Doom Eternal dubbelt så populärt som 2016 års Doom vid Steam-releasen

Robot
Doom Eternal dubbelt så populärt som 2016 års Doom vid Steam-releasen

Skrytsiffrorna från Steam duggar tätt just nu.

#doom-eternal, #id-software, #steam


Medlem

Efter senaste patchen kan jag inte spela campaign längre.. Kraschar till desktop.

Medlem

Spelet lever mycket på föregångaren. Jag känner att det mest är en blek kopia. Striderna är kul men allt annat känns på något sätt fel jmf med doom 2016.

Medlem

I min mening definitivt inte bättre, en okej spel som jag inte orkar spela i särskilt långa omgångar.

Till skillnad från 2016 som slog ned som en hammare i glasbordet och höll mig fast långt in på nätterna!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Spelet lever mycket på föregångaren. Jag känner att det mest är en blek kopia. Striderna är kul men allt annat känns på något sätt fel jmf med doom 2016.

Jag var orolig för att det skulle skruvas för mycket åt "högra" hållet om man nu vill se tex doom 3 som att skruva åt vänster, det är mycket mer påhittade miljöer och plattformande osv som helt klart känns unikt men kanske inte doom.

Det går dock inte förneka att spelet är ytterligare ett tekniskt under och det ser snyggt som fan ut. Att de lyckats kräma ännu mer ur motorn och bibehålla 60fps med betydligt mer detaljer och större miljöer är imponerande. Rekommenderar digital foundrys video om man vill se lite om ID Tech 7 som presterar mycket bättre än det machine games lyckades med i wolf 2.

Tycker spelet är skitkul ändå, kopia skulle jag verkligen inte påstå, de har ju gått helt bananas crazy, jag hade personligen hellre sett mer av en kopia än att de tagit sådana enorma friheter nu. Sedan är det nog en del pers som inte gillar att de forceras in i deras spelsätt, men med tanke på ban-designen och annat är det uppenbart att hela upplägget är gjort för detta från början.

Medlem

Själv stör jag mej på att de blivit så arkadigt. Gröna vapen som snurrar i luften? Ammo som skiner och ligger i stort sett på helt random platser? Matkers och frågetecken som snurrar överallt? Alla dessa memes? Enligt mej så var grejen med Doom att man var en Marine som överlevde helvetet mot alla odds men nu känns det mer som att man har blivit mer än gud än människa.

Tycker spelet är bra. Gillar dock doom 2016 mer.

Medlem

Har inte testat själv än, men grafiskt är det bättre, sen gameplay känns tveksamt

Medlem
Skrivet av employed:

Själv stör jag mej på att de blivit så arkadigt. Gröna vapen som snurrar i luften? Ammo som skiner och ligger i stort sett på helt random platser? Matkers och frågetecken som snurrar överallt? Alla dessa memes? Enligt mej så var grejen med Doom att man var en Marine som överlevde helvetet mot alla odds men nu känns det mer som att man har blivit mer än gud än människa.

Tycker spelet är bra. Gillar dock doom 2016 mer.

De går helt klart än mer efter Doom samt Doom 2 när det gäller det visuella än vad de gjorde i Doom 2016. Jag gillart


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Har bara kört ett par timmar, men hittills tycker jag bättre om 2016-spelet.

Kanske minns helt fel, men det känns som 2016 var mer "här är ett vapen, in och kötta".
Nu är det för mycket hopp-pussel, för många abilites och för lite ammo,

Hoppas det blir bättre längre fram.

Medlem
Skrivet av marsson90:

De går helt klart än mer efter Doom samt Doom 2 när det gäller det visuella än vad de gjorde i Doom 2016. Jag gillart

Ja, jag gillar att det påminner om de gamla Doom. Trött på alla tråkiga moderna fps som ser likadana ut.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

1
Skriv svar