Half-Life: Alyx banverktyg har hög prio hos Valve
Good. Ett komplett SDK vore som sagt fantastiskt för VR-communityn, men detta är ju en start.
Dom har sagt tidigare att dom inte har några planer att släppa en sdk för source 2
Så troligen kommer det aldrig att hända
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Enlig deras reddits AMA så kommer den, men inte innom en snar framtid.
“We'd really like to release one at some point, but it's a ton of work because Source 2 is a new toolset, much of which hasn't been previously released,” writes a Valve developer.
https://www.reddit.com/r/HalfLife/comments/esen9b/were_develo...
Dom har sagt tidigare att dom inte har några planer att släppa en sdk för source 2
Så troligen kommer det aldrig att hända
såna töntar valve är.... att folk köper detta vr trams är ett större skämt...
såna töntar valve är.... att folk köper detta vr trams är ett större skämt...
VR är grymt och Half-Life Alyx är ett djävligt bra spel
80% av min speltid är i VR
såna töntar valve är.... att folk köper detta vr trams är ett större skämt...
Spelet är riktigt bra, även med billigare headsets, 300 dollar området
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
såna töntar valve är.... att folk köper detta vr trams är ett större skämt...
Att du uttalar dig i varenda tråd utan att ens ha testat är väl skämtet snarare. Alyx är en av de bästa spelupplevelserna jag haft, vilket är på flera decenniers spelande. De ska ha beröm för att de vågade satsa
Har det att göra med att multiplayer är det som folk vill ha och Valve har svårt att leverera det till VR?
Jag trodde SDK hade hög prioritet och att Valve satsa stort på det för att det skulle komma mer material till VR, typ som med alla moddar till HL1 och 2.
15 timmar HL räcker inte för att stabilisera VR, det behövs speltyper som man kan spela länge(T.Ex. multiplayer) och user created content.
Valve verkar i värsta fall tappa bollen här
Hade drömt om en ravenholm bana i VR. Gärna buggy bana med. Men helst officiell en och inte hemma snickrad.
Du kan spela Ravenholm och hela resten av Half-Life 2 i VR med Garry's mod.
Har det att göra med att multiplayer är det som folk vill ha och Valve har svårt att leverera det till VR?
Jag trodde SDK hade hög prioritet och att Valve satsa stort på det för att det skulle komma mer material till VR, typ som med alla moddar till HL1 och 2.
15 timmar HL räcker inte för att stabilisera VR, det behövs speltyper som man kan spela länge(T.Ex. multiplayer) och user created content.
Valve verkar i värsta fall tappa bollen här
Jag tror att det mer handlar om att man inte kan släppa betaverktyg till allmänheten utan att först paketera det på ett användarvänligt, enkelt och framför allt driftsäkert sätt. Det tar nog en del tid.
Du kan spela Ravenholm och hela resten av Half-Life 2 i VR med Garry's mod.
Skall faktiskt ge det ett försök, men egen gjorda moddar är verkligen inget jag rekommenderar i VR.
Skall faktiskt ge det ett försök, men egen gjorda moddar är verkligen inget jag rekommenderar i VR.
Det är ganska bra implementerat såvitt jag har sett, det finns en del let's plays på YouTube om du vill kolla.
Du kan spela Ravenholm och hela resten av Half-Life 2 i VR med Garry's mod.
Bättre att vänta tills det blir portat till HL:A spelmotorn
såna töntar valve är.... att folk köper detta vr trams är ett större skämt...
April april.. ?
Hade drömt om en ravenholm bana i VR. Gärna buggy bana med. Men helst officiell en och inte hemma snickrad.
ujamejja, varje gång jag ser en spindel ryser jag, ravenholm vore ju mardröm
såna töntar valve är.... att folk köper detta vr trams är ett större skämt...
Du är ett skämt (peasant)
Bättre att vänta tills det blir portat till HL:A spelmotorn
Ja jag håller nog med