Hur ser Xbox Series X ut om man plockar isär den i molekyler?

Robot
Hur ser Xbox Series X ut om man plockar isär den i molekyler?

Digital Foundry går igenom den unika designen på konsolen - for science?

#xbox-series-x


NuZ
Testpilot

Kommer bli hur grymt som helst vid launch. Dvs om den inte försenas. #Thanksgiving20


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Självklart har man sett den. Jag tycker dem har gjort ett bra jobb. Nu gäller det bara att fabrikerna inte frakar upp.

Ambassadör
Xbox

Mycket, mycket fränt.


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

@Mortaigne Men men men men… Kan den spela Playstation spel då?!?!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

@Mortaigne Men men men men… Kan den spela Playstation spel då?!?!

Kanske delvis om Microsoft fixar stöd för Windows på Series X.

Medlem

Konsollporr! Hoppas dom lyckas bättre med kylningen den här gången, både Xbox och PS5

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

@Mortaigne Men men men men… Kan den spela Playstation spel då?!?!

Haha oh noes!


signatur

Jump in.

Medlem

Varför har man inte en fläkt i botten för att få en tunnel effekt? Förutom det så ser den stabil ut och har den samma kvalitet som OneX är det bara lyfta på hatten. Sen är det bara mjukvaran som behöver fixas innan de är redo.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Konsollporr! Hoppas dom lyckas bättre med kylningen den här gången, både Xbox och PS5

Heatsink är sjukt stor, fläkten är stor o tyst och de har gjort så att t.om det där 1TB SSD extraminnet ansluts till heatsink.
Det ska enligt utsago passera 70% mer luft genom denna design än genom One X, som redan den är sjukt tyst.
Dom har verkligen inte sparat på resurserna.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Det enda tråkiga med designen, den kommer vara svår att placera i vissa personers "media kabinetter", eller tv bänkar.
Så som det såg ut när komponenterna sköts in i skalet, så tight kommer den passa in i min tv bänk/"media kabenett" och det är inte precis en bra sak, man villa ha en hel del yta runtomkring sina maskiner.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Det enda tråkiga med designen, den kommer vara svår att placera i vissa personers "media kabinetter", eller tv bänkar.
Så som det såg ut när komponenterna sköts in i skalet, så tight kommer den passa in i min tv bänk/"media kabenett" och det är inte precis en bra sak, man villa ha en hel del yta runtomkring sina maskiner.

Håller med om att den har en stor formfaktor om man jämför med tex xbox one x, men liggande tar den väl fortfarande mindre plats än de flesta vanliga förstärkare.

Medlem

Jädrars vad stor den var! Jag gillar designen men det kanske hade gått å få ner den en aning om de plattat till paketet något, postnordstyle.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Varför har man inte en fläkt i botten för att få en tunnel effekt?

För att det inte behövs, du får en tunneleffekt av det blir undertryck av den ena fläkten. Fläkt nummer 2 skulle dels tillföra mer oljud i sig själv men också öka ljudnivån på fläkt 1 - allt utan att väsentligt öka kyleffekten.

Dom balanserar självklart alla komponenter och designval mot storlek, kostnad och mätbar effekt. I detta tillfälle skulle jag tro att det var en no-brainer.

//LD

1
Skriv svar