2 som spann vidare på det fast ganska ogenomtänkt och boostat till 200%, rent console-spel med fokus på miljoner perks och ganska obalanserat.

Ang. nya modern warfare måste jag ändå säga att det känns som det bästa cod på länge, även om man inte gillar det är de svårt att inte imponeras av tekniken och allt arbete bakom, absolut ingen cash-grab där heller. Men serien överlag mjölkas ju såklart till max av Activision med årliga releaser.

Att de inte vill splittra spelarbasen är ju bara bra, helt otroligt att Activision kommit till den insikten 2019, tog bara X antal år av mjölkande DLC-maps.

Nej jag sa ju att Modern Warfare var en cash grab inte Modern Warfare.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Nej jag sa ju att Modern Warfare var en cash grab inte Modern Warfare.

Jag är väldigt konfunderad 🥺

Medlem

Detta med CoD alltså. Första CoD jag köpt är detta, alltså det som släpptes 2019. Hade du frågat mig för 15 år sedan att jag någonsin skulle köpa ett CoD-spel skulle jag troligtvis skrattat dig i ansiktet och sen gått hem och spelat Battlefield 2...
Det var faktiskt Warzone som drog ner mig i träsket, min spliff i knarkdjungeln helt enkelt.
Inte för att det spelar någon roll vad man föredrar, men jäklar, jag har faktiskt kul!


signatur

/MJ

1
Skriv svar