Världens bästa RTS-kampanj! Semifinaler!

Backloggens befriare
Världens bästa RTS-kampanj! Semifinaler!

Uj u uj. Tiden bara springer iväg! Läskigt! Snart har vi korat den bästa RTS-kampanjen! Och för att det inte ska bli för tomt i kölvattnet av detta tänker jag köra vidare!

Och jag tänker fokusera på konsol-spel! Men till vilken konsol?!

Några snabba först! Jag vill helst undvika en "aktiv" konsol, bärbara (för nu) samt att jag har valt väldigt mainstream. Vill man nominera en annan konsol än de jag har lagt in är det fritt fram att rösta på "Annan" och skriva vilken i kommentarerna!

Tidigare omgångar!

Nomineringstråden
Seedingtråden
Omgång 1
Omgång 2
Omgång 3
Kvartsfinalerna

Och så till de ödesdigra semifinalerna!

Omröstningen kommer att vara öppen till 2020-03-27 18:00


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Komsi Komsi, dags att rösta


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jösses Amalia, nu har många av mina favoriter fallit! Nu håller jag tummar och tår för mitt StarCraft, annars får jag lämna w.o. i finalen!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Backloggens befriare
Skrivet av Nomman:

Jösses Amalia, nu har många av mina favoriter fallit! Nu håller jag tummar och tår för mitt StarCraft, annars får jag lämna w.o. i finalen!

Ja, det är tufft nu...


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Missa inte att göra din röst hörd!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Trist att AoE II föll bort

Backloggens befriare
Skrivet av Lord Silver:

Trist att AoE II föll bort

Medhåll!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Två dygn kvar!
Kom igen nu!


signatur

Ad hoc addendum

Skribent

All in på Red Alert!

Backloggens befriare
Skrivet av Shadee:

All in på Red Alert!

Ska sannerligen bli intressant att se hur det går!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Drygt ett dygn kvar nu!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

En sista bump! Slutspurt!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

En av semifinalerna var exakt splittad, så förlänger tills imorgon kl 21.00.


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Spännande!


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av keffkebab:

En av semifinalerna var exakt splittad, så förlänger tills imorgon kl 21.00.

Jo, jag såg det. Resultatet i den matchen var öppen när jag kollade till tråden i helgen. Hur gör du om resultatet fortfarande är lika? Får Calle avgöra då eller?

Backloggens befriare
Skrivet av Shadee:

Jo, jag såg det. Resultatet i den matchen var öppen när jag kollade till tråden i helgen. Hur gör du om resultatet fortfarande är lika? Får Calle avgöra då eller?

Förlänger väl lite till, antar jag..


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

@Shadee: kan ju också avslöja, som du antagligen såg, att det är drastiskt mycket färre röster nu i semifinalen än tidigare, högst troligt för att den här aldrig varit på framsidan.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Fortfarande dödläge. Skjuter upp avslutande av semifinalerna tills på fredag kl 18 på grund av tidsbrist och oavgjort resultat.
Lämnar båda öppna, även om en var avgjord, så att eventuella nya röstare får vara med och påverka båda matcherna.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Bumpar tråden så fler kanske snubblar över den!

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:
Lite draghjälp till omröstning på framsidan kanske?


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 4liv3:

@Carl Johansson-Sundelius:
Lite draghjälp till omröstning på framsidan kanske?

Självklart, drar upp på en gång!


signatur
Skribent

Vill man vara på den vinnande sidan röstar man på Red Alert, bara så ni vet

Medlem

Man förväntade sig inga andra spel att ta toppen, hade varit kul om man had sett typ kknd eller något ovanligt spel. Hoppas Red alert 2 vinner, helt klart bästa spelet

Medlem

Hoppas det blir en final mellan Red Alert och Starcraft. Ingen uppföljare någonsin är värd att vara i final..

Medlem

För mig finns det bara en vinnare och det är Stacraft med expansion. Sett till helheten så finns det inget spel jag spelat som slår kampanjen och introt, svårslaget även idag trots att videon är av väldigt dålig kvalitet om man jämför med dagens spel.

Om Starcraft inte finns med i finalen så blir det nog Frozen Throne, C&C i all ära men återigen anser jag att det är heltheten som avgör och framför allt variationen i uppdragen. Hade jag röstat på något C&C spel i finalen så hade det varit expansionen till Generals, Zero Hour.

Om det däremot skulle bli en final mellan Red Alert 1 och 2 så blir det nog tvåan, första spelet är bra absolut men jag gillade nog tvåan mer som SP-spel.

Medlem

Trodde aldrig att RE2 skulle komma så långt. Det är mitt bästa RTS spel genom tiderna. Trodde inte att så många hade den så här högt på listan.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Vill man vara på den vinnande sidan röstar man på Red Alert, bara så ni vet

Du kunde inte ha mer rätt.

1
Skriv svar