I The Last Oasis har jordens rotation avstannat

Robot
I The Last Oasis har jordens rotation avstannat

Se gameplay från ett postapokalyptiskt MMO, med enorma walkers.

#the-last-oasis


Medlem

Fick även lite Black desert vibbar, skall bli kul att se hur detta blir!

Medlem

Jag är lite avtrubbad på MMO's (samma sak, massa respawnande mobs, farma, crafta saker ingen vill ha för drops är bättre). Stridssystemet så kul ut, eftersom det påminde om For Honor. Men förutom det så är det same old, same old. Inget man inte sett förut eller gjort förut i hundratals timmar.


signatur

I drank what?

Medlem

Ser riktigt trevligt ut, här blir det köp!

Frilansare

Ja craftandet är lite avtändande. Men tycker det verkar ha god potential för utforskande. Intressant bakgrundsstory

Medlem

Svaret på den sista frågan i artikeln blir från mig ett "nej". Sitter djupt försjunken i Witcher 3 nu och kommer ha svårt att acceptera ett modernt spel som inte är minst lika vackert. Inledningsstriden gjorde mig mest irriterad då det är svårt att inte jämföra.

Sorry.

Medlem

Jordens rotation avstannat? Hur då?

Visst dygnen är längre nu än de var för, säg, tre miljarder år sedan, men kom igen, detta är ju bara larvigt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Jordens rotation avstannat? Hur då?

Visst dygnen är längre nu än de var för, säg, tre miljarder år sedan, men kom igen, detta är ju bara larvigt.

Nu tror jag inte frågan "hur" var av intresse utan utforskandet av världen i detta scenario.

"Rymdmagi" får nog duga som svar här ;D


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

MEG
Medlem
Skrivet av Soulless:

Nu tror jag inte frågan "hur" var av intresse utan utforskandet av världen i detta scenario.

"Rymdmagi" får nog duga som svar här ;D

Så det finns magi, kan man då spela magiker?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Så det finns magi, kan man då spela magiker?

Som i de flesta sci-fi settings behövs en del rappakalja (även kallad "rymdmagi") för att få ihop spelvärlden.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Akronym:

Jordens rotation avstannat? Hur då?

Visst dygnen är längre nu än de var för, säg, tre miljarder år sedan, men kom igen, detta är ju bara larvigt.

Asteroidnedslag med rätt kraft och vinkel kan ändra eller stoppa rotationshåll t.ex.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Asteroidnedslag med rätt kraft och vinkel kan ändra eller stoppa rotationshåll t.ex.

Mjo men förmodligen också rendera planeten livlös i processen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är sjukt sugen på ett nytt MMO, den marknaden känns helt död idag... Detta ska bli intressant att följa.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Jordens rotation avstannat? Hur då?

Visst dygnen är längre nu än de var för, säg, tre miljarder år sedan, men kom igen, detta är ju bara larvigt.

Jag undrar om du glömt bort att du är på ett spelforum, närmare FZ och att det är ett spel vi pratar om? What.

Förövrigt känns det som ett givet köp om man har vänner att spela med, men verkar inte riktigt fungera solo tyvärr, vilket är tråkigt.

MEG
Medlem
Skrivet av DrDoom:

Asteroidnedslag med rätt kraft och vinkel kan ändra eller stoppa rotationshåll t.ex.

Nej det är inte möjligt, det skulle krävas sådan kraft att ingenting skulle överleva.
Jag köper hellre rymdmagi


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Nej det är inte möjligt, det skulle krävas sådan kraft att ingenting skulle överleva.
Jag köper hellre rymdmagi

Överleva är en HELT annan fråga

MEG
Medlem
Skrivet av DrDoom:

Överleva är en HELT annan fråga

Nja blir ett väldigt tråkigt spel


signatur

Death is only the beginning

Frilansare
1
Skriv svar