Ban-hammaren: "Jag har dräpt 50 000 fuskkonton i CoD: Warzone"

Robot
Ban-hammaren: "Jag har dräpt 50 000 fuskkonton i CoD: Warzone"
Skribent

Ständigt problem med gratisspel. Samma sak hände med CS:GO så fort det blev FTP.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ständigt problem med gratisspel. Samma sak hände med CS:GO så fort det blev FTP.

Var ett stort problem långt innan det blev F2P. Det gjorde saken bara värre.
Fanns sån enorm mängd låg-pris nycklar (grey-market väldigt ofta) ute så.

Men ja, tyvärr är gratis-spel ofta väldigt utsatta då det är så otroligt enkelt för de som vill fuska att komma undan med det.

Se bara på Apex, där påstod dom att det delas ut hårdvaru-bans. Men det är stor mängd fuskare där ändå.

Skribent

@Ghan: Visst var det så. Extremt tydligt efter varje rea att fuskandet ökade rejält. Har dock själv haft turen att knappt möta på några uppenbara fuskare men jag tycker synd om alla nya spelare som måste tampas med dem i var och varannan match.

Medlem
Skrivet av Ghan:

Se bara på Apex, där påstod dom att det delas ut hårdvaru-bans. Men det är stor mängd fuskare där ändå.

Hårdvaru-bans i sig är rätt värdelösa då det alltid finns vägar förbi det. Visserligen kunde de ju kombinera det med att exempelvis kräva att man länkar ett mobilnummer också, att ha flera sätt olika att identifiera spelare gör ju stor skillnad. Tyvärr så är ju de flesta F2P spel fullständigt livrädda för att sätta det minsta lilla hinder i vägen för nya spelare...

Medlem

Stöter på fuskare varannan dag, tror det är kultur att fuska i vissa länder, är det inte en wallhacker med awp/deagle som wallbangar 50% av sina kills så är det en script invoker mid med auto casting / auto block whatever.

Man får välja sina servrar bättre för att minska risken att stöta på fuskare, sorry men tyvärr är det så.

Medlem

Är det inte bättre att tvinga fuskare bara spela med andra fuskare?
Eller det kanske inte funkade eftersom jag inte hört andra online spel göra det.
https://www.sweclockers.com/nyhet/18518-avstangda-fuskare-i-t...

Medlem

Dags för bankid konton, ryker man så ryker man rejält


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av FortuN:

Dags för bankid konton, ryker man så ryker man rejält

Tänkte detta också. Frågan är ju dock vilka andra länder som har BankID. Tvivlar på att det hade funkat för ryssarna och kineserna. Tyvärr de två grupper med mest antal fuskare i spel.

1
Skriv svar