Så spelar du Animal Crossing: New Horizon på ett ”etiskt sätt”

Robot
Så spelar du Animal Crossing: New Horizon på ett ”etiskt sätt”

Djurättsaktivisterna i PETA har de rätta pekpinnarna. Petpinnar?

#animal-crossing-new-horizons, #peta


Medlem

No thanks
PETA är riktigt hemska, ge aldrig dom nå pengar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Haha, ganska kul läsning. Visst har de en del poäng i texten med djur som för illa ut, vilket är sjukt tråkigt, men kom igen. Detta är ett spel.

Så måste jag även påpeka att redan på första bilden på bryggan så har PETAs donerat bort fiskar/småkryp. Kollar vi på en bild med minikarta så kan vi tydligt se att bryggan befinner sig på öns västra sida och för att hoppa över floden behöver man en "vaulting pole" vilket man endast kan få om man donerar fiskar/småkryp till både Tom Nook och Blathers. För att inte tala om att de faktiskt har ett museum.

Medlem

Är PETA helt galna som lägger tid på sånt här, eller är det en smart marknadsföringsstrategi?

Man kan ju tänka sig att det finns mer relevanta problem att fokusera på än den normalisering av fiske som sker genom Animal Crossing. Eller boostar alla nyheter om deras kritik mot olika spel deras exponering och i förlängningen inkomster?

Jag kan inte ens utläsa om deras guide ska läsas med glimten i ögat eller inte.

Medlem

fattar inte ens varför vi ens ska ge dom idioterna uppmärksamhet PETA är fan mer djurplågare än dom är djur aktivister försöker tvinga ägare att göra sina katter till veganer vilket gör katterna sjuka och dör av det. Eller när dom försökte stämma en man som rädde livet på hund och så vidare. PETA bryr sig bara om sig sjävla och sina pengar än djur.

Vill man verkligen älskar och bryr sig om djur så ska man aldrig lyssna på PETA som inte ens kan skilja på TV spel och verklighet. psykopater är vad dom är. Och bör aldrig få uppmärksamhet inte ens på skämt på Skäms på er FZ.

Medlem

Får man inte ens köra Catch and release? Tommy och Timmy släpper lätt ut djuren direkt i vilket fall. Hur skulle det annars vara oändligt av dom!

PETA tittar alltid fram i sådana här sammanhang.

Bara att gå vidare.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Kontot avslutas

Jag är själv vegetarian men jag skiljer ändå på ett spel och verkligheten.
Jag kan även spela FPS spel, beväpna mig med svärd och sköld i Elder Scrolls eller bryta mot lagen i GTA men det betyder ju inte att jag skulle göra dessa saker i verkliga livet.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Glöm inte Pokémon Black and Blue där man spelar som pokémon och skall förgöra tränare om jag minns rätt. PETA hade ett finger med där vill jag minnas. Låt oss spela ifred! D:


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Inaktiv
Skrivet av Millen:

Är PETA helt galna som lägger tid på sånt här, eller är det en smart marknadsföringsstrategi?

Man kan ju tänka sig att det finns mer relevanta problem att fokusera på än den normalisering av fiske som sker genom Animal Crossing. Eller boostar alla nyheter om deras kritik mot olika spel deras exponering och i förlängningen inkomster?

Jag kan inte ens utläsa om deras guide ska läsas med glimten i ögat eller inte.

Jag har inte så mycket respekt för PETA om jag ens hade det innan men när Battlefield 3 släpptes gnällde dom på att man hugger ihjäl en råtta i kampanjen.

Frilansare

De är smarta i sin "marknadsföring", det får man ge dem!

Skrivet av Joakim Bennet:

De är smarta i sin "marknadsföring", det får man ge dem!

De har ju hittat en perfekt "målgrupp". Griniga gamers som blir kränkta och sprider deras budskap vidare.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd

Otroligt larvigt att fokusera på virtuellt våld mot djur istället för att kämpa för att få ut kunskap om vad vi utsätter riktiga djur för. Jag äter knappt något animaliskt alls sedan över fem år tillbaka men utvecklar ändå ett spel just nu där man kan hugga ihjäl invånarnas hundar med en spikklubba om man så skulle vilja. Är väl bättre att de trycker hårdare på att mammakossan får sin kalv tagen ifrån sig bara några dagar efter dess födsel eller att regnskogarna skövlas på grund av att vi har en kaloriförlust på över 2000% genom att mata djuren med det som vi istället skulle kunna äta.

Medlem

När det gäller PETA så är det skjut, gräv, tig som gäller. Alla fanatiska sekter skall hållas borta från rampljuset för att inte locka till sig fler.

Medlem

Hade jag spelat spelet, så hade jag tagit deras guide för hur man INTE ska spela.


signatur

I drank what?

Medlem

Personligen tycker jag att artiklar om just PETA är ett av få exempel där det bästa vore om ni inte skrev någonting alls.

Frilansare

Såja, det var en artikel med glimten i ögat om ett lustigt utspel från en lustig förening. Inget mer, inget mindre.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Personligen tycker jag att artiklar om just PETA är ett av få exempel där det bästa vore om ni inte skrev någonting alls.

Just politiska sekters nonsens kan man ju klara sig utan.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag skrattar så jag gråter!

Medlem

Naturvårdsverket har en aningen annan syn på Tom Nook och går lite oväntat full nazi när det gäller honom och hans rasfränder.
"Mårdhundsprojekt har på uppdrag av Naturvårdsverket det nationella och operativa ansvaret för att finna och utrota invasiva arter, där mårdhund självklart ingår."

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

När det gäller PETA så är det skjut, gräv, tig som gäller. Alla fanatiska sekter skall hållas borta från rampljuset för att inte locka till sig fler.

och gräva en mans längd?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar