FZ:s sak är din! Bli FZ-supporter!

Medlem

Kör med silver...som Geralt!
Klart man stöttar!

Medlem
Skrivet av keffkebab:

@Carl Johansson-Sundelius:
"All makt åt keffkebab - backloggens befriare" är lite lockande och lagom självgod. Eller..?

Är det inte mer: "backloggens förgörare"? I ditt fall alltså 😊

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Musmattor är på gång, vågar inte säga när dock.

Men toppen, då har man ju något att se fram emot.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Metroid:

Vi kan ta det via mig så länge. Jag tar bara 6%.

Haha, givet!

Skrivet av Ducci:

Jag talar bara utifrån min egen önskan, men kan inte ni streama era grejer via en stream anpassad för spel som Twitch eller Mixer, att gå till YT känns udda minst sagt när det gäller spel streams.
Jag skulle gärna donera på eran stream om jag inte behöver sponsra Google i processen.
(om jag donerar på er stream vill jag att det går åt spel relaterade saker och inte person uppgifts försäljning åt Google eller liknande.)
Förslag,
Kan ni inte hålla i spel servrar och Discord kanaler för Patreon's med kanske ett 20 tal unika emotes, samma på twitch om ni kan tänka flytta era streams till en spel relaterad sida.

Behövs mer innehåll.
Kanske en kaffe kopp med FZ loggan i guld, gör det till en unik grej våga ta i lite.
10€ för ett namn byte i forumet räcker inte, för min del. Men med mer innehåll kan jag tänka mig betala 15€.
Det måste vara skillnad på grattis användare och Patreons, Patreons ska inte betala för gratis användarna.
Så här tycker jag

Vet att du och jag har snackat om streamingplattform förut och vi gillar Youtube för att upplevelsen utöver live är så mycket bättre än Mixer och Twitch. Vi har också testat att dubbeldippa men det blir så splittrat.

Och angående innehållet, detta är första steget, och vi var medvetet lite försiktiga av flera anledningar. Dels för att komma igång men också för ha möjlighet att ta emot feedback från er. Att ta betalt för saker online är svårt och vi vill förankra det med communityt i så lång utsträckning som möjligt.

Det spiller också över på "Patreons ska inte betala för gratis användarna." Vi vill inte splittra communityt så vi kommer att vara väldigt försiktiga med att låsa in innehåll. I detta första steg handlar det om konkret stöttning, i framtiden får vi se.

Bra feedback oavsett om vi inte är ense

Skrivet av Blackwolfe:

Slipper man reklambanners på fz om man blir patreon också? Det var halva grejen med gamla fz supporter.

Blev silver men skulle ändå önska att slippa reklamen utan att behöva adblocker

Det finns inget tekniskt stöd för att ta bort reklam för patrons, men det finns också fler aspekter. Vi anstränger oss väldigt mycket vad det gäller relevans för reklamen och om vi tar bort reklamen för våra mest hängivna användare stukar vi också våra argument för varför reklamen ska vara relevant. Så tyvärr är detta inget som kommer att hända i detta första steg.

Om vi vore helt community-finansierade vore det en helt annan sak.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Och som respons på alla glada tillrop, ni ska bara veta hur glada vi blir. Glöm heller inte att kontakta oss så ni får en snygg markör vid avataren.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius
Jag vill bara att ni tänker mer i termer av ett FZ Battlepass än gratis donationer, att ge unika fördelar till Patreons behöver inte splittra communityt.

Medlem

Vem var för tidig på avtryckarfingern? 1:a april är fortfarande 2 dagar bort.

Medlem

Sådär, då stöttar även jag FZ.

Backloggens befriare
Skrivet av ChalleT:

Är det inte mer: "backloggens förgörare"? I ditt fall alltså 😊

Jo, jag var väldigt inne på det, men det är ju det ironiska i Tengil-citatet som drar lite för mycket
(Man kan ju se det som att jag befriar backloggen när jag dräper spelen ett i taget, på samma sätt som Tengil var folkets befriare i det att han kuvade dem under sin vilja)


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Det blev en Guld nivå för mig
Skål


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ducci:

@Carl Johansson-Sundelius
Jag vill bara att ni tänker mer i termer av ett FZ Battlepass än gratis donationer, att ge unika fördelar till Patreons behöver inte splittra communityt.

Jag är helt med dig, och det är något som jag tror kommer på sikt. Vi ville/vågade helt enkelt inte gå all in i detta skede utan att känna på vattnet och ta emot feedback.


signatur
Medlem
Skrivet av Ducci:

@Carl Johansson-Sundelius
Jag vill bara att ni tänker mer i termer av ett FZ Battlepass än gratis donationer, att ge unika fördelar till Patreons behöver inte splittra communityt.

