Enemy Territory-skaparna gör exklusivt Stadia-spel

Robot
Enemy Territory-skaparna gör exklusivt Stadia-spel
Medlem

Tror både Microsoft och Nvidia kommer vara ett bättre alternativ än stadia för de som har bristande hårdvara.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av loerk:

Tror både Microsoft och Nvidia kommer vara ett bättre alternativ än stadia för de som har bristande hårdvara.

Oavsett så känns det självklart att streaming kommer vara ett kompetent komplement framåt.


signatur
Medlem

Spännande! Men jag hoppas verkligen Google släpper gratisversionen "base" snart så spelarbasen får chans att växa till sig lite. Stadia har fungerat klockrent för mig, både tekniskt och upplevelsemässigt, men det är tyvärr rätt skralt med spelare i multiplayer i dom flesta spelen. Undantaget är The Division 2 som är det enda spelet hittills som har cross play med PC.

Medlem

Älskade Dirty Bomb och vill verkligen ha ett nytt Splash Damage-fps... nu blir det Stadia-exklusivt med..

Medlem

Hade helt klart varit intresserad... Om det inte var på Stadia.

Just den typen av spel som Splash Damage gör, alltså snabba multiplayer shooters, är precis den typen av spel jag aldrig i livet hade velat streamat. Att kontrollerna är responsiva, bildkvaliteten skarp och frameraten hög (mer än 60) är ju A och O i såna spel - just de bitarna Stadia aldrig kommer kunna leverera. Så nej tack Google.

Skägg.
10 Chambers

Näe, ett snabbt Splash-fps är kanske inte den bästa matchningen men samtidigt är jag nyfiken på om inte just de skulle kunna hitta ett intressant multiplayerkoncept som fungerar i de förhållandena. Asymmetriskt, inte beroende av snabba kontroller...


signatur
Medlem

Jag tycker Enemy Territory: Quake Wars fortfarande är den bästa multiplayershootern som nånsin gjorts. Vet ej om den räknades som asymmetrisk men komplexiteten av samarbete som krävdes var fantastisk. Så synd att det tilltalade så få och spelet floppade.


signatur

Memento Mori

Inaktiv
Skrivet av Fletchett:

Hade helt klart varit intresserad... Om det inte var på Stadia.

Just den typen av spel som Splash Damage gör, alltså snabba multiplayer shooters, är precis den typen av spel jag aldrig i livet hade velat streamat. Att kontrollerna är responsiva, bildkvaliteten skarp och frameraten hög (mer än 60) är ju A och O i såna spel - just de bitarna Stadia aldrig kommer kunna leverera. Så nej tack Google.

Har aldrig haft några problem när jag har spelat på Stadia. Har alltid varit responsivt, bra upplösning och uppdateringsfrekvens.

Har du testat Stadia eller antar du bara?

Ambassadör
Xbox

Det är intressant att följa Googles förehavanden med Stadia, de har ju råd att bygga upp en rejäl plattform. De öppnade ju ytterligare en egen studio för ett tag sedan också, med stora värvningar från bland annat Sony Santa Monica i ledningen. Jade Raymond bygger upp en intressant Stadia-division helt klart.


signatur

Jump in.

Medlem

@anon_646: Jo jag har provat det, och vart inte jätte imponerad... Säger inte att det inte fungerar, det gör det ju, men bara för singleplayer i min mening.

Att spela online FPS på Stadia är ju som att spela med en hand bunden på ryggen. Kontrollerna känns fördröjda, komprimeringsartefakterna är distraherande och så är det ju maximalt 60 fps. Överkomliga grejer när man lirar själv men inte mot andra.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oavsett så känns det självklart att streaming kommer vara ett kompetent komplement framåt.

Helt klart.
Fler och fler spel kräver extremt hårdvara för att köras i 1440p maxxat.
Inte många som har lust att lägga ut 30-40 lökar för en speldator när man bara kan streama i 60fps för en bråkdel av summan istället.

1
Skriv svar