Recension – Resident Evil 3

Robot
Recension – Resident Evil 3

Lysande nyversion av ett lite förbisett Resident Evil, med extra het actionkrydda.

#capcom, #resident-evil-3


NuZ
Testpilot

Jag är redo!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

-Rumphugget berättande = dålig rytm i story berättande och hoppande osv lr ?

-Mycket är mer av samma = Remake

Så är det så dåligt att man drar av en 1 poäng ?

Redaktör
Ponny

@Hellspites: "Dra av" tycker inte jag är rätt begrepp. Snarare är spelet så förbaskat bra att det får en tjusig fyra. Sedan är det alltid svårt att dra hela slutsatsen av plus och minus, tycker jag, så läs texten vetja för en bättre helhetsbild (om du inte redan har gjort det).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

tvåans remake var jättebra, men var lite synd när mycket av mijlöerna bytes ut till kloaker som hade på tok för stor del senare

Redaktör
Ponny
Skrivet av SWEBarb:

tvåans remake var jättebra, men var lite synd när mycket av mijlöerna bytes ut till kloaker som hade på tok för stor del senare

Teaser: inte alls lika mycket kloaker den här gången.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det ska bli gott med en Jill-macka.

Releasehästryttare
Skrivet av Zidious G:

Det ska bli gott med en Jill-macka.

Medlem

600kr för 5tim spel? nej tack.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Hellspites: "Dra av" tycker inte jag är rätt begrepp. Snarare är spelet så förbaskat bra att det får en tjusig fyra. Sedan är det alltid svårt att dra hela slutsatsen av plus och minus, tycker jag, så läs texten vetja för en bättre helhetsbild (om du inte redan har gjort det).

Jag går alltid på betyget och hugger direkt när jag ser - för små saker. så att be mig att läsa en artikel är som att be mig och sluta spela tv spel, kommer aldrig o ske, ett hopp löst fall
ser dock i fram emot spelet

Medlem

Mr X är ingenting i jämförelse med Nemesis.

Medlem

6 timmar långt på första genomspelningen? damn, då är det kort. Blir att börja på det svåraste.

Medlem

Jag spelade aldrig originalet när det kom, av någon anledning. Känner inget behov av att spela detta heller. Jag är trött på Resodent Evil. Jag gillade inte sjuan nämnvärt och tvåan orkade jag inte ens spela klart.

Medlem

Kommer det en recension utav Resistance också?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Ponny

@Freakon: Det gör det! Oklart exakt när, men en sådan kommer.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Fullkomligt älskar Resident Evil serien, med vissa undantag (5,6,7). Men även jag måste säga att 600 spänn för 5 timmar spelande är lite väl dyrt. I mitt fall kommer det bli 600 spänn för att spela igenom det på en kväll, och sedan casual-lira igenom för att samla items några gånger.

Medlem

Jag kan hålla med om att 600 spänn för 5-6 timmar låter dyrt, men hela tanken med är väl att de ska köras flera gånger, även av "casuals"? RE2-remaken måste man ju köra minst två gånger för att få det "rikiga" slutet, exempelvis.

I övrigt låter spelet som ungefär vad jag väntade mig och ser inga fel med det. Ska bli spännande att se om vi får remakes av 0, 1 och Code Veronica i samma motor också eller om Capcom går vidare till något nytt efter detta. Det lär ju dröja innan vi ser nästa Monster Hunter så något måste de ju underhålla oss med under resten av 2020.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

It's not a lake, it's an ocean

Fem timmar är lite skralt, men å andra sidan betyder det att jag hinner spela ut det. Så, varför inte.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag kan hålla med om att 600 spänn för 5-6 timmar låter dyrt, men hela tanken med är väl att de ska köras flera gånger, även av "casuals"? RE2-remaken måste man ju köra minst två gånger för att få det "rikiga" slutet, exempelvis.

I övrigt låter spelet som ungefär vad jag väntade mig och ser inga fel med det. Ska bli spännande att se om vi får remakes av 0, 1 och Code Veronica i samma motor också eller om Capcom går vidare till något nytt efter detta. Det lär ju dröja innan vi ser nästa Monster Hunter så något måste de ju underhålla oss med under resten av 2020.

RE2 remaken hade jag inga problem med priset, men det hade också "flera" slut. RE3 remaken är confirmed att bara ha ett slut, därav svider det lite mer enligt mig.

Medlem

@Tröjan:

Varför köper man om spelen om och om igen när man helt klart inte gillar genren, snacka om efterblivet tycker jag. Själv tänker jag lira om och om igen för göra vissa andra glada

Medlem

orginalet var väl också bara runt 7-8 timmar om man samlade det mesta.
Om jag inte minns helt åt helvete.

Tbh så har väl inget RE spel utmärkt sig som något långt spel generellt.
Men ja 59'99 € på steam är lite mycket, 39'99 hade känts mer överkomligt, blir inget köp än så länge.

Medlem
Skrivet av submariner:

@Tröjan:

Varför köper man om spelen om och om igen när man helt klart inte gillar genren, snacka om efterblivet tycker jag. Själv tänker jag lira om och om igen för göra vissa andra glada

Jag gick väl på hypen kring spelen helt enkelt. Tvåan gillade jag i originalutförande på 90-talet, men när jag spelade remaken kände jag mig rätt mätt på Resident Evil-konceptet.

Medlem

Blev faktiskt lite sugen på spelet efter att ha läst om de!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

NuZ
Testpilot

Helt otroligt spel!!! Super bra! 5/5 från mig. Nu börjar mina runs. Speedrun communityt är hypade också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

5-6 timmar...är det ett demo eller?

Medlem
Skrivet av Ender:

5-6 timmar...är det ett demo eller?

Finns väl ingen anledning att dra ut på spelet mer än nödvändigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Klarade spelet under 3 timmar. Det var för lätt. Pusslen är alldeles för simpla. Såklart vet jag att trean var mer action. Men tänkte dom kunde göra ngt mera. Sjukhuset var alldeles för kort.

Skulle dock vara rolig om Resident Evil 1 "Remake" Remake med samma motor. Vore coolt

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Finns väl ingen anledning att dra ut på spelet mer än nödvändigt.

Visst, har man inte en intressantare story än så är det väl helt ok. Inte min typ av spel bara.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

orginalet var väl också bara runt 7-8 timmar om man samlade det mesta.
Om jag inte minns helt åt helvete.

Tbh så har väl inget RE spel utmärkt sig som något långt spel generellt.
Men ja 59'99 € på steam är lite mycket, 39'99 hade känts mer överkomligt, blir inget köp än så länge.

Köpte en Steam nyckel från 3e partssida för 456:-. 60 £ på Steam Store känns för högt för de få timmarna helt klart.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

FM-guru
F.d. Sisyr

Måste säga att det verkar vara en rätt värdelös remake i jämförelse med RE2-remaken, efter att ha kikat på gameplay och läst/sett diverse recensioner på annat håll. Framför allt ter det sig smått bisarrt att man klippt bort så mycket innehåll från originalet. Märks att spelet inte är utvecklat av samma folk som gjorde RE2-remaken.

Blir definitivt inget köp innan reabacken.

12
Skriv svar