Diskutera – Lutar du åt PS5 eller Xbox Series X?

Medlem

Blir en xbox för game pass och sen en ps5 för de exklusiva spelen, så ps5 blir nog några månader senare.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Utan tvekan PS5. Har ju PS4 pro+En bra PC så att köpa en Xbox känns jävligt onödigt.

Medlem

PS5. PlayStation har varit min favoritkonsol sedan 1995, och kommer nog att fortsätta vara så. Mest pga Sonys överlägsenhet vad gäller exklusiva spel, som jag antar kommer att fortsätta framöver, även om Microsoft nog bjuder på bättre exklusiviteter den kommande generationen med alla sina uppköp av studios. Men en konsol räcker bra för mig, så lite som jag spelar.

Medlem

Blir en PS5 för min del. Jag tycker bättre om spelen där generellt (inte för jag vet vad som släpps).

Medlem

Blir bog båda. Men xbox i första hand. Always. Xbox all the way. Köpte en xbox förut och sen dess har man fastnat för det som med iphone. Skulle aldrig välja en Samsung eller liknande i första hand. Kanske som en arbetstelefon. Jag har xbox som favorit. Game pass är så bra och sen det där med ultimate. Köpte xbox live för 24 månader och la in 10 kr för ultimate. Boom. Har gamepass för 10 kr i 2 år.

Medlem

xbox, alltid xbox!

Medlem

Xbox Series X för mig, köpte en PS4 på release för att SONY var först ut den generationen pga att Microsoft prioriterade bort Sverige, men ärligt talat har den samlat damm sedan Xbox One släpptes. Jag tilltalas inte alls av de exklusiva titlarna till SONYs konsoler, har testat flera av dem men har ärligt talat ser jag inte alls deras storhet. Klart att de har kvaliteer men jag tycker att de är långt ifrån så bra som många gör gällande. För mig är de alltför linjära och rätt förutsägbara. Uppskattar Microsofts spel mycket mer, Ori är helt magiskt, Sea of Thieves är dunderunderhållande och Gears 5 är en rejäl come back för serien. Lägg till en för mig överlägsen handkontroll, Game Pass, Play anywhere och att Xbox Series X på pappret ser ut att vara kraftfullare så är det ett enkelt val för min del. Summering av varför det blir Xbox Series X för mig:

- Skönare handkontroll
- Mer intressanta spel
- Game pass
- Play anywhere
- Kraftfullaste konsolen

Saken är biff! Microsoft får mina pengar kommande generation.:)

Aki
Medlem

Ps5 för min del. Jag äger en Nintendo Switch idag och är helnöjd med den men längtar tillbaks till PlayStation-kontrollerna och de lite mer grafiktunga spelen.

Ps4 fiick ju magiska spel, Detroit Become Human, God of War, Spider Man, Death strandiing med flera.
Hoppas Ps5:an också får grymt bra spelutbud!

Medlem

Att döma av dennatråd så kommer Sony dominera konsolförsäljningen även kommande generation, över Xbox får man väl tillägg, Switch tror jag blir svårslagen. Själv är jag inte helt säker på vad jag köper, det hänger på spelen och där har vi fått se väldigt lite i dagsläget.

Medlem

Eftersom Xbox Game Pass numera finns till PC och att alla spel jag var sugen på kommer dit, Gears 5, Gears Tactics och Halo: Infinite m.m. så kommer jag att spela dessa på min PC med mus och tangentbord.

Detta gör att valet ser ut att bli en PS5 för att få exklusiva spel - på riktigt. Sedan att SSD:n är dubbelt så snabb är rusktigt trevligt också. Kan inte ens föreställa mig hur revolutionerande känsla inga laddningstider kommer att vara. Sedan är deras 3D-ljud spännande också.

Med det sagt, hade jag faktiskt valt Xbox Series X om Xbox Game Pass inte funnits till PC.

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Båda på release!
Spelsar extremet lite på min PC sedan jag köpte en LG Oled 65" TV.
Även fast att jag har en 32" 16:9 (1440p) skärm vid datorn så känns det så litet och budget jämför mot sitta i soffan med 65" vacker oled

Detta är också en stor faktor för mig. Tills PC får en 27-32" OLED-skärm med 120 Hz i 4K så kommer det alltid att finnas konsol i mitt hushåll.

Skriv svar