Lord of the Rings Online och D&D Online är helt gratis till 30 april

Robot
Lord of the Rings Online och D&D Online är helt gratis till 30 april

Hämta även hem Tomb Raider och Goat of Duty när du ändå är igång.

#Dungeons-and-dragons-online, #Lord-of-the-rings-online


Medlem

Första sekunden trodde jag att det var LOTR spelet som fanns till ps2. Blev lite ledsen nu

Medlem

Lord of the rings online är helt klart värt tiden. Mänger av content i det spelet. Även om man inte har viart jätte nöjd med vissa förändringar och förenklingar som gjorts över åren.

Dungeons and Dragons online är även det ett bra spel, speciellt om man gillar världen och spelsystemet för D&D. Världen är dock inte på samma skala som Lord of the Rings.

Medlem

Hade jättekul med LOTRO för många år sedan, försökte lira det igen för nåt år sedan och det var inte direkt samma sak då. Men ja det finns mycket content att ta del av, tycker dom interface, grafik och annat känns lite stelt nu. Spelar ESO istället och det är ändå gratis "typ"

Medlem

Det är Spring Festival i LotRO nu också. Jag var inne där första gången på länge och inte bara att det var nostalgi, jag var sugen på att ta upp spelandet igen efter ett par år. För er som tycker om Sagan om Ringen så är det värt ett försök, men er andra kanske tycker att spelet har så många år på nacken att det bara känns gammalt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hur går det att spela solo i LotRO?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hur går det att spela solo i LotRO?

Det går alldeles utmärkt även om vissa quests är gruppcontent.

Medlem

Detta väcker minnen. 2007 så gick jag sista året i gymnasiet, jag hade precis slutat med WoW och hittade en ny skara spelare att uppleva i "De Fria Folkets Brödraskap". Ett till mitt minne svensk guild i Lotro. Jag var den yngsta i en liten skara hardcore spelare som levelade upp tillsammans. Vi maxade crafting och sprang runt massor i Angmar och samlade material.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Detta väcker minnen. 2007 så gick jag sista året i gymnasiet, jag hade precis slutat med WoW och hittade en ny skara spelare att uppleva i "De Fria Folkets Brödraskap". Ett till mitt minne svensk guild i Lotro. Jag var den yngsta i en liten skara hardcore spelare som levelade upp tillsammans. Vi maxade crafting och sprang runt massor i Angmar och samlade material.

Fina minnen! Stötte på BFFD lite då och då. Började solo i vanilla, men gick med i "Friskyttarna" när MoM släpptes (bästa tiden i LotRO, om jag får säga mitt). Som generell Tolkien-fantast var det en mindre dröm att kunna springa runt i Midgård med sina vänner.

Medlem

Köpte originalet när det släptes som många andra för att man var slutbränd på wow och var sjukt peppad efter filmerna.
Men det gick inte, spelet var som ett beta. Gav riktigt besk eftersmak. Kanske bättre nu...


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Avstängd

Dungeons and Dragons Online är ett suveränt spel med ofattbart mycket content. Allt som har släppts under 15 års tid är fortfarande relevant.
Det är dock mycket svårare och mer komplicerat än typiska MMO:er, det håller en inte i handen och leder en igenom spelet utan det kräver att man lägger ner både tanke och energi.

Medlem

Jag är nog den enda som passade på att hämta Goat of Duty. (Om inte, hojta gärna till om du inte har någon att spela det med, så kan vi adda varandra på Steam)

Medlem

Visste att de fanns kvar.
Spelade beta till båda, det var tider det.

Medlem

fantastiskt spel Lotro. Fortfarande håller det, finfin grafik, underbar värld att utforska. Musiken är helt makalöst bra. Ett skönt casual lir när man bara vill vara där och uppleva Middle Earth. Communityn är super sjysst likväl.

Sen att ett nytt LOTR MMO är på g gör inte saken värre, ska bli intressant att se om det kan leva upp till LOTRO.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem
Skrivet av kintobe:

Sen att ett nytt LOTR MMO är på g gör inte saken värre, ska bli intressant att se om det kan leva upp till LOTRO.

Appropå det, vet du om det finns ett datum på det nya?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Appropå det, vet du om det finns ett datum på det nya?

Vilka är det som gör det?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Vilka är det som gör det?

I don't know, you tell me. Hade hoppats på att någon kanske visste då jag själv har noll koll


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

I don't know, you tell me. Hade hoppats på att någon kanske visste då jag själv har noll koll

Fasen, lite förvånad själv att jag inte visste detta. Både serie och nytt MMO i LotR-universumet? Hallelujah!

Medlem

Skulle gärna se ett nytt LOTRO, fast inte stöpt i den väl använda MMORPG-formen. Kanske ett mastigt rpg ala witcher. Alternativt ett MMORPG fast 2020. 😀


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Fasen, lite förvånad själv att jag inte visste detta. Både serie och nytt MMO i LotR-universumet? Hallelujah!

Amazon Game Studios' latest project is an MMO based on Lord of the Rings in collaboration with Chinese publisher Leyou Technologies Holdings. It will be a free-to-play affair and let players explore Middle-earth with mates long before the events of the trilogy.

Så det är fasiken på gång!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Fasen, lite förvånad själv att jag inte visste detta. Både serie och nytt MMO i LotR-universumet? Hallelujah!

Skrivet av Theade:

Amazon Game Studios' latest project is an MMO based on Lord of the Rings in collaboration with Chinese publisher Leyou Technologies Holdings. It will be a free-to-play affair and let players explore Middle-earth with mates long before the events of the trilogy.

Så det är fasiken på gång!

Jag fann den officiella press-nyheten här men den sa tyvärr inte så mycket, inget datum satt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag fann den officiella press-nyheten här men den sa tyvärr inte så mycket, inget datum satt.

Borde man kanske ha förstått, då de leasar/äger(?) IP:t nu. Hade inte klagat över en revamp av LotRO för nostalgins skull, men nu fick @Theade mig att tänka på hur ett LotR skulle vara ála Witcher 3. Skeptisk till free-to-play, men å andra sidan är LotRO det nu med.

Medlem

Jag skapade nytt konto till DDO (har inte kvar mina gamla logins ).
Ja, det är fortfarande ngt speciellt med denna Dungeon Master röst bl.a.
Men grafiken - DDO har inte åldrats på ett värdigt sätt, tyvärr.

Och en liten småsak: när man klickar i launcher på Account, hamnar på en websida som en vanligt http.... känns nuförtiden inte särskilt pålitlig.

Medlem

@conthox: Tror inte det finns något releasedatum, förmodligen är dom några år iväg innan en release.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

1
Skriv svar