Valve förklarar varför Half-Life 2: Episode 3 aldrig släpptes

Robot
Valve förklarar varför Half-Life 2: Episode 3 aldrig släpptes

Valve-veteran tar äntligen kofoten från munnen.

#half-life-episode-3, #valve-software


Medlem

Because reasons!


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Än är det inte för sent.

Medlem

Det citatet gav ingen klarhet öht.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Hipshot: Läser du stycket innan artikelns citat så kanske det ger dig lite klarhet
Här är stycket jag syftar på:

Citat:

Som han förklarar det fanns det tre starka anledningar: ambitionen för Episode 3 växte till ohanterliga proportioner (scope/feature creep), att de inte ville arbeta med både Source 2 och ett spel samtidigt samt att deras interna tester inte mötte deras högt ställda förväntningar.

Räcker inte det så länkas det till källan (IGN) och där finns det mer info ^^

Man har ju haft många sömnlösa nätter där man funderat över universum, om hönan och ägget och varför episode 3 aldrig släpps. Känns faktist skönt och få en riktig förklaring. Tack valve 🙏

Skägg.
10 Chambers

Sen finns det ju också det outtalade "vi hade råd att skita i det".


signatur
MEG
Medlem

Hans förklaringar var vaga i bästa fall, tror inte riktigt på dem.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sen finns det ju också det outtalade "vi hade råd att skita i det".

This. En liten framgångsrik launcher (nämner ej namn) hade säkert ett finger med i spelet.

Medlem

Känns som att "högt ställda förväntningar" börjar bli en undanflykt man ser allt oftare. Jag ser det som att de inte kan göra något som är bättre. De som gillar spelet kommer att bli besvikna.

Medlem

Jag tror att Half-Life: Alyx kan ha räddat serien i alla fall, ett bra val utav Valve. Nu måste dom bara ta tillfället i akt och tajma in Gordons fortsättning med den nya konsol generationen.

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag tror att Half-Life: Alyx kan ha räddat serien i alla fall, ett bra val utav Valve. Nu måste dom bara ta tillfället i akt och tajma in Gordons fortsättning med den nya konsol generationen.

Ja, just nu gråter jag för att jag inte äger ett VR-headset. Half-Life: Alyx ser snuskigt bra ut och det ligger hittills på 97% överväldigande positiva betyg på Steam från över 5000 recensioner. Hoppas Valve släpper en ny vanlig desktop version på Half-Life efter detta. HL: Alyx blir en killer app iaf.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Ja, just nu gråter jag för att jag inte äger ett VR-headset. Half-Life: Alyx ser snuskigt bra ut och det ligger hittills på 97% överväldigande poitiva betyg på Steam från över 5000 recensioner. Hoppas Valve släpper en ny vanlig desktop version på Half-Life efter detta. HL: Alyx blir en killer app iaf.

Jag tycker HL:A är helt otroligt som VR-spel betraktat. Nivån av polering är hög och att befinna sig i Half-Lifes dystopiska värld på detta sätt är något jag inte tidigare upplevt. Visst finns det småsaker som jag gärna skulle ändrat men detta är i min bok en solklar 5 av 5 och det definitiva spelet varje VR-ägare bör ha.

Medlem

Väldigt lama ursäkter... dom vågade inte ens slutföra sin egen serie ? hur jäkla konstigt är inte det? vadå höga förväntningar? det hade väl episod 2 också? ja o va hände efter den.. dom blev väl lata helt enkelt... jag ger inte mycket för detta VR spel.. jäkla jippo o inget annat.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag tycker HL:A är helt otroligt som VR-spel betraktat. Nivån av polering är hög och att befinna sig i Half-Lifes dystopiska värld på detta sätt är något jag inte tidigare upplevt. Visst finns det småsaker som jag gärna skulle ändrat men detta är i min bok en solklar 5 av 5 och det definitiva spelet varje VR-ägare bör ha.

Ja det ser grymt ut verkligen. I envy you! Skulle kunna tänka mig att köpa ett VR-headset för just detta lir. Sedan ser The Walking Dead: Saints & Sinners riktigt vasst ut.

Skrivet av SWEBarb:

Väldigt lama ursäkter... dom vågade inte ens slutföra sin egen serie ? hur jäkla konstigt är inte det? vadå höga förväntningar? det hade väl episod 2 också? ja o va hände efter den.. dom blev väl lata helt enkelt...

Håller med dig. Tråkigt att Valve aldrig fortsatte jobbet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar