Project Xcloud till PC interntestas just nu hos Microsoft

Robot
Project Xcloud till PC interntestas just nu hos Microsoft
Medlem

Xcloud ska bli riktigt spännande att följa. Känns som MS gör det mesta rätt när det gäller gaming för stunden. Jag som flyttat ner min gaming-pc till biorummet i källaren skaffar gärna en streaminglösning så att jag kan spela lämpliga spel på övervåningen när det passar.

Medlem

Detta bör väl bli en del av gamepass när det är färdigt? Annars förstår jag inte meningen med denna tjänsten.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Sillgam:

Detta bör väl bli en del av gamepass när det är färdigt? Annars förstår jag inte meningen med denna tjänsten.

Tanken är väl att det ingår ja 👍


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Detta bör väl bli en del av gamepass när det är färdigt? Annars förstår jag inte meningen med denna tjänsten.

XCloud och Gamepass är väl 2 olika saker? Det ena är en streamingtjänst som Stadia (XCloud) och den andra är en speltjänst där du bara betalar en månadskostnad för att få massa spel (Gamepass). Dom har väl inget med varandra att göra? Fast det är klart dom kan sälja båda tjänsterna som i ett gemensamt paket eller något liknande.

Är dock lite osäker på det, men så har jag tolkat det iallafall. Det är lite rörigt med alla tjänster nu för tiden.

Skribent
Skrivet av Sillgam:

Detta bör väl bli en del av gamepass när det är färdigt? Annars förstår jag inte meningen med denna tjänsten.

Fast tanken är väl att du ska kunna streama alla spel du redan köpt till ditt xboxkonto. Att du loggar in på mobilen med xbox/ms-kontot, sen bara streama de spel du köpt tidigare. Rent tekniskt, kunna spela alla spel du har utan en xbox, bara genom molnströming.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Känns riktigt intressant. Ska bli kul att se hur det funkar.

Medlem
Skrivet av dex20:

XCloud och Gamepass är väl 2 olika saker? Det ena är en streamingtjänst som Stadia (XCloud) och den andra är en speltjänst där du bara betalar en månadskostnad för att få massa spel (Gamepass). Dom har väl inget med varandra att göra? Fast det är klart dom kan sälja båda tjänsterna som i ett gemensamt paket eller något liknande.

Är dock lite osäker på det, men så har jag tolkat det iallafall. Det är lite rörigt med alla tjänster nu för tiden.

Självklart är de lite olika. Men Playstation now är ju (nästan) samma sak som gamepass där du både kan ladda ner och streama spel. Det vore därför konstigt om Microsoft inte lägger till streaming som en del av gamepass.

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Självklart är de lite olika. Men Playstation now är ju (nästan) samma sak som gamepass där du både kan ladda ner och streama spel. Det vore därför konstigt om Microsoft inte lägger till streaming som en del av gamepass.

PlayStation now är ju typ 10 år bakom, Xcloud är ju dela MS svar på stadia, fast änsålänge avsevärt bättre, samt den nya streaming en av egen konsol, dvs man underlättar all typ av couch spelande genom att man kan åka hem till någon o spela på sin blir bredvid denna person I soffan. Alternativt kan man spela var man än befinner sig med en internet uppkoppling och en konsol igång hemma.

Xcloud ser verkligen grymt lovade ut, och som en av de som testat vill jag bara säga att det funkar super

Medlem
Skrivet av anon_81726:

PlayStation now är ju typ 10 år bakom, Xcloud är ju dela MS svar på stadia, fast änsålänge avsevärt bättre, samt den nya streaming en av egen konsol, dvs man underlättar all typ av couch spelande genom att man kan åka hem till någon o spela på sin blir bredvid denna person I soffan. Alternativt kan man spela var man än befinner sig med en internet uppkoppling och en konsol igång hemma.

Xcloud ser verkligen grymt lovade ut, och som en av de som testat vill jag bara säga att det funkar super

Vad är det som är 10 år bakom med ps now? Det låter mer som att xcloud är bakom om allt de erbjuder är en GeForce now lösning. Förstår fortfarande inte meningen med denna tjänst om den är separerad från gamepass. Idén med gamepass är ju att man hyr tillgången till Microsofts bibliotek av spel, medan denna tjänsten (enligt nyheten ovan) ska fungera med spel man har köpt. Vad blir då meningen med gamepass om man ska behöva köpa spel för att kunna nyttja xcloud?

Medlem

xCloud kommer att ingå i Game Pass Ultimate.
och du kommer kunna spela alla spel som du har i ditt xbox bibliotek.
Alla spel du har genom Game Pass ingår tillfälligt i ditt bibliotek så de kommer gå att spelas.

Frågan är om de kommer inkludera pc spelen i game pass på något sätt?

1
Skriv svar