Mount & Blade 2: Bannerlord är årets hittills största Steam-release
Stark insats av @Johan Olander som förmodligen multiboxar 86 000 instanser av spelet samtidigt!
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
Hade gärna köpt det, spelat väldigt mycket moddat Mount and Blade men betan flöt som fryst marmelad på min dator. Utan en demo vågar jag inte lite på att de optimerat tillräckligt, men det kanske dyker upp en inofficiell "demo" man kan testa innan köp om några dagar.
För mig kraschade spelet tre (!) gånger under tutorialen, sen dess har det flutit 100% smärtfritt och utan fps drops.
Med det sagt är ju TaleWorlds knappast kända för sin sjuka polish och någon brist på buggar råder det inte.
Nja inte helt säker på att detta är värt ett köp. Ser redan föråldrat ut
Ettan var ju också föråldrat (rent grafiskt) när det släpptes, men sjukt roligt ändå.
"Writer and Fighter"
Nja inte helt säker på att detta är värt ett köp. Ser redan föråldrat ut
Årets mest tragiska kommentar.
Spelat ca 8-10 timmar hittills och det är ett riktigt bra spel, men jag har redan fått två saves förstörda, så mycket buggar i spelet som gör så din save helt och hållet dör (du krashar i all evighet på din save) och det finns ungefär tusen saker som kan trigga det. Så har man otur så..
Jag är nu ca 2-3 timmar in på min nuvarande save och hoppas att jag får fortsätta spela på den.
Tyvärr är 500 spänn för early access alldeles för steep, och buggarna är alldeles för många och alldeles för significant för att se förbi, just nu är spelet inte alls vad det borde och kan vara, det är ett som är säkert.
Spelat ca 8-10 timmar hittills och det är ett riktigt bra spel, men jag har redan fått två saves förstörda, så mycket buggar i spelet som gör så din save helt och hållet dör (du krashar i all evighet på din save) och det finns ungefär tusen saker som kan trigga det. Så har man otur så..
Jag är nu ca 2-3 timmar in på min nuvarande save och hoppas att jag får fortsätta spela på den.
Tyvärr är 500 spänn för early access alldeles för steep, och buggarna är alldeles för många och alldeles för significant för att se förbi, just nu är spelet inte alls vad det borde och kan vara, det är ett som är säkert.
För mig är det tvärtom. Spelat 4 timmar utan att stöta på några större buggar. Den enda som faktiskt förstörde var att spelet kraschade och vägrade boota igen.
Men de har ju redan släppt två patcher, så förhoppningsvis får de undan de buggar som är gamebreaking.
Har 26h spelat hittills och har än så länge inte stött på några kritiska buggar som har stoppat mitt spelande längre än någon minut eller orsakat korrupt sparning. Detta betyder dock inte att de ej existerar. Följande tråd på Steam-forumet har en lista på buggar som spelare hittills har identifierat.
Personligen finner jag spelet väldigt roligt och lever dels upp till mina förväntningar på vad spelet skulle ha vid Early Access release. I stora drag är spelet funktionellt sett komplett men vissa saker saknas. Till exempel kommer utvecklarna lägga till fler quests i spelet då detta var något som även de ansåg spelet hade för få av nu i början av Early Access. Optimeringar behövs och antalet loading screens behöver minska vilket de verkar vara inställda på ska fixas.
Skulle föreslå att folk väntar ett par dagar då utvecklarna verkar vara väldigt snabba på att lösa de kritiska problemen.
Källor och info:
https://steamcommunity.com/profiles/76561197998501685/recomme...
https://store.steampowered.com/newshub/app/261550/view/208454...
Två uppdateringar släppta än så länge:
e1.0 - https://steamcommunity.com/games/261550/announcements/detail/...
e1.0.1 - https://steamcommunity.com/games/261550/announcements/detail/...
Inga buggar eller krascher hittills för mig heller. Märks att det är en smula opolerat med upprepade mindre laddningstider och lite seghet mellan menyer och scenbyten, men det går att leva med tills vidare.
Såna här spel gör en så tacksam som gamer, när man vet att man har hundratals timmar av njutning framför sig. 😊 Jag hoppas att det blir en våldsam säljsuccé så att också framtiden för såna här spel säkras.
Memento Mori
Har 26h spelat hittills och har än så länge inte stött på några kritiska buggar som har stoppat mitt spelande längre än någon minut eller orsakat korrupt sparning.
26 timmar redan? Hur tusan är det möjligt när det var mindre än 2 dygn sedan det släpptes, eller räknar du in nån betarelease i det hela? 🤔
Memento Mori
26 timmar redan? Hur tusan är det möjligt när det var mindre än 2 dygn sedan det släpptes, eller räknar du in nån betarelease i det hela? 🤔
Låter rimligt i dessa karantänstider tycker jag. 😂
@Slimebeast: Nah, bara mycket spelande ^^
Spelet släpptes runt klockan 12 den 30e, när jag skrev posten hade jag haft drygt 36h på mig att få ihop 26h speltid
nu uppe i 59 timmar och fortf inga buggar lr problem som är betydliga. har också tagit hem några moddar för att göra livet enklare
smithing tex tar extremt för lång tid utan mod, kommer få hålla på 150 timmar bara med den delen om man inte ändrar lite via mod. dessa kör jag nu iaf
configurable improved smithing (ändrat så det går att samma saker dubbelt så snabbt)
dont smelt locked weapons
hideout party limit remover
timefixer (för visst kraschande)
direkt med den modden inne kunde man levla smithing lite milt under 1 timme, sen faktiskt spela spelet resten av dan utan modden, 12 tim smith, 1 tim spel.
väntandet måste ske genom att stå stilla dessutom i stort sett, då smith stamina inte ökar i vettig takt annars även när man är ute och krigar å har sig. man Måste gå in i en stad, trycka en knapp, sen bara sitta där 30 sek, för att sen kunna "smitha" i 5 sek, sen samma igen. och detta måste man alltså göra tusentals och åter tusentals ggr för att komma någonstans!
med modden väljer man hur mkt stamina som går åt för varje grej simpelt nog.
men tips, i början när karaktären skapas, välj ett vapen att fokusera på, och sen steward, trading och smithing
//monster
Nja inte helt säker på att detta är värt ett köp. Ser redan föråldrat ut
det är bra nog. tänk på att man konstant ska kriga med armeer på 500+ pers, med alla på skärmen samtidigt osv. det funkar mer än väl nog för sitt syfte
//monster