Diskutera – Tror du PS5 och Xbox Series X släpps i år, trots corona?

Robot
Diskutera – Tror du PS5 och Xbox Series X släpps i år, trots corona?

Sony och Microsoft är positiva – är du?

#corona, #microsoft, #ps5, #sony, #xbox-series-x


Fragtjuv

Jag gör det lätt för mig och tänker att det mesta uteblir i år. Allt annat är en bonus. Jag TROR nog att konsolerna in lanseras men att efterfrågan kommer vara större än utbudet.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag tror det släpps men med eventuellt färre enheter än vad de önskat.

Redaktör

@joelthor100 @Lasrod
En Xbox Ones Sverige-release, alltså? Ja, inte alls otänkbart att de satsar på de större marknaderna vid brist.

Det som talar för release i år är att (eller 'om') fabrikerna kan hålla öppet, och att det är rätt lång tid kvar. Om utbrott peakar och mildras igen på några månader kan det gå.


signatur
Medlem

Kina ljuger om sina siffror gällande Corona, och nästan hela deras produktion är på gång igen, kosta vad det kosta vill. Jag tror absolut PS5 och Sex-box släpps lagom till jul, frågan är om de kan producera lika många konsoler som de hade tänkt från början. Det är sjukt i sig, men det "kostar" mer att offra produktionen än att potentiellt offra fler liv.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Inne på samma linje. Lanseras och släpps, kanske färre än vad de tänkt. Jag är säker på en ny konsol i bänken

Medlem

Kan man komma undan med det går vinst alltid före mänskligt lidande. Speciellt i ett land som Kina där som tidigare nämnts troligtvis ljuger som fan om nuvarande situation. Allt handlar bara man om man har tillräckligt djupa fickor.

Medlem

Kommer ju bli världens längsta köer nu när de måste vara 2m mellan varje människa

Medlem

De släpps, om än i låga volumer, det är ju många spelutvecklare som också satsat allt på next gen och köpstarka early adopters.

Kanske blir det som med xbox one, den fanns ju inte i Sverige vid release vad jag förstår...

Ambassadör
Xbox

Jag tror att de släpps i år som planerat men precis som många säger här så finns det risk för en begränsad release eller låg volym.

Jag tror att de stora förseningarna hamnar på mjukvarusidan, en hel del spel som försenas pga. omställningarna till att jobba hemifrån. Kanske ett och annat tänkt launch-spel som blir drabbat.


signatur

Jump in.

Medlem

Nyheter. Läste nyss att ett kanadestisk spelaffär tar förköp på PS5:an och den vill de ha ca 399 dollar. Om det stämmer eller ej på riktigt vet jag ej, men jag har sett twitten och konversationen.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Om ett visst virus finns kvar tror jag inte att en känd tysk kedja kommer låta det se ut så här igen.

Medlem

Jag har vänner i kina som jobbar på fabriker där och allt är som vanligt igen. Fick idag frågan om vi köpa munskydd från deras fabrik till vårat företag Det var nedstängt ett tag så jag väntade på en leverans från dem och hörde inte ett skit, sen efter 5 dagar så fick jag mail från en vän som sa att dom haft fabriken nedstängt men nu var dom på banan igen, detta var ca 1 månad sedan.

Tror fortfarande detta är bara ett stort jävla jippo runt världens. Håll era äldre inne... speciellt i stockholm. Existerar ju inte här nere i västra götaland o halland så vet inte varför allt stängs ner.

1
Skriv svar