Kortspelet Artifact ska rebootas och återlanseras

Robot
Kortspelet Artifact ska rebootas och återlanseras

Renoveringen är så omfattande att projektet kallas för Artifact 2 internt.

#Artifact, #Gabe-Newell, #nyhetstips


Medlem

Måste man ha glasögon för att jobba på FZ? La märke till de nyss att de flesta har de? Eller är de terminal?

Avstängd

Är det någon mening att försöka utmana hearthstone? Känns som att kasta bort pengar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av breahl:

Är det någon mening att försöka utmana hearthstone? Känns som att kasta bort pengar.

Mja kanske. Det tycks vara en lukrativ marknad och det samma gick nog att säga om LoL innan DotA 2 släpptes.

Medlem

eller så bara låter man floppen vara begravd där spelet hör hemma kanske? fokusera på half life istället som alla fans vill ha..

Medlem

Finns det någon uppenbar anledning till floppen eller är det bara så att genren är mättad?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Finns det någon uppenbar anledning till floppen eller är det bara så att genren är mättad?

Det var inte free to play. Samt att card packs kostade.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Det var inte free to play. Samt att card packs kostade.

Paket med kort kostar väl i Hearthstone också?

Att det inte är free-to-play är konstigt dock.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent

Skönt att det här spelet floppade. Så jävla vidrig strategi med korten. Bara fokus på mikrotransaktioner och klämma ur folk så mycket pengar som möjligt genom köpa cardpacks och sedan tvinga dem till marknaden där Valve tar en jävla avgift vid varje transaktion.

Medlem

Jag misstänker Flopp 2.0

Medlem
Skrivet av breahl:

Är det någon mening att försöka utmana hearthstone? Känns som att kasta bort pengar.

Man kan typ aldrig säga så. Det går att tjäna massa pengar på dom som INTE spelar hearstone eller folk som tröttnat på det, eller få in spelare som inte spelat sådana spel innan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är det någon mening att försöka utmana hearthstone? Känns som att kasta bort pengar.

Blizzard gör ett gott jobb själva med att ta död på Hearthstone.

Medlem

Dö, bara dö.

Medlem

säger bara som denna låten: its to late gabb: https://youtu.be/ZSM3w1v-A_Y


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Skribent
Skrivet av Dunder:

Paket med kort kostar väl i Hearthstone också?

Att det inte är free-to-play är konstigt dock.

Du kan köpa paket i Heartstone, men du kan även göra uppdrag vecka för vecka där du får cardpacks. Får du dubbletter kan du göra om dem till "arcane dust" och crafta nya kort. Det går även att köpa cardpacks för guld som du när du vinner matcher.

https://www.hearthstonetopdecks.com/hearthstone-f2p-guide-get...

Medlem
Skrivet av breahl:

Är det någon mening att försöka utmana hearthstone? Känns som att kasta bort pengar.

Man sa samma sak om Android när det släpptes. "android har ingen chans Symbian har 65% av marknaden."

Medlem

Har inte testat det då marknaden definitivt är mättad för mig, men ifall de kombinerar mikrokräkreaktioner med ett betalspel så luktar det ju prutt på långt håll.

Medlem

Ja, dom kan ju inte förvänta sig att det blir någon hit när både spel och kort kostar pengar.
Dom gjorde en Battlefront.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är det någon mening att försöka utmana hearthstone? Känns som att kasta bort pengar.

Som jag förstått det så går det väldigt bra för Legends of Runeterra trots att det är i Beta för tillfället, så ja. Det är definitivt mening att försöka utmana Hearthstone.
Runeterra är det första kortspelet jag trivs med att spela och då har jag testat en jävla massa.

Medlem

Skulle kunna tänka mig testa om det var f2p...

1
Skriv svar