Välkommen tillbaka till Skyrim!

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Välkommen tillbaka till Skyrim!

Välkommen tilbaka tilll Skyrim, eller ja närmare sagt Västra Skyrim. Solitude, Morthal, Dragon Bridge och Blackreach. Är några ställen som är bekanta om man har spelat Elder Scrolls V: Skyrim. I nästa kapitel Greymoor av The Elder Scrolls Online är dessa några av områden som kommer att besökas under tiden som vi försöker att bekämpa The Dark Heart of Skyrim. Greymoor släpps 18 maj till PC/MAC och 6 juni till PS4 och Xbox One!

Blackreach som vi alla känner till ifrån Skyrim, är stort och har massa hemligheter som man kan gå i dagar för att upptäcka. När jag var i Blackreach så upptäckte jag nya saker varje gång som jag inte hade sett förut.

Harrowstorms är något som vi kommer att få se mycket i Västra Skyrim.

I Greymoor kommer det en full trial som ligger på en ö, norr om Solitude Kyne's Aegis. Antikviteter som du ska leta över hela Tamriel.

I den nya trialen kommer ni att möta nya fiender. Så som jättar och vampyrer.

I det nya antikvitet systemet kommer du kunna få belöningar som passar alla spelare även dig som spelar PVP. Du kan t.ex få: hustillbehör, motifs, siege vapen, mounts och nya juvel enchanter som tri-stats och tri-regen.

Två nya skill line kommer det även att finnas i samband med antikvitet systemet:

  • Scrying

  • Excavation

Sammanfattning:

  • Över 30 timmar av uppdrag

  • Släpps på PC/MAC 18 maj, 6 juni till PS4 och Xbox One

  • Två nya skill line

  • Antikvitet system

  • Ny Trial

Och vill du gå med Fragzone egna guild på PC? Skicka ett ingame meddelande till mig @kristallkrona, skriv PM här eller skriv i denna tråden: FZ:s officiella ESO-guild på PC!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Skribent

Man blir ju sugen på att börja lira (igen). Snygg summering!

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Jonny Myrén:

Man blir ju sugen på att börja lira (igen). Snygg summering!

Ja, alltså.. Greymoor kommer att bli ett av det häftigaste kapitlen som jag kommer att spela tror jag!

Tack!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Avstängd

Åhh fan jag är taggad!

Medlem

Skulle inte ESO vara gratis från och med idag och två veckor framåt också så man kan prova på? Tyckte jag såg något om det på Greenmangaming.

Medlem

Ingen Sweden Rock eller fotboll i sommar, så det är nog läge att komma tillbaka till Tamriel.
Grym sammanfattning!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

ESO ser helt fantastiskt ut, världen är väldigt immersive och därför är det synd att både PvP och PvE stilen inte riktigt passar in då det handlar om supersnabbt tempo "FAST FAST!". Exempelvis så i pve dungeons springer man bara igenom till sista bossen och i pvp zoomar det runt en massa trollkarlar och one-shottar alla som inte är dragonknights.

Om de hade saktat ner combaten i pvp och pve för att passa den immersiva världen hade jag spelat.

Medlem

spelade vid launch vet ej hur det är idag men spellsen i spelen vart så dumt gjorda och exploits och vissa klasser vart helt bonkers.

Det vart dock trevligt att levla till max level och köra men när man väl nådde max level så blev det bara en tråkig grind utan rewards direkt.

Ambassadör
Xbox

Mycket sugen på detta! Tvekat på att ge mig in i ett MMO igen, men så här i karantäntider så kanske det inte är så dumt...

Finns det några planer på crossplay?


signatur

Jump in.

Medlem

Ni som har koll. Kan man spela detta spel på PS4 med mus och tangentbord?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Mycket sugen på detta! Tvekat på att ge mig in i ett MMO igen, men så här i karantäntider så kanske det inte är så dumt...

Finns det några planer på crossplay?

Ser riktigt bra ut på One X! Inte hört något om crossplay men det hade ju varit najs.

Medlem

Släpps det inte på Stadia också?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Laddar ned på Steam nu! Gratisperioden verkar bara hålla på till den 6 april där dock.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av purjo:

Skulle inte ESO vara gratis från och med idag och två veckor framåt också så man kan prova på? Tyckte jag såg något om det på Greenmangaming.

det är gratis vecka, började igår 2:a april och slutar 6:e april på steam, men om man laddar ner det från Zenimax hemsida slutar gratis perioden: 14:e april

Skrivet av Priapsi:

Ingen Sweden Rock eller fotboll i sommar, så det är nog läge att komma tillbaka till Tamriel.
Grym sammanfattning!

Du är välkommen tillbaka! Tack så mycket!

Skrivet av raxogox:

ESO ser helt fantastiskt ut, världen är väldigt immersive och därför är det synd att både PvP och PvE stilen inte riktigt passar in då det handlar om supersnabbt tempo "FAST FAST!". Exempelvis så i pve dungeons springer man bara igenom till sista bossen och i pvp zoomar det runt en massa trollkarlar och one-shottar alla som inte är dragonknights.

Om de hade saktat ner combaten i pvp och pve för att passa den immersiva världen hade jag spelat.

Ah vad tråkigt att du känner så! Jag älskar spelet tycker det inte alls går för fort!

Skrivet av FuzioN:

spelade vid launch vet ej hur det är idag men spellsen i spelen vart så dumt gjorda och exploits och vissa klasser vart helt bonkers.

Det vart dock trevligt att levla till max level och köra men när man väl nådde max level så blev det bara en tråkig grind utan rewards direkt.

Dom har ändrat MASSOR sedan launch för 6 års sedan. Det är inte samma spel som då. Det är en gratis period just nu om du vill prova det igen.

Skrivet av Mortaigne:

Mycket sugen på detta! Tvekat på att ge mig in i ett MMO igen, men så här i karantäntider så kanske det inte är så dumt...

Finns det några planer på crossplay?

Inga planer på crossplay tyvärr!

Skrivet av Mawnster:

Släpps det inte på Stadia också?

Jo, det ska släppas på stadia också!

Skrivet av Gustav Höglund:

Laddar ned på Steam nu! Gratisperioden verkar bara hålla på till den 6 april där dock.

Vad roligt, jag hoppas du kommer tycka om det! Ja det stämmer.. På steam är det bara till 6:e april. Men laddar man ner från Elder Scrolls hemsida med klienten så är gratis perioden till 14;e april, här är en länk: lång länk..


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Stripe:

Ni som har koll. Kan man spela detta spel på PS4 med mus och tangentbord?

Oj, jag har tyvärr ingen koll på om man kan göra det.. Jag spelar det på PC!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av eino:

Åhh fan jag är taggad!

Jag är också taggad till max!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Prologue quest som nu är tillgängligt är kul, verkligen rekommenderbart.
Hamnade bl.a. i ett område jag trodde jag hade spelat klart, men icke. Bara en sådan grej är kul.

1
Skriv svar