Gamla rollspelsböcker!

Medlem
Gamla rollspelsböcker!

Hej!

I mina yngre dagar så spelade jag och några kompisar d&d, utgåvan vi spelade utspelade sig i en stad som hette Chronopia och så var det en en hel drös med extra böcker (dlc:en ). Dessa böcker har jag dessvärre inte kvar och finner dem inte online. Vill helst vara sitta och bläddra i dem för läsningens skull, kommer ihåg det slm ett grymt världsbyggande!

Nån som vet var man kan få tag på detta? Helst pdf och gratis, det fanns förut gratis på riotminds.se i pdf men det har försvunnit!

Medlem

Ha! Gamla och så bespottade Drakar och Demoner Chronopia, det var inte många som gillade den utgåvan när det begav sig. Fick mycket skit för att det var för olikt gamla hederliga Ereb Altor.

Jag tycker nog att Chronopia har sin charm även om jag föredrar Ereb Altor som jag växte upp med.

Jag sitter och trycker på böckerna i fysiskt format, men jag vill också minnas att dom fanns för nedladdning via Riotminds ett tag. Skall leta runt lite.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Riotminds hade dem gratis uppe ett tag. Nu finns de arkiverade här:
https://archive.org/details/drakar_och_demoner?tab=collection

Medlem

Klassiker! Jag spelledde en hel del Chronopia i min ungdom (född 84). Missade hela Ereb Altor-tåget, men vi hade kul ändå

Hittade alla böcker och äventyr i förrådet för nåt år sedan. Sålde faktiskt av alltihopa på Tradera en tid efter, och kan konstatera att efterfrågan på äldre svenska rollspelsprylar är ENORM.

Medlem
Skrivet av N00bTr00per:

Riotminds hade dem gratis uppe ett tag. Nu finns de arkiverade här:
https://archive.org/details/drakar_och_demoner?tab=collection

Wohooo! Blir ett par kvällars läsning med god nostalgikänsla!

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ha! Gamla och så bespottade Drakar och Demoner Chronopia, det var inte många som gillade den utgåvan när det begav sig. Fick mycket skit för att det var för olikt gamla hederliga Ereb Altor.

Jag tycker nog att Chronopia har sin charm även om jag föredrar Ereb Altor som jag växte upp med.

Jag sitter och trycker på böckerna i fysiskt format, men jag vill också minnas att dom fanns för nedladdning via Riotminds ett tag. Skall leta runt lite.

Ja, jag har hört i efterhand att det var många som inte gillade det men jag och polarna som bara var 13-14 bast anade inte bättre och hade kul vi för det!

Medlem

Åh fyfan vilken nostalgi! Hade helt glömt bort dessa böcker.
Överröstes genast av massa gamla mysiga minnen från barndomen

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Ja, jag har hört i efterhand att det var många som inte gillade det men jag och polarna som bara var 13-14 bast anade inte bättre och hade kul vi för det!

och det är ju huvudsaken med rollspel, att man skall ha kul.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Många tycker Chronopia är dåligt som många nämner här. Själv tycker jag att det är mycket roligare än "vanliga" drakar och demoner.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Många tycker Chronopia är dåligt som många nämner här. Själv tycker jag att det är mycket roligare än "vanliga" drakar och demoner.

Tror bara det var fråga om missriktad nostalgi. Rollspelare kan vara väldigt edition-känsliga.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ytterligare ett IP som Heroic Signatures har i sin samling för att skapa datorspel på. Kanske något vi får se i framtiden om Funcom blir större eller om dom hittar en partner för det.

Medlem

@Laddemannen: Hittade som av en händelse även en kopia av detta djup ner i en låda på jobbet

Medlem
Skrivet av N00bTr00per:

@Laddemannen: Hittade som av en händelse även en kopia av detta djup ner i en låda på jobbet https://www.svenskarollspel.nu/wikia/images/thumb/1/1c/DoD_Sj...

Vad har du för superjobb?!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Vad har du för superjobb?!

Alphaspel? SFBok? Bara gissar.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Alphaspel? SFBok? Bara gissar.

Bilden i inlägget ligger på svenskarollspel.nu Men det har nog inget med saken att göra. Men jag skulle också vilja sådana lådor på mitt jobb!


signatur

Niet.

Medlem

@Theade: Superjobb vet jag inte, men en väldigt spännande arbetsgivare

Medlem

@Theade: Bilden är tagen. Vågade inte plåta flyttlådan den låg i.

Medlem
Skrivet av Theade:

Bilden i inlägget ligger på svenskarollspel.nu Men det har nog inget med saken att göra. Men jag skulle också vilja sådana lådor på mitt jobb!

Tänkte att Alphaspel har de en del begagnade rollspelsböcker. De hade faktiskt ett par från Chronopia serien också nu när jag sökte. : )

Medlem

funderade ett tag på att köpa star wars rollspelet från äventyrsspel via tradera ett tag.
men dom är rätt dyra nuförtiden. samt klassiska Kult den svenska utgåvan.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

funderade ett tag på att köpa star wars rollspelet från äventyrsspel via tradera ett tag.
men dom är rätt dyra nuförtiden. samt klassiska Kult den svenska utgåvan.

Kult är det bästa rollspelet jag har spelat, och jag har spelat en del. Vet inte vad det är med det spelet som gör det så bra. Så kööööp!


signatur

IDKFA

1
Skriv svar