Få 100 % mer XP i World of Warcraft i en månad

Robot
Få 100 % mer XP i World of Warcraft i en månad

Ett perfekt tillfälle att grinda upp dina låglevlade karaktärer.

#Blizzard-entertainment, #World-of-warcraft


Medlem

skulle sitta perfekt med reputation boost också.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Blessus:

skulle sitta perfekt med reputation boost också.

Tycker rep går ganska fort att grinda i retail. Men det skulle ju vara en extra morot för att sitta hemma och grinda antar jag

Medlem

Tur att det bara är för Retail. Som Classic-spelare är väl sådana buffar det sista man vill ha, känner jag. Att det är grind:igt är ju hela poängen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Tur att det bara är för Retail. Som Classic-spelare är väl sådana buffar det sista man vill ha, känner jag. Att det är grind:igt är ju hela poängen.

Man kanska ska ta något lite, säg 10% eller liknande? Bara som incitamentet för att vara hemma eller vad man ska säga

Medlem
Skrivet av Nomman:

Tur att det bara är för Retail. Som Classic-spelare är väl sådana buffar det sista man vill ha, känner jag. Att det är grind:igt är ju hela poängen.

Anledningen varför dom gjorde det grindy var ju för att du skulle spela mera, betala mer
That's it


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Anledningen varför dom gjorde det grindy var ju för att du skulle spela mera, betala mer
That's it

Där har du fel...De första spelen i serien som Ultima , Everquest och Asherons call hade bara en fast kostnad, det tog dagar/veckor/månader ingame att grinda för att bli något bra. Det var en naturlig grej att "grinda" "jobba" till sig gear/status.

Sen föddes massa ungar på 90-00 talet som skulle ha allt på en gång och grinding blev för jobbig, pay to win var den nya vågen!


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Ah, så besviken. Trodde jag skulle äntligen få hjälp och motivation att levla i classic till 60. Jag tröttnade runt level 40 för att saker tog för lång tid och har inte rört det sedan release.

Medlem

Hoppas verkligen inte de ger den buffén till Classic. Stoltheten och glädjen att ha en lvl 60 karaktär skulle försvinna till 50%.

Medlem

Mage nummer 3 på väg upp En Vulpera och endast för achievement


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Instant:

Man kanska ska ta något lite, säg 10% eller liknande? Bara som incitamentet för att vara hemma eller vad man ska säga

Lol... inget ska förbättras med classic. Vill folk spela den gamla smörjan så ska det vara som det är.
Vill man ha ett skönare och smidigare spel så kör man retail!

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Lol... inget ska förbättras med classic. Vill folk spela den gamla smörjan så ska det vara som det är.
Vill man ha ett skönare och smidigare spel så kör man retail!

Haha! Du är inget fan av Classic antar jag?

Medlem
Skrivet av Instant:

Haha! Du är inget fan av Classic antar jag?

Been there, done that typ. Har inget emot folk som gillar classic dock. Sålänge det inte är såna kioskmongon som spammar ”retail is dead everyone is playing classic!!111”.

Sen om samma personer nu ber om xp-buff fast de kört #nochanges från början är ju bara trams

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Been there, done that typ. Har inget emot folk som gillar classic dock. Sålänge det inte är såna kioskmongon som spammar ”retail is dead everyone is playing classic!!111”.

Sen om samma personer nu ber om xp-buff fast de kört #nochanges från början är ju bara trams

Aha okej, förstår dig min tanke var väl mest för att ge en morot eller vad man ska säga för att stanna hemma eller så. Men jag håller med dig.

Medlem
Skrivet av Instant:

Aha okej, förstår dig min tanke var väl mest för att ge en morot eller vad man ska säga för att stanna hemma eller så. Men jag håller med dig.

En morot för att stanna hemma?
Hoppas jag tolkar det där helt fel för det låter riktigt illa.
Det borde vara ”morot” nog att bidra till att minska smittospridningen så att sjukvården får lite andrum.

Men som sagt... hoppas jag tolkade dig fel!

Medlem
Skrivet av Jiminy:

En morot för att stanna hemma?
Hoppas jag tolkar det där helt fel för det låter riktigt illa.
Det borde vara ”morot” nog att bidra till att minska smittospridningen så att sjukvården får lite andrum.

Men som sagt... hoppas jag tolkade dig fel!

Men hallå eller, vad skulle det annars handla om? Det fattar du väl själv...
Jävligt onödig kommentar, hoppa ner från hästen nu och lägg ner

Medlem

Högaktuell video från Extra Credits om Wow, nu i coronatider:

https://m.youtube.com/watch?v=YNhP5b9YafM

Medlem

Vid det här laget borde väl dom flesta wow spelare ha samtliga Alts redan i Max level eller?😁

Medlem
Skrivet av Instant:

Men hallå eller, vad skulle det annars handla om? Det fattar du väl själv...
Jävligt onödig kommentar, hoppa ner från hästen nu och lägg ner

Det var bara en fråga där jag undra om jag tolkade dig fel.
Du behöver inte bli så sur. Men visst ”Lägger ner”

Medlem
Skrivet av Rolle:

Ah, så besviken. Trodde jag skulle äntligen få hjälp och motivation att levla i classic till 60. Jag tröttnade runt level 40 för att saker tog för lång tid och har inte rört det sedan release.

