Första glimten från Stalker 2

Robot
Första glimten från Stalker 2
Medlem

I SAID COME IN GETOUT OF HERE STALKER I SAID COME IN

Medlem

På en mer seriös note mitt läskigaste upplevelser i något spel någonsin har varit i stalker.

Ena var i den forsknings basen man kommer till i början av spelet där man möter bloodsuckers för första gången jag hade 2-3 friendlies so hade överlevt och jag skyddade dem mot bloodsuckers under en thunderstorm mitt i natten med massa tjutande döda människor som skrek i bakgrunden Det var lite otrevligt.

Men det värsta var nog i att gå in i själva reaktorn på slutet och samtidigt som man hörde rösterna från olyckan som pratade om och om och om igen.

Gick in i reactor rummet och såg den där grejen som fastnade i taket efter explosionen jag gick ur fort som fan där läskigt var det körde med en mod som addade "final ending" istället för ending som orignalet spelet hade en mod som hette oblivion lost. Så efter man var klar med ending fick man continued play men då var jag tvungen att springa igenom reactorn igen sen dess är det närmaste jag någonsin går i något stalker spel är till pripyat och inte längre

Medlem

Jag har sjukt svårt för "läskiga" spel. Jag älskar stalker.. Men har lite för klena nerver för att klara av det egentligen.. Det räcker att spela Escape from Tarkov för att jag ska ha vilopuls som en maratonlöpare....

Har bara klarat det första, halvvägs genom clear sky och call of pripyat har jag inte ens rört.. ännu.. Jag måste samla mod i ett par månader till tror jag. Men dom ska klaras av!
Nu när 2an skymtar vid horisonten kanske det är dags att samla ordentligt med mod (både i fysisk och flytande form) och ta tjuren vid hornen...

Det ligger dock för det mesta i "bra" skalan på läskighet, där det är mera läskigt pga creepy stämning (kommer aldrig glömma det där labbet som i princip var helt tomt men jag var på bristningsgränsen hela tiden, bara mina ekande fotsteg och hjärtslag) osv än billiga jumpscares (även om dom finns).

Men det här ser jag fram emot fruktansvärt mycket!

Medlem

Klassiskt minne från Shadow of Chernobyl:

Hade rensat en stor byggnad på loot, minns det som en reaktor av något slag. Går i en lång tunnel mot en stege som tar mig ut ur byggnaden. Hinner precis tänka "bara ingenting kommer bakifrån nu i den här korridoren ..." innan precis det hände.

Ser verkligen fram emot tvåan, grym atmosfär i de tidigare spelen.

Medlem

@G4ruda: Låter som agroprom research institute underground som är till vänster om garbage altså sophöggen med alla fordon och sånt som användes 1986 var det vampyr monster där som blir osynliga ? man kom ut i en övergiven militär bas om jag inte minns fel men kan vara någon annanstans dock men tunnel och stegen låter familärt

Medlem

hoppas tvåan blir mindre buggig.. ettan var ju nästan katastrof vid release...

Medlem

@SWEBarb: Det är ju det som är Charmen med Stalker

Medlem
Dec
Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Har bara klarat det första, halvvägs genom clear sky och call of pripyat har jag inte ens rört.. ännu.. Jag måste samla mod i ett par månader till tror jag. Men dom ska klaras av!
Nu när 2an skymtar vid horisonten kanske det är dags att samla ordentligt med mod (både i fysisk och flytande form) och ta tjuren vid hornen...

Om du har klarat det första så lär det värsta vara över, då det är det läskigaste i serien enligt mig.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem
Skrivet av Dec:

Om du har klarat det första så lär det värsta vara över, då det är det läskigaste i serien enligt mig.

Det ger mig lite motivation faktiskt!

Medlem
Skrivet av Rhoum:

@G4ruda: Låter som agroprom research institute underground som är till vänster om garbage altså sophöggen med alla fordon och sånt som användes 1986 var det vampyr monster där som blir osynliga ? man kom ut i en övergiven militär bas om jag inte minns fel men kan vara någon annanstans dock men tunnel och stegen låter familärt

Spelade pirat versionen back in the day av STALKER på PC och minns just "Agroprom Research Institute". Kommer ihåg att det var massor av zombies just på det området och även några osynliga jäkla monster som satte käppar i hjulen för mig. Gillade verkligen spelet med sin dystra mörka skräck atmosfär men jag kom aldrig längre än till dessa områden har jag för mig.

Kul att äntligen 2an är på väg. Givet köp!

Äger förresten STALKER: Clear Sky och STALKER: Call of Pripyat till Steam. Testade Clear Sky för något år sedan då jag aldrig lirat dessa efterföljare på serien. Men det hade inte åldrats bra alltså. Grafiken var verkligen gräslig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Första gången i agroprom var totalt fruktansvärt för mig. Man kröp i mörkret när man plötsligt mötte den där osynliga djävulen. Bara att min dator var också väldigt dålig så spelet flöt i 10 fps ungefär, helt ok när man stod och sköt människor på avstånd, men när det var ett monster som plötsligt bara dök upp precis framför mig så blev det för mycket.

Jag rörde inte spelet på 5 år sen. Efter den väntan så körde jag det igen, utrustad med en nyare dator och mer erfarenheter så slaktade jag blodsugaren och fortsatte ut mot zonen... tills en game breaking bugg förstörde allt.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Första gången i agroprom var totalt fruktansvärt för mig. Man kröp i mörkret när man plötsligt mötte den där osynliga djävulen. Bara att min dator var också väldigt dålig så spelet flöt i 10 fps ungefär, helt ok när man stod och sköt människor på avstånd, men när det var ett monster som plötsligt bara dök upp precis framför mig så blev det för mycket.

Jag rörde inte spelet på 5 år sen. Efter den väntan så körde jag det igen, utrustad med en nyare dator och mer erfarenheter så slaktade jag blodsugaren och fortsatte ut mot zonen... tills en game breaking bugg förstörde allt.

Var beredd på en riktig revanschhistora där i slutet men icke

Medlem

Zonen kallar...

Medlem

Modarna Lost Alpha och Oblivion Lost Remake har förstört STALKER-upplevelsen för mig. De gamla kartorna är så mycket trevliga än de bantade varianterna som till slut släpptes. Problemet är att jag inte gillar Lost Alpha och OLR är inte tillräckligt färdigt.
Antingen ska jag spela det mest färdiga spelet (vanliga SoC), eller det med bäst karta (OLR). Inget tillfredställer mig helt.

Medlem
Skrivet av returpack:

Modarna Lost Alpha och Oblivion Lost Remastered har förstört STALKER-upplevelsen för mig. De gamla kartorna är så mycket trevliga än de bantade varianterna som till slut släpptes. Problemet är att jag inte gillar Lost Alpha och OLR är inte tillräckligt färdigt.
Antingen ska jag spela det mest färdiga spelet (vanliga SoC), eller det med bäst karta (OLR). Inget tillfredställer mig helt.

Jag fastnade tyvärr aldrig för dem, men jag körde Misery-modden på tok för mycket i åratal...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Blowout soon Stalker!

Medlem
Citat:

Ser ut som Stalker.

.

Va fan?

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Jag fastnade tyvärr aldrig för dem, men jag körde Misery-modden på tok för mycket i åratal...

Jag råkade skriva fel förresten. Det ska vara Remake, inte Remastered.
OLR är en helt annan mod än vanliga OL. Du kanske förstod vilken jag menade och har spelat just den modden, men jag skriver detta för säkerhets skull.

1
Skriv svar