Half-Life: Alyx – förladdning på fredag, releasetiderna spikade

Robot
Half-Life: Alyx – förladdning på fredag, releasetiderna spikade
Medlem

Sjukt taggad. Det är lite bistert att det släpps på en måndag, men det blir kul ändå.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Sjukt taggad. Det är lite bistert att det släpps på en måndag, men det blir kul ändå.

Då har vi Doom att slakta igenom på helgen!

Medlem

För en gångs skull så släpps ett spel jag sett fram emot på min lediga arbetsvecka

Medlem

Så sent!! vill ju börja spela direkt jag vaknar
Man nästan hoppas jobbet blir inställt nästa vecka

Hoppas ni som beställt headsets och inte har nå gammalt hinner få intid


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Undra ens hur man resonerar när man väljer att släppa ett spel på en måndag?

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Undra ens hur man resonerar när man väljer att släppa ett spel på en måndag?

många är ju lediga nu pga corona viruset... spela roll

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Undra ens hur man resonerar när man väljer att släppa ett spel på en måndag?

Dom ville "jävlas" och kanske inte hann släppa den 3e eller 13e så det fick bli 23e

HL3 CoNfIRmEd!!!


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kommer bli epic. Lite surt att det är måndag men men.

Redaktör
Skrivet av TheJudge:

Kommer bli epic. Lite surt att det är måndag men men.

Nix, inte Epic - är Steam-exklusivt.

</troll>


signatur
Medlem
Skrivet av TheJudge:

Kommer bli epic. Lite surt att det är måndag men men.

Jag tror och hoppas på goty kandidat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot

Grymmmmt! jag är preppad!

Redaktör

My kräkhink is ready!

Jag hämtar ett par Oculus från karantänkontoret i kväll, då är vi redo att testa Alyx med cirka fyra VR-headsets. Blir kul detta!


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

My kräkhink is ready!

Jag hämtar ett par Oculus från karantänkontoret i kväll, då är vi redo att testa Alyx med cirka fyra VR-headsets. Blir kul detta!

Blir det teleport eller smooth, det låter som teleport.
Eloge till Valve som gör spelet spelbart för alla, det kan man inte säga om tex Boneworks som många verkar vilja spela men inte klarar av. Men jag tror "träning i små doser" löser problemet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Och jag kommer avundsjukt titta på er VR-ägare som kan spela spelet och intala mig att det var bättre förr.. på Atari 2600-tiden..


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Redaktör
Skrivet av Molotov:

Blir det teleport eller smooth, det låter som teleport.
Eloge till Valve som gör spelet spelbart för alla, det kan man inte säga om tex Boneworks som många verkar vilja spela men inte klarar av. Men jag tror "träning i små doser" löser problemet

Jag lär testa allt, men helst smooth. Och japp, om Alyx är Valve-bra är det precis vad VR behövt sen release för att nå fler. Jag har fortfarande svårt att tro att det kommer slå brett, men Quest visar att potentialen finns. PSVR2, kanske...


signatur
Medlem
Skrivet av perihelion74:

Undra ens hur man resonerar när man väljer att släppa ett spel på en måndag?

Vi som jobbar helger tackar.

Medlem

Förladdat, nu bara vänta in måndagen
Detta kommer bli episkt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Tacka spelgudarna att man är ledig till onsdag 🙏🏻 Längesen man var så här barnsligt taggad på ett nytt spel ska jag säga.

Jag la in en beställning på Index när det dök upp igen, men inget har hänt sedan dess, inte så konstigt kanske med tanke på vad som händer i världen. Hoppas ni får en trevlig upplevelse.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Molotov:

Blir det teleport eller smooth, det låter som teleport.
Eloge till Valve som gör spelet spelbart för alla, det kan man inte säga om tex Boneworks som många verkar vilja spela men inte klarar av. Men jag tror "träning i små doser" löser problemet

Nåja. Tillgängligt för alla med en modern speldator och vr-hjälm iaf 😂

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Tacka spelgudarna att man är ledig till onsdag 🙏🏻 Längesen man var så här barnsligt taggad på ett nytt spel ska jag säga.

Funderar på att ta ledigt på tisdag...


signatur

When the going gets tough, the tough hide under the table!
- Blackadder

Inaktiv
Skrivet av LoTech:

Funderar på att ta ledigt på tisdag...

Gör det! Helt ärligt, det är inte varje dag man får ett nytt Half-Life eller hur?

Avstängd

MY PRELOAD IS READY!!!

Medlem

Det här ser otroligt intressant ut! Suger att man inte har ett VR dock xD

Medlem

Kommer inte köra då jag inte har nått VR och är inte så värst intresserad heller. Dock hoppas jag på att spelet blir grymt bra för er som har VR.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag lär testa allt, men helst smooth. Och japp, om Alyx är Valve-bra är det precis vad VR behövt sen release för att nå fler. Jag har fortfarande svårt att tro att det kommer slå brett, men Quest visar att potentialen finns. PSVR2, kanske...

Vad är svårt att tro? Det ÄR framtiden. Punkt.

Tips om du blir åksjuk: kör smooth och när du rör dig gör samma sak med din kropp på plats (trampa med fötterna och veva armarna). Det ökar inlevelsen men kan också hjälpa med åksjuka. Själv slutade jag vara åksjuk runt 2015.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Gör det! Helt ärligt, det är inte varje dag man får ett nytt Half-Life eller hur?

Hoppas ingen jäkel bokar in möte på tisdag bara!


signatur

When the going gets tough, the tough hide under the table!
- Blackadder

Avstängd
Skrivet av LoTech:

Funderar på att ta ledigt på tisdag...

Gör det för bövelen så du hinner spela spelet innan alla spoilers läcker ut på nätet!

Redaktör
Skrivet av sebrock:

Vad är svårt att tro? Det ÄR framtiden. Punkt.

Tips om du blir åksjuk: kör smooth och när du rör dig gör samma sak med din kropp på plats (trampa med fötterna och veva armarna). Det ökar inlevelsen men kan också hjälpa med åksjuka. Själv slutade jag vara åksjuk runt 2015.

Är inte orolig för åksjuka.

Jag tror VR blir en mindre grej än t ex konsoler, för det kräver mer av användaren och är relativt dyrt. Fast Quest är ju fenomenalt smidig, så jag kanske har fel.


signatur
12
Skriv svar