Hade det inte varit rätt coolt om Carl svarar för första gången sedan oktober 2011 på ditt inlägg? 😆


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

1200:- om året för att få välja min egna forum-titel samt få någon markör? Nja.. skulle inte tro det.

Medlem
Skrivet av utemoewbel:

1200:- om året för att få välja min egna forum-titel samt få någon markör? Nja.. skulle inte tro det.

Det har inte bara om det "kosmetiska" utan mer att man vill stödja en grym sajt man har varit medlem på i många år.
Jag ser det som sak att ge FZ mer eld i brasan så de håller sig varma längre.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Så fort kortet är inom en arms avstånd från mig så löser jag guldnivån. Bra initiativ!

Medlem

Nu kanske det är fel o skriva det här men såg att tales of the loop finns på Amazon prime 1 avsnitt har kommit.

Medlem
Skrivet av Brobeck:

Nu kanske det är fel o skriva det här men såg att tales of the loop finns på Amazon prime 1 avsnitt har kommit.

Det var visst bara en trailer och bakom kulliserna.3 april släpps första avsnitt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av utemoewbel:

1200:- om året för att få välja min egna forum-titel samt få någon markör? Nja.. skulle inte tro det.

Vad skulle du ha viljat följde med guldnivån?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad skulle du ha viljat följde med guldnivån?

En egen banhammare i forumet?
En utklippt ruta från @Carl Johansson-Sundelius fanvoritflanellskjorta?
Magrutor eller ett tillbakaväxt hårfäste?

Skämt åsido. Inte omöjligt att man signar upp på detta - måste prata med finansministern först och se över BNP:n.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag förstår hur du tänker och vi är såklart måna om att reklamen inte ska störa upplevelsen på sajten. Vet att vi för några år sedan snackade om att låta besökare dölja annonser de inte gillade men någon teknik finns inte på plats för det idag.

Skrivet av Shadee:

FZs reklam är faktiskt väldigt mild jämfört med andra sidor och inte störande alls enligt mig. Sidor med rörlig reklam undviker jag som pesten dock, då blir det svårt att fokusera på innehållet.

Jag förstår vad ni menar dock med tanke på vad syftet med att besöka sidan är så tycker jag att nyhetsspalten får tråkigt lite utrymme när man kommer in på fz. Jag förstår att det är dessa stora banners som ger mest pengar men det är dessa gör att jag kört på adblocker. Jag upplever den inte alls lika störig i mobilt läge där det jag vill se får större utrymme och reklamen mer kommer som inbäddade artiklar.
se exempel på med och utan: https://imgur.com/a/qvaTIIH
Så reklam i all ära men det är inte det första jag vill se och även om adblock inte hade funnits hade jag ju snabbt som attan scrollat förbi det?

Men ska spana in patreon som ett sätt att göra rätt för mig ändå


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Fixat, hur får man fina ikonen? Skriver man in någon kod eller hur funkar det?

Medlem

Klart att man stödjer detta! Så nu är det bara vänta på att ni ordnar fram en ny musmatta, den gamla FZ-Supporter mattan börjar bli lite sliten

International
Man of Mystery

Jajemen, såklart man vill vara med och supporta! Fixat!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Moderator | Testpilot
Skrivet av omgponies:

Fixat, hur får man fina ikonen? Skriver man in någon kod eller hur funkar det?

Skicka ett meddelande till oss via "Kontakta oss" så löser vi det


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Done, fick bli silver till en början

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av utemoewbel:

1200:- om året för att få välja min egna forum-titel samt få någon markör? Nja.. skulle inte tro det.

Man lägger sig på den nivån som känns rimlig, om någon. Och forumtitel får du på studs, du behöver inte vänta ett år. I detta läge handlar det i princip uteslutande om att kunna stötta oss för att man gillar det vi gör. Mer kommer!

Skrivet av omgponies:

Fixat, hur får man fina ikonen? Skriver man in någon kod eller hur funkar det?

Som det skrivits, kontakta oss via kontaktformuläret. Eller skicka ett PM till mig om det strular.

Kommer inte kunna fixa fler ikväll men kör ett race imorgon bitti.


signatur
Medlem

Stolt silvermedlem

Medlem

klart man vill stödja, det ligger högst upp på listan av att göra imorgon.

Inaktiv

Guldmedlem blir det såklart även om man redan ärats med en väldigt fin titel

Medlem

Jag vill swisha 😔

Är det äkta guld på guldnivån?


signatur

IDKFA

Skriv svar