Half-Life: Alyx – förladdning på fredag, releasetiderna spikade

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Är inte orolig för åksjuka.

Jag tror VR blir en mindre grej än t ex konsoler, för det kräver mer av användaren och är relativt dyrt. Fast Quest är ju fenomenalt smidig, så jag kanske har fel.

Jag hoppas att du har fel☺
PS5 kommer ju puffa ut mer kompetent hårdvara för VR så det kan ju bli så att VR får sig en knuff framåt snart. PS4 var ju som sagt inget prestanda monster, inte ens när den släpptes.

Jag är också lite nyfiken på ifall PSVR2 dröjer lite om PSVR spel kommer dra fördel av PS5:ans prestanda.

Hur troligt är det att Valve släpper Alyx till PS5? Skulle dom kunna göra det när försäljningen börjar dala lite kanske? Eller handlar Alyx bara om att sälja PC VR?
Alternativt, hur troligt är det att PSVR2 kommer att kunna kopplas till PC 😋

Sen så kanske man vågar hoppas på att nästa Quest är bättre anpassad för att kopplas till dator.

Många idéer här, men hoppet är det sista som överger en.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag hoppas att du har fel☺
PS5 kommer ju puffa ut mer kompetent hårdvara för VR så det kan ju bli så att VR får sig en knuff framåt snart. PS4 var ju som sagt inget prestanda monster, inte ens när den släpptes.

Jag är också lite nyfiken på ifall PSVR2 dröjer lite om PSVR spel kommer dra fördel av PS5:ans prestanda.

Hur troligt är det att Valve släpper Alyx till PS5? Skulle dom kunna göra det när försäljningen börjar dala lite kanske? Eller handlar Alyx bara om att sälja PC VR?
Alternativt, hur troligt är det att PSVR2 kommer att kunna kopplas till PC 😋

Sen så kanske man vågar hoppas på att nästa Quest är bättre anpassad för att kopplas till dator.

Många idéer här, men hoppet är det sista som överger en.

HL alyx kan mycket väl släppas till ps5, det handlar om VR inte PCVR exlusivt

På vilket sätt tycker du Quest är dålig på att kopplas till dator?
Link är fortfarande beta och det har blivigt bättre än i början.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

HL alyx kan mycket väl släppas till ps5, det handlar om VR inte PCVR exlusivt

På vilket sätt tycker du Quest är dålig på att kopplas till dator?
Link är fortfarande beta och det har blivigt bättre än i början.

Kanske inte dåligt, men det finns tekniska framsteg som skulle kunna förbättra kvalién.
Antingen nästa Quest eller i en pro modell.
Jag tänker på bl.a supersnabb wifi koppling eller lite andra optimeringar typ.

802.11ay eller något liknande kanske skulle passa VR.

Frågan är ju hur mycket focus det var på datorkoppling när quest utvecklades.
Det kanske skulle gå att släppa en wifi variant för 50-75$ extra för dom som också vill kunna köra med dyrare wifi, USB-kabeln kosta typ 80$.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kanske inte dåligt, men det finns tekniska framsteg som skulle kunna förbättra kvalién.
Antingen nästa Quest eller i en pro modell.
Jag tänker på bl.a supersnabb wifi koppling eller lite andra optimeringar typ.

802.11ay eller något liknande kanske skulle passa VR.

Frågan är ju hur mycket focus det var på datorkoppling när quest utvecklades.
Det kanske skulle gå att släppa en wifi variant för 50-75$ extra för dom som också vill kunna köra med dyrare wifi, USB-kabeln kosta typ 80$.

Det provas en hel del funktioner med Quest så jag tror att en ny variant kommer när man kommit längre med alla funktioner.
Quest som standalone fungerar ju riktigt bra faktiskt och upplevelsen till PC vill jag nog påstå är 90% jämfört med ett renodlat pcvr.
Hört på senaste att spel går bättre försäljningsmässigt på Quest än PC.
Alla vill nu släppa spel på Quest.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle tro att vi ser en uppdaterad Quest med förbättrad komfort och kompressionsfri Link under nästa år. Eye-tracked foveated rendering osv tror jag fortfarande ligger betydligt längre bort i tiden.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Skulle tro att vi ser en uppdaterad Quest med förbättrad komfort och kompressionsfri Link under nästa år. Eye-tracked foveated rendering osv tror jag fortfarande ligger betydligt längre bort i tiden.

Kompressionsfri Link tror (och hoppas) jag vi kommer få även med nuvarande Quest.
Jag menar Link-kabeln är ju en fiberoptisk kabel som är betydligt snabbare än 3e parts kablarna som är "vanliga" koppar.
Jag kan inte tänka att man valde det enbart för att den skulle vara lättare med tanke på det höga priset också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Snart fyra timmar kvar ❤️

Medlem
Skrivet av sebrock:

Snart fyra timmar kvar ❤️

Snart smäller det!!!


signatur

When the going gets tough, the tough hide under the table!
- Blackadder

Medlem

Unpacking...


signatur

H-How can she slap, kupo!?

12
Skriv svar