Lugnt vid 44 är du halvvägs till 60 xpmässigt! Kör ba kör.

Medlem

"Många spelare efterlyser dock att Classic-spelare också ska få något,"

Inget duger för Classic spelare.

Medlem

Det roliga med WoW för mig är ju att levla karaktärer och upptäcka världen och olika zoner. Hade önskat att man hade kunnat få valmöjlighet att dra ner på XP man får istället mot andra rewards.

Medlem
Skrivet av cybo:

Där har du fel...De första spelen i serien som Ultima , Everquest och Asherons call hade bara en fast kostnad, det tog dagar/veckor/månader ingame att grinda för att bli något bra. Det var en naturlig grej att "grinda" "jobba" till sig gear/status.

Sen föddes massa ungar på 90-00 talet som skulle ha allt på en gång och grinding blev för jobbig, pay to win var den nya vågen!

Det är ju du som har fel alla spel du nämner hade månadskostnad när de först kom ut.

Medlem
Skrivet av Rolle:

Ah, så besviken. Trodde jag skulle äntligen få hjälp och motivation att levla i classic till 60. Jag tröttnade runt level 40 för att saker tog för lång tid och har inte rört det sedan release.

Åh du har missat mycket Bit ihop och ta dig till 60 o hitta en bra guild, endgame i classuc är riktigt bra. Till skillnad från retail så är ditt gear bra i mer en 1 månad så känns alltid värt och få ny loot pvp är inget vidare om du kör solo, men med fullt premade är de riktigt kul. TBC är ju i princip bekräftat också.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Åh du har missat mycket Bit ihop och ta dig till 60 o hitta en bra guild, endgame i classuc är riktigt bra. Till skillnad från retail så är ditt gear bra i mer en 1 månad så känns alltid värt och få ny loot pvp är inget vidare om du kör solo, men med fullt premade är de riktigt kul. TBC är ju i princip bekräftat också.

Hur är endgame i classic riktigt bra? Det är ju en sömnfest där man steamrollar igenom en raid utan bekymmer på en timme?
Men visst är det kul att gearet håller längre. Men den behövs ju inte istället för allt är så enkelt

Medlem

Förlängt till resten av expansionen och snart får vi 100% rep också.
Väntar bara på att classic-folket ska gråta om att de också vill ha 100% rep 😅

Medlem
Skrivet av Jiminy:

En morot för att stanna hemma?
Hoppas jag tolkar det där helt fel för det låter riktigt illa.
Det borde vara ”morot” nog att bidra till att minska smittospridningen så att sjukvården får lite andrum.

Men som sagt... hoppas jag tolkade dig fel!

Ingenting i vanilla kan få mig att vilja spela wow igen, precis som du säger med been there done that. Jag gjorde allt i vanilla förutom de 3 sista bossarna i Naxx och vill inte uppleva det igen.

Däremot om de hade tagit speldesignen ifrån TBC, Dual spec och gjort en ny expansion till Classic då hade jag varit nyfiken, men samma expansion igen? Nää, då spelar jag hellre något nytt :).

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Hur är endgame i classic riktigt bra? Det är ju en sömnfest där man steamrollar igenom en raid utan bekymmer på en timme?
Men visst är det kul att gearet håller längre. Men den behövs ju inte istället för allt är så enkelt

Jag vet inte vilken guild du är i, men man steamrollar inte direkt BWL... Tog oss flera veckor innan vi dödat alla bossar. Och då var det med kommunikation i DIscord, och många som spelat WOW tidigare. Jag spelade dock aldrig vanilla, men tycker ändå att det är bra progression. Så skönt och slippa mythic+ skiten som har spårat ut totalt IMO. Skicka gärna en länk där jag får se din guild göra BWL på en timme Imponerande i så fall.

Och om du inte har fire resist gear i BWL så blir du i princip 1-shottad av många mechanics, så vet inte riktigt vad du snackar om

Medlem
Skrivet av Esri:

Ingenting i vanilla kan få mig att vilja spela wow igen, precis som du säger med been there done that. Jag gjorde allt i vanilla förutom de 3 sista bossarna i Naxx och vill inte uppleva det igen.

Däremot om de hade tagit speldesignen ifrån TBC, Dual spec och gjort en ny expansion till Classic då hade jag varit nyfiken, men samma expansion igen? Nää, då spelar jag hellre något nytt :).

Tror du citerade fel för ditt svar passar inte alls in på min post Håller dock med dig till 100%!

Medlem
Skrivet av dafuq:

Jag vet inte vilken guild du är i, men man steamrollar inte direkt BWL... Tog oss flera veckor innan vi dödat alla bossar. Och då var det med kommunikation i DIscord, och många som spelat WOW tidigare. Jag spelade dock aldrig vanilla, men tycker ändå att det är bra progression. Så skönt och slippa mythic+ skiten som har spårat ut totalt IMO. Skicka gärna en länk där jag får se din guild göra BWL på en timme Imponerande i så fall.

Och om du inte har fire resist gear i BWL så blir du i princip 1-shottad av många mechanics, så vet inte riktigt vad du snackar om

Personen ovan har inte helt fel. Spelar själv i en rätt casual guild & vi körde igenom bwl på 54 minuter senaste raiden. Tycker inte direkt det är svårt även om det tog över två timmar att klara vid release.

Med det sagt uppskattar jag ändå Classic!

12
Skriv svar