Half-Life: Alyx banverktyg har hög prio hos Valve

Robot
Half-Life: Alyx banverktyg har hög prio hos Valve

Fler som önskar att nån bygger Ravenholm?

#half-life-alxy, #valve


Medlem

Good. Ett komplett SDK vore som sagt fantastiskt för VR-communityn, men detta är ju en start.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Good. Ett komplett SDK vore som sagt fantastiskt för VR-communityn, men detta är ju en start.

Dom har sagt tidigare att dom inte har några planer att släppa en sdk för source 2
Så troligen kommer det aldrig att hända


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese:

Enlig deras reddits AMA så kommer den, men inte innom en snar framtid.

“We'd really like to release one at some point, but it's a ton of work because Source 2 is a new toolset, much of which hasn't been previously released,” writes a Valve developer.

https://www.reddit.com/r/HalfLife/comments/esen9b/were_develo...

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Dom har sagt tidigare att dom inte har några planer att släppa en sdk för source 2
Så troligen kommer det aldrig att hända

såna töntar valve är.... att folk köper detta vr trams är ett större skämt...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

såna töntar valve är.... att folk köper detta vr trams är ett större skämt...

VR är grymt och Half-Life Alyx är ett djävligt bra spel

80% av min speltid är i VR

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

såna töntar valve är.... att folk köper detta vr trams är ett större skämt...

Spelet är riktigt bra, även med billigare headsets, 300 dollar området


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

såna töntar valve är.... att folk köper detta vr trams är ett större skämt...

Att du uttalar dig i varenda tråd utan att ens ha testat är väl skämtet snarare. Alyx är en av de bästa spelupplevelserna jag haft, vilket är på flera decenniers spelande. De ska ha beröm för att de vågade satsa

Medlem

Don't feed the troll 🤓

Medlem

Hade drömt om en ravenholm bana i VR. Gärna buggy bana med. Men helst officiell en och inte hemma snickrad.

Medlem

Har det att göra med att multiplayer är det som folk vill ha och Valve har svårt att leverera det till VR?

Jag trodde SDK hade hög prioritet och att Valve satsa stort på det för att det skulle komma mer material till VR, typ som med alla moddar till HL1 och 2.

15 timmar HL räcker inte för att stabilisera VR, det behövs speltyper som man kan spela länge(T.Ex. multiplayer) och user created content.

Valve verkar i värsta fall tappa bollen här

Medlem
Skrivet av B-itta:

Hade drömt om en ravenholm bana i VR. Gärna buggy bana med. Men helst officiell en och inte hemma snickrad.

Du kan spela Ravenholm och hela resten av Half-Life 2 i VR med Garry's mod.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Har det att göra med att multiplayer är det som folk vill ha och Valve har svårt att leverera det till VR?

Jag trodde SDK hade hög prioritet och att Valve satsa stort på det för att det skulle komma mer material till VR, typ som med alla moddar till HL1 och 2.

15 timmar HL räcker inte för att stabilisera VR, det behövs speltyper som man kan spela länge(T.Ex. multiplayer) och user created content.

Valve verkar i värsta fall tappa bollen här

Jag tror att det mer handlar om att man inte kan släppa betaverktyg till allmänheten utan att först paketera det på ett användarvänligt, enkelt och framför allt driftsäkert sätt. Det tar nog en del tid.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Du kan spela Ravenholm och hela resten av Half-Life 2 i VR med Garry's mod.

Skall faktiskt ge det ett försök, men egen gjorda moddar är verkligen inget jag rekommenderar i VR.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Skall faktiskt ge det ett försök, men egen gjorda moddar är verkligen inget jag rekommenderar i VR.

Det är ganska bra implementerat såvitt jag har sett, det finns en del let's plays på YouTube om du vill kolla.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Du kan spela Ravenholm och hela resten av Half-Life 2 i VR med Garry's mod.

Bättre att vänta tills det blir portat till HL:A spelmotorn

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

såna töntar valve är.... att folk köper detta vr trams är ett större skämt...

April april.. ?

Medlem
Skrivet av B-itta:

Hade drömt om en ravenholm bana i VR. Gärna buggy bana med. Men helst officiell en och inte hemma snickrad.

ujamejja, varje gång jag ser en spindel ryser jag, ravenholm vore ju mardröm

Medlem

Så jävula feeeeett!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

såna töntar valve är.... att folk köper detta vr trams är ett större skämt...

Du är ett skämt (peasant)

Medlem

Tar gärna ett vr overhaulat black mesa.
Både blast pit och ichthyosauren skulle vara kompletta mardrömmar i vr, hatade den där jävla fisken som det var i originalet :'D

Medlem
Skrivet av xermalk:

Bättre att vänta tills det blir portat till HL:A spelmotorn

Ja jag håller nog med

1
Skriv svar