Torchlight III visar upp sharpshooter-klassen

Robot
Torchlight III visar upp sharpshooter-klassen

Med en väl tilltagen musköt kommer man långt.

#torchlight-iii


Moderator | Testpilot

Har själv haft tillgång till spelet under en längre tid, och även om det är bra att det kommer bli ett "vanligt spel" så är jag tveksam till om det kommer spela någon roll. För tillfället spelar man MMO-delen fast i single player och coop och det känns bara konstigt.

Får hoppas att de lyckas göra något utav det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blir säkert helt okej som dom första två i serien


signatur

//monster

Medlem

Tycker det ser sämre ut än TL2 grafikmässigt, eller är det bara jag?

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Tycker det ser sämre ut än TL2 grafikmässigt, eller är det bara jag?

Nej det här såg fantastiskt kasst ut.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har själv haft tillgång till spelet under en längre tid, och även om det är bra att det kommer bli ett "vanligt spel" så är jag tveksam till om det kommer spela någon roll. För tillfället spelar man MMO-delen fast i single player och coop och det känns bara konstigt.

Får hoppas att de lyckas göra något utav det.

Kan du utveckla detta lite?

Är det så att spelet är för öppet och du inte vet vad du skall göra, eller är det för fritt, eller känner man att det var ett MMO som sedan blev ett SP och då passar inte vissa beslut in?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Videon är privat. :/


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Kan du utveckla detta lite?

Är det så att spelet är för öppet och du inte vet vad du skall göra, eller är det för fritt, eller känner man att det var ett MMO som sedan blev ett SP och då passar inte vissa beslut in?

Gärna! Jag får ju tyvärr inte visa några bilder i och med NDA, men snacka kan jag göra hur mycket som helst.

När spelet var ett MMO hade de en värld som var linjär, men med stora och öppna zoner. Tanken var då att man skulle stöta på spelare där ute, kunna samla lite resurser (Sten/Malm och trä), hjälpa varandra med svåra fiender och gå in i olika instanser (Oftast grottor). Det kändes okej för för ett MMO, men nu när de gjort skiftet till singleplayer/coop så känns det alldeles för tomt och platt. Mycket för att världen inte är fylld med spelare längre på samma sätt (Om man inte skapar ett party i staden innan man går ut). Man märker samtidigt hur tråkiga de faktiskt är. Oftast är det en större fyrkant med en liten kort sträcka till nästa stora fyrkant, med knappt någon form av elevation (Höjd eller djup). Uppdrag hittar man inte ute i zonerna heller, utan dessa finner man bara i stadsdelen. Man gör heller inga framsteg i handlingen där ute.

Jämför man med andra titlar i samma genre så är oftast områdena fylld med handling, sidospår och annat kul. Sidouppdrag kan man också stöta på i olika varianter. Tyvärr inget sådant i det här spelet för tillfället.

Så min syn på det hela är att man för tillfället bara tagit mmo-världen och strukturen och inte gjort om det till en intressant singleplayer/coop-upplevelse ännu. Det är ju fortfarande en stängd beta vad jag förstått och de är jäkligt duktiga på att ta feedback från de som skriver på deras Discord, men än så länge har de en bit kvar till det blir en vettig produkt.

TLDR: Det sista du skrev.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Ok, det låter ju sådär, det låter som att spelet inte kommer få så bra betyg och det negativa kommer vara exakt dom punkter du pratar om.

Saken är den, att vi jobbar just med ett "öppet, sp/coop, campaign argp", fast absolut inget mmo på något sätt, det är snarare mer oldschool, det är ett arpg för sp som man också kan spela bra i coop. Man behöver inte gå in mera på mitt spel, vill inte kapa en tråd så men iaf.

Jag är lite av den uppfattning att det inte finns sådana spel "längre" (top down då, det finns massa 3dspel säkert (kan inte hitta något iaf)) och även om T3 då faktiskt skulle vara lite som just detta, så menar du att ingången här är från fel håll, det är ett mmo (därför är det tomt, för dom planerade inte ha npcs i världen) och det kunde varit mycket bättre om utomhusvärlden helt enkelt var "bättre", mer rik på saker att göra?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag kan också tillägga att jag gillade verkligen T2 då det kom, det var lite fräscht på något sätt, i en tid då arpg låg nästan helt döende, nu finns det massa arpg, alla verkar vilja göra dom där linjära arpgna och alla kan göra dom.

Men T3 som är ett spel som är omgjort känns inte så hett alls och jag förstår inte alls varför dom inte gjorde T3 tidigare eller ens expansioner till T2, spelet sålde sjukt bra och jag kan bara anta att dom som då ledde Runic helt enkelt inte ville jobba mera med det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar