Final Fantasy VII-utvecklardagbok återknyter gamla vänskapsband

Robot
Final Fantasy VII-utvecklardagbok återknyter gamla vänskapsband
Medlem

Redan förbokat denna Remake. Men med tanke på vad jag sett så kan jag konstatera att FFVII remake är den mest hypade remaken i år. Men jag tror inte det blir den bästa remaken. Det priset tar nog Xenoblade Chronicles: The Definitive edition till Switch som seglat in lite under radarn.

Det kommer heller inte bli det bästa JRPGt i år. Det som kommer ta det priset släpps redan om fem dagar och heter Persona 5: Royal.

Så kommer bli ett bra spel men ganska mycket mellanmjölk.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Redan förbokat denna Remake. Men med tanke på vad jag sett så kan jag konstatera att FFVII remake är den mest hypade remaken i år. Men jag tror inte det blir den bästa remaken. Det priset tar nog Xenoblade Chronicles: The Definitive edition till Switch som seglat in lite under radarn.

Det kommer heller inte bli det bästa JRPGt i år. Det som kommer ta det priset släpps redan om fem dagar och heter Persona 5: Royal.

Så kommer bli ett bra spel men ganska mycket mellanmjölk.

Detta vet du utan att ha spelat det alltså? Århundradets spelsläpp för egen del. Får nog avboka mitt fysiska exemplar och köpa det digitalt. Jag måste ha det den 10/4.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Detta vet du utan att ha spelat det alltså? Århundradets spelsläpp för egen del. Får nog avboka mitt fysiska exemplar och köpa det digitalt. Jag måste ha det den 10/4.

Jag har spelat demot. Jag är något av en JRPG fantast så jag spelar i princip allt som jag kommer över i den genren så hype berör mig inte speciellt mycket. Och ja i mitt tycke så kommer detta inte vara den bästa remaken i år. Det kommer vara ett mycket bra spel utan tvekan men det är väl goda nyheter att det finns ännu bättre titlar att se fram emot när denna är förbrukad?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Jag har spelat demot. Jag är något av en JRPG fantast så jag spelar i princip allt som jag kommer över i den genren så hype berör mig inte speciellt mycket. Och ja i mitt tycke så kommer detta inte vara den bästa remaken i år. Det kommer vara ett mycket bra spel utan tvekan men det är väl goda nyheter att det finns ännu bättre titlar att se fram emot när denna är förbrukad?

Mjo, dem du nämnde är mellanmjölk för mig. Medans ff7 är spelet jag väntat på i 23 år.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Redan förbokat denna Remake. Men med tanke på vad jag sett så kan jag konstatera att FFVII remake är den mest hypade remaken i år. Men jag tror inte det blir den bästa remaken. Det priset tar nog Xenoblade Chronicles: The Definitive edition till Switch som seglat in lite under radarn.

Det kommer heller inte bli det bästa JRPGt i år. Det som kommer ta det priset släpps redan om fem dagar och heter Persona 5: Royal.

Så kommer bli ett bra spel men ganska mycket mellanmjölk.

Synd bara att Persona inte tilltalar alla, även om man gillar Rpgs

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Jag har spelat demot. Jag är något av en JRPG fantast så jag spelar i princip allt som jag kommer över i den genren så hype berör mig inte speciellt mycket. Och ja i mitt tycke så kommer detta inte vara den bästa remaken i år. Det kommer vara ett mycket bra spel utan tvekan men det är väl goda nyheter att det finns ännu bättre titlar att se fram emot när denna är förbrukad?

Ja, smaken är ju som baken. Originalet är min största och bästa spelupplevelse någonsin, jag har väntat sedan 1998 (då jag klarade originalet) på det här spelet. För mig finns det inget spel som kan slå det här.

Avstängd
Skrivet av Gaara:

Synd bara att Persona inte tilltalar alla, även om man gillar Rpgs

Så otroligt trött på Persona. En protagonist som inte säger ett enda ord och för att bli "vän" med folk måste man toffla och aldrig säga emot. Förstår faktiskt inte varför det är så populärt.

NuZ
Testpilot

Dudes & Dudets. Förboka inte spel ffs! Inte bra för industrin som ni kanske märkt. Digitala kopior kommer inte ta slut.

Ja demot var väl ok men nej tack. Orginalet var mycket bättre. Blir köp vid någon rea och hela spelet på en gång


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Jag har inte bestämt mig än om jag ska köpa det. Fick lön idag men inte förbokat ännu.

Tror jag inväntar lite recensioner.